![]() |
[Pent. II] wat is het nog waard ...
Ehm, nee dit is (nog) niet voor vraag en aanbod bedoeld, maar ik ga in augustus mijn nieuwe upgrade compleet maken en daardoor komen deze dingen vrij in mijn verzameling van uiterst mooie spullen :D :
•CPU, Pentium II 400 MMX --> nooit mee geknoeid, werkt stabiel •M/O, Giga-byte GA-686BX --> incl. doos, boekjes en kabels •Geheugen, 256 MB Sdram A-merk --> net 3 maanden nieuw Nou vroeg ik mij dus af wat een goede prijs is voor dit geheel. (dus zonder kast, had, cd-rom enz. enz.) :confused: Ik dacht zo rond de €130 ... En, wat vinden jullie het waard??? (puur dus voor mij om te weten hoe en wat, als ik het ga aanbieden, komt het op de desbetreffende pagina, dus van vraag en aanbofd is hier geen sprake, d8 ik althans) :D |
Ik denk niet meer dan € 60,-?
Die moederborden krijg je nergens meer. Het enigste van waarde is nog die 256 MB sd-ram En die P2 400 MHz cpu vind je tegenwoordig voor een tientje in zo'n bak voor restprodukten op een computerbeurs. |
Citaat:
Wat maakt het nou uit dat je die nergens meer vind !?? En bij die restproducten, ik ken ze jah, is meer dan de helft pure nix ..... |
Citaat:
|
Citaat:
Als je het nog kon kopen, wist ik wel wat het een beetje waard was, dit is bijvoorbeeld uitstekend voor linux bak (zelf ook erop gehad) server, router whatever. Ook voor internet goed genoeg .... Gewoon leuk |
Citaat:
€30 €40 Samen zo'n €100 ongeveer En waar staat M/O voor? |
100 euro lijkt mij wat hooggegrepen, maar dat is dan ook de vraagprijs neem ik aan..
|
Zeker 100 euro, en zeker op sites als 2ehands.nl of marktplaats.nl kun je het nog voor een boel euro's kwijt!
|
Citaat:
|
als het een compleet systeem was zou hij 100,-- waard zijn
maar het is alleen de proc, mobo en geheugen dus niet meer dan 40,- ofzo |
Wat voor CPU is het? Slot 1?
Dat geheugen is nog best wat waard. Kun je ook net zo goed bewaren. Citaat:
|
Citaat:
En de p2-400 is alleen maar in slot uitvoering verschenen geloof ik. |
Zo'n PII'tje is prima als Linux/*BSD server te gebruiken, dus zeker niet onbruikbaar.
130 euro is echter wat aan de hoge kant. Duron 1Ghz kost 55 euro. Elitegroup K7VTA3 (V.3.0) kost 69 euro. DIMM 256 MB kost ook 69 euro. Die 3 samen kom je op 193 euro .. nieuw en inclusief btw :d En jij wilt een PII 400 verkopen voor 130 .. dat lukt dus niet. Ik schat het op zo'n 75 euro voor CPU, mobo en geheugen. |
ik zou er zeker 50 voor geven, ook niet veel meer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53. |