![]() |
Erg kleine bultjes aan vingers
't Is gisteren begonnen, maar nu pas echt merkbaar. Aan de toppen en zijkanten van mijn vingers zitten allemaal kleine bultjes van ongeveer dezelfde kleur als mijn vel. Ze zijn ongeveer zo klein als een stipje gemaakt met een potlood. Het jeukt nu en dan een beetje, maar ik heb er niet echt last van. Het korrelige gevoel vind ik wel een beetje ongemakkelijk.
De rest van mijn hand lijkt een beetje alsof het lang in bad is geweest, maar het is en voelt kurkdroog, droger als normaal. Iemand enig idee wat dit kan zijn? |
klinkt als het begin van eczeem. Veel (wel 6 x per dag, en als je denkt van oh daar kan nog wel wat bij) smeren met vaseline (of cetomacrogol creme van de apotheek, dat smeert makkelijker) Oh en zo min mogelijk je handen met zeep wassen.
als het erger wordt: naar de huisarts, want dan heb je een ander zalfje nodig. |
Ik dacht dat eczeem een rode kleur had? :|
Hoe lang zou dit kunnen blijven? |
nee, eczeem wordt pas in een later stadium rood. als je er op tijd bij bent met smeren krijg je het misschien in een weekje wel weg. anders heb je meer nodig en dan duurt het zo een maand of 2 (maar dan moet je dus wel naar de dokter)
heb je trouwens een foto van je hand? dan weet ik ietsje zekerder of ik het goed heb ingeschat. |
Ik heb dit heel vaak, maar dan komt het altijd bijna door het warme weer. Zit ook beetje vocht in de bultjes. Bij jou ook? Bij mij gaat dat vanzelf over verder.
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb wel al vele jaren enorme last van warm weer. |
Ik heb ook zoiets gehad. Alleen bij mij jeukte het niet. En nu is het allemaal gaan vervellen. Als het echt heel erg wordt of als het zo gaat jeuken dat je je hele hand kapot krabt, zou ik even naar de dokter gaan voor een zalfje, anders gewoon afwachten of het vanzelf verdwijnt.
|
Het zou ook nog een parasietje kunnen zijn. Als het zich blijft uitbreiden en de jeuk erger wordt even teruggaan naar de huisarts.
|
Ik heb zoiets ook gehad, 2 jaar geleden, het begon ook op m'n vingers met kleine bultjes.
Ik dacht van maakt niet zo veel uit, en niet naar de huisarts geweest, paar dagen later begonnen ze te jeuken en kreeg ik ze op m'n buik, benen en voeten en gingen m'n handen open/ vervellen toen ben ik er mee heen gegaan en zei m'n huisarts dat het wel een allergische reactie kan zijn, en moest de volgende keer eerder komen als ik die bultjes op m'n vingers had. Ik heb toen tabletten gehad, en de jeuk en de plekken gingen weg. Ik hoop dat je er geen last meer van hebt, anders toch even langs de huisarts |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00. |