![]() |
Welke regels overtreed jij regelmatig?
Zoals de titel zegt. Steel jij wc-papier op het werk? Of lever je verslagen in van klasgenoten? Geef je een feestje in je ouders huis, als zij op vakantie zijn, terwijl zij dat uitdrukkelijk hebben verboden? Smokkel je etenswaar de bioscoopzaal in?
Ben je verder weleens betrapt, en wat waren de sancties? Vertel. :) |
Nou, ik smokkel regelmatig chips/frisdrank/fruitdrank en andere lekkernijen de bios in. Een keer was ik zo stom om nuggets in een open tasje te hebben en de medewerker vroeg of ie erin mocht kijken en ik maakte toen mijn ta sopen en ja, toen moest ik die nuggets afgeven bij de toonbank tot na de film. :d (n)
Tegenwoordig verstop ik alles goed. :p |
Dat doe ik ook, met een McFlurry in mijn binnenzak en nuggets in mijn tas (onder mijn gebruikelijke teringzooi) gestopt de bioscoop in (Y)
|
Ik rijd meestal net iets te hard. Verder zou ik het niet weten.
|
Taalregels! :o Vooral dat ik heel vaak 'hun' gebruik als onderdeel van mijn zin. Verder zeg ik notoir 'geeneens', 'ik schaam zich', 'georven', 'ik doe me veters strikken' en dat soort dingen.
|
Ik "koop" wel eens films en muziek op het internet en ik rij wel eens iets te hard. Dat was het.
|
Oh ja, bij pokeren overtreed ik de scheldregel. Ik ga als ik mij verveel goedkope oefengeldspellen spelen, steeds all in enzo en dan als ik een pot win mensen uitlachen en uiteindelijk sommigen uitschelden. :d
|
ik rijd consequent te hard en ik doe weleens aan wildplassen :)
|
Leuk topic!
Ik overtreed vooral ongeschreven regels en/of etiquettes. Zoals dat je in bepaalde gezelschappen niet mag zeggen wat je denkt en niet eerlijk mag zijn (bijvoorbeeld over hoe het met je gaat). Of dat je als salsa-dansende vrouw hoort te wachten tot een man je vraagt, daar ben ik echt te assertief voor. Of überhaupt dat in bepaalde situaties je als vrouw wordt geacht niet het initiatief te nemen. Dat soort dingen heb ik veel meer moeite mee dan met de wetten, regels en afspraken die door een autoriteit bedacht zijn. Sterker nog, ik krijg snel last van mijn geweten als ik moedwillig dat soort regels breek. Soms neem ik chocola mee de bioscoop, maar dat is het wel, qua geschreven regels. |
Ik rijd weleens te hard. Dan niet met 180 door een woonerf, maar bijvoorbeeld 90 waar je 80 mag. Rebels hè?
|
Iets te hard rijden, zonder rijbewijs achter 't stuur kruipen, illegaal downloaden.
|
Downloaden, taalfouten, wildplassen. Dat was het eigenlijk wel. Oh ja, ik "leen" wel eens wat op mijn werk, maar dat vind ik meer in de categorie "secundaire arbeidsvoorwaarden" passen ;)
|
Ik at altijd op de werkvloer, wat absoluut niet mag. Maar ik zag er het nut niet van in, als je geen klant aan de lijn hebt mag je toch best eten :D. En voor de rest ben ik heel braaf :y.
|
Owja, downloaden en soms op het internet van een ander. :o
|
Films, televisie en muziek downloaden. Door rood fietsen. Zwartrijden. Openbare dronkenschap. Bier de bioscoop in brengen.
|
Muziek downloaden is niet illegaal in Nederland, Uice ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Soms brood skippen, leegstaande gebouwen bezoeken, soms geen hand uitsteken tijdens het fietsen, heb wel eens fietsen "geleend" dit tussen haakjes omdat ik ze wel terug heb gebracht (had geen fiets met hemelvaart en ik wou zo graag dus ging ik maar een fiets "lenen" midden in de nacht, terug gebracht met een briefje erop), graffiti spuiten (stencils) *hele waslijst* |
LOL, wel aardig dat je ze terugbrengt dan.
|
Eten en drinken mee de bioscoop in smokkelen ja, en eten in de bus en metro, door rood lopen/rijden (maar wie doet dat niet?)... En labello's jatten natuurlijk, maar die tijden zijn wel voorbij hoor.
|
Anders krijg ik er een rotgevoel bij.
