![]() |
Vooroordelen
Ik ben net nieuw op deze site en ondervond gisteren (op m'n eerste dag!) al de vooroordelen over buitenlanders. Ik zou, als Italiaan, alleen uit zijn op sex.:confused:
Dus alle negers zijn grootgeschapen, alle Poolse meisjes zijn hoertjes en alle Italianen zijn slechts uit op sex??? :facepalm: Volgens mij niet. Buiten hoor je het regelmatig dergelijke opmerkingen, maar vallen ze niet zo op omdat het veelal als een grapje wordt verpakt. Toch moeten we niet vergeten dat dat eigenlijk niet meer dan een wolf in schaapskleren is. Zijn discriminerende opmerkingen dan zo normaal geworden in deze samenleving? :nono::n:nono: :mad::mad::mad: |
Het feit dat de meeste Italianen geboren charmeurs zijn wil nog niet zeggen dat we allemaal maar 1 ding willen.
|
De eerste charmante italiaan moet ik nog tegenkomen. Verder ken ik geen vooroordelen over buitenlanders op seksueel gebied. Ik weet alleen dat Nederlandse meisjes in het buitenland bekend staan als makkelijke meisjes die snel met je naar bed gaan.
|
Ken je überhaupt meerdere Italianen dan???
En dan niet de 'verkaaste' Italianen hé. ontopic: Dat zijn nou precies de dingen die ik bedoel. Maar je moet je voorstellen dat je dan als Nederlandse meid in het buitenland woont. |
vooroordelen zijn onzin.
Negers zijn NIET groter geschapen, ik ken italianen die de charme hebben van een natte theedoek en ik ken poolse meiden die keihard werken. vereenzelvig de vooroordelen niet en er is niets aan de hand. |
Citaat:
Ik heb als nederlanse meid in het buitenland gewoond, wat is je punt? |
Wordt er dan niet anders naar je gekeken door wat er gezegd wordt over NL meisjes.
De haarnaarachterkamenspiegeltjeindezak type Italianen, logisch dat dat te gladjes overkomt |
Citaat:
|
Oooh mijn fout jij bent ANDERS.
Hoe vaak ik dat wel niet heb gehoord, ik ben zelf ook geen doorsnee Italiaan. omdat ik anders ben opgegroeit, dat neemt nog niet weg dat ik me kapot erger aan vooroordelen. |
Citaat:
Ik bedoel alleen dat je je geen dingen aan moet trekken die niet op jou slaan. Dus als ze zeggen dat alle italianen uit zijn op seks vraag je je af of jij dat ook doet. Zo ja, dan is dat zo, zo niet dan maakt het toch niet uit. |
Klopt. En nu alle andere vooroordelen die in onze maatschappij rondspoken nog.
|
De enige keer dat ik zo'n vooroodeel ten nadele van mezelf ben tegengekomen, was in Istanbul. Daar hadden de Turkse jongens inderdaad het idee dat Europese meisjes wel wilden - en terecht, trouwens, gemiddeld genomen doen Europese vrouwen wel aan vakantieliefdes inclusief seks. Niks mis mee ook imo, maar ik vond het wel vervelend dat zo veel van die Turkse jongens het gewoon gingen proberen met het motto van, hee, aantrekkelijk Europees meisje, kijken of ik d'r in bed kan krijgen - en dan niet alleen in de kroeg maar ook gewoon in de jeugdherberg. In het dagelijks leven hoef ik niet dergelijke pogingen naar m'n hoofd (N)
|
Citaat:
Maar waar maak je je druk om? Als jij niet zo bent blijkt dat toch vanzelf? Ik heb wel eens een verbaasde reactie gekregen van Engelsen toen ik Nederlander bleek te zijn. Ik sprak immers niet met een zwaar accent en heel basale vocabulaire, dus ze hadden geen Nederlander verwacht? Da's toch niks om kwaad over te worden? Zo kan je wel bezig blijven. |
Lijkt me niet echt een vooroordeel dat voor jou een probleem vormt, Italiano?
|
Mediterane culturen zijn mede door de temperatuur anders, meer pasievol, jaloersere mannen, het is geen vooroordeel het is een algemene constatering.
net zoals dat ze in Italië meer om mode, en dus uiterlijke presentatie geven dan in dit landje van de kaasschaaf |
Het is maar waar je je druk om maakt. Als ze dat van je denken, misschien straal je het wel uit. :P
|
Citaat:
|
Ik ben stiekem altijd een beetje trots op al die al dan niet kloppende (voor)oordelen over 'hollanders'
|
Als dit je bezig houdt, terwijl je een nummertje maakt, kan ik me voorstellen dat de seks niet denderend is.
|
^True.
Hoe vaak ik wel niet vooroordelen heb gehoord over meiden met rood haar. Ze zijn niet op twee handen te tellen. En het zal me werkelijk m'n reet roesten. Maak je daar toch niet zo druk om. Als je wérkelijk vind dat je anders bent, moet je trots op jezelf zijn dat jij de uitzondering op de regel bent. Verder niet druk om maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lange tenen zijn de schuld van degenen aan wiens voeten ze zitten, niet van degenen die er op trappen. |
Volgens mij ben je er eerder trots op dan dat je je eraan ergert.
Dat gezegd, italiaanse bitches zijn best lekker. |
italianen zijn tof. niks van aantrekken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Afgezien van de eerste zin, gaat dit topic helemaal niet over seks. Maar gezien de leuk van het topic verplaats ik hem naar de kantine.
|
Ja, spoel de afvaltopics maar door naar de vuilnisbelt die De Kantine heet :\
|
Was het ooit anders?
|
Altijd al geweten dat italianen niet tegen grapjes kunnen.
|
Ik heb dat vooroordeel over italianen nog nooit gelezen op dit forum.
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, ik ging er even van uit dat het wel bekend was dat er over vrijwel elke afkomst, religie en huidskleur bepaalde vooroordelen bestaan. Toch vindt ik het (vooral in een multiculturele samenleving als NL) schandalig dat het niet alleen gebeurt, maar er ook nog zo luchtig over gedacht wordt.:nono: |
Het is eigenlijk gewoon een vorm van discrimatie.
|
Citaat:
Ik denk dat moslims het ook niet tof vinden dat ze standaard verdacht worden als er iets gepikt is, om maar even wat te noemen. |
Over vooroordelen gesproken: bij mij denkt iedereen dat ik wel gitaar zal kunnen spelen. :D(N)
|
italianen zijn kleine, kloterige opdonders. en dat is geen vooroordeel, dat is een feit :o
|
Citaat:
|
Ohja, nouja, Qandy is een antilliaan! Ik hoef echt niet met hem thuis te komen, ook al is ie niet zwart. Dat is toch ook discriminatie?! :o Want een italiaan zou wel mogen.
|
Citaat:
|
:D gebruik eens niet woorden die ik niet begrijp.
|
Citaat:
|
Xenofobie houdt in dat je bang bent voor/een hekel hebt aan wat "anders" is.
Discriminatie betekent dat je iemand benadeelt vanwege afkomst, etniciteit, religie e.d., bijvoorbeeld iemand niet aannemen omdat 'ie zwart of jood is. |
Citaat:
Oké, ik ben weg, offtopic enzo! @Schro: Ah so! |
Dit topic is een "ik verdedig mezelf topic" en gaat alleen maar over één persoon, dus DK-onwaardig.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38. |