En het is alleen bij pure noodgevallen of stom dronken. Dat zie ik nog wel door de vingers. |
Als je 120 rijdt volgens de teller, rijd je vaak maar rond de 110 ofzo. Ik vertrouw de plaatsbepaling van een gps toch iets meer dan de wielrotatieteller van een auto. Dus het te hard rijden valt wel mee. En dan ook nog als er een correctie vanaf gaat bij snelheidscontroles.
ot: Ik negeer rode stoplichten best vaak op de fiets of lopend. Zo'n dom lampje gaat mij niet vertellen wanneer ik wel of niet kan oversteken. Dat schat ik zelf wel in. Verder ben ik best braaf geloof ik. |
Hand uitsteken tijdens het fietsen deed ik vroeger nooit, maar sinds ik auto rijd doe ik het wel. Het is echt fucking irritant en gevaarlijk als je niet weet waar een fietser naartoe gaat.
|
Citaat:
Hoewel ik denk dat het nog wel even zal duren voordat het hier verboden wordt. |
Ik neem vaak een bucket hotwings van de KFC de bioscoop. Als ik midden in de nacht naar huis fiets en er komt niks aan stop ik niet voor rood licht. En doe ook graag aan wildplassen. Ik voel me altijd heel stout als ik me niet aan de regels houd en dat vind ik niet fijn.
Ik ben er pas laatst achter gekomen dat je niet je eigen eten mee de bioscoop in mag nemen, dus dat deed ik niet bewust. En wildplassen moet soms gewoon. Overal staan pisbakken voor mannen maar vrouwen kunnen daar niet zo veel mee. En door rood licht rijden midden in de nacht valt bij mij onder slim zijn. Vandaar dat ik me niet stout voel bij die dingen en het dus toch doe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb meestal drugs op zak :$
|
Door rood licht fietsen en lopen, hoewel ik me er net zo vaak wel als niet aan houd. Ik download veel series en films. Ik neem soms eten of drinken mee in de bioscoop, maar wist eigenlijk niet dat dat niet mocht.
Verder hou ik me doorgaans aan veel regels, hou er niet van dingen te doen die niet mogen. |
jaah die kleine dingetjes doe ik ook
rood licht fietsen aanstekers ofzo jatten in de winkel stationsfietsen "lenen" |
Citaat:
|
Door rood rijden op de fiets of lopen, tegen het verkeer in rijden, verkeersborden/hectometerpalen meenemen, MUST DOWNLOAD EVERYTHING, shit de bios in meenemen, ik pak wel eens een nugget/burger op het werk, wildplassen, zonder handen fietsen (enige waar ik voor gepakt ben:D), openbaar dronkenschap en vervuiling!
Dat is de meest voorkomen de zooi:o |
Citaat:
|
Door rood lopen/fietsen, doe ik ook natuurlijk. En soms zwartrijden (als het 1 halte is ofzo). Hand uitsteken bij fietsen doe ik niet, vind ik gevaarlijk. Ik kijk zelf goed uit of ik veilig opzij kan gaan, ja of nee. Eten/drinken in 't ov doe ik ook.
|
Citaat:
|
Jasper, neem jij hectometerpalen mee? :D
|
ik overtreed ook weleens de maandelijkse regels van lorelei :D::D:D::DD:D:DD:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Door rood rijden/lopen (maar dan heb ik écht haast en ik kijk wel!), eten/drinken in mijn tas stoppen voor de bioscoop, eten in metro/bus, downloaden van muziek, zwartrijden... dat is het denk ik wel. Zwaardere regels overtreden doe ik nooit.
Oh ik heb ooit een keer een mascara gestolen en dat vind ik nu ook niet meer kunnen, net als aanstekers etc. Stelen is voor mij een belangrijke grens. |
Ohja, ik eet ook wel eens in de trein. Maar dan zorg ik wel dat ik uitdeeleten heb, allemaal koekjes ofzo, zodat ik dat aan mijn medereizigers kan geven. :y
|
Oei ik kom er net achter dat ik een wortel twv 16 cent heb gestolen :nono: hij had zich ergens verstopt onderin de kinderwagen en nu heb ik 'm niet afgerekend.
|
In de trein eten mag toch wel?
Waarvoor hebben ze anders die treincatering? |
Citaat:
|
Eten in de trein mag wel hoor. :p
|
De conducteurs zeggen altijd 'eet smakelijk' als ik een big mac menuutje bij heb. :y
|
En, in de bus dan? Want ik zie tegenwoordig nergens zo'n stikker met en roodomrande patatzak.
|
Bus/tram/metro is over het algemeen verboden. Iig in Den Haag en Rotterdam. :)
|
Citaat:
Citaat:
Plaatsnaambordjes zijn ook best leuk:o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14. |