Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Geld overmaken van ABN naar Rabo, hoe lang? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1837808)

TBSpatient 07-07-2011 22:00

Geld overmaken van ABN naar Rabo, hoe lang?

Ik heb gister middag geld overgemaakt van een ABN rekening naar een Rabobank rekening. Dit voor een aankoop op marktplaats. Hij zou terug mailen als het geld binnen was. Nu heb ik nog geen mail ontvangen.

- Kan het zijn dat het langer duurt dan een dag voordat het geld bij hem overgeschreven is?
-Als je het rekening nummer juist hebt ingevoerd, maar de bank niet in "omschrijving" hebt vermeld, kan het dan zijn dat het geld niet aankomt?

Apate 07-07-2011 23:12

Volgens mij hoort van abn naar rabo niet heel erg lang te duren, het zijn beide gewoon bankrekeningen, geen girorekeningen oid. Als je het rekening nummer goed hebt ingevoerd, en gewoon de juiste naam erbij hebt gezet zou het geen probleem moeten zijn. Voor zover ik weet komt geld goed aan op het moment dat de naam juist is, en het rekeningnummer.

Als je je er echt zorgen overmaakt zou ik gewoon die persoon even bellen / mailen om te vragen of zij even kunnen checken of het geld binnen is gekomen.

TBSpatient 07-07-2011 23:26

Citaat:

Interglot schreef: (Bericht 31758970)
Volgens mij hoort van abn naar rabo niet heel erg lang te duren, het zijn beide gewoon bankrekeningen, geen girorekeningen oid. Als je het rekening nummer goed hebt ingevoerd, en gewoon de juiste naam erbij hebt gezet zou het geen probleem moeten zijn. Voor zover ik weet komt geld goed aan op het moment dat de naam juist is, en het rekeningnummer.

Als je je er echt zorgen overmaakt zou ik gewoon die persoon even bellen / mailen om te vragen of zij even kunnen checken of het geld binnen is gekomen.

Nou heb ik dus alleen de voornaam van de persoon gedaan . . .-O-

T_ID 08-07-2011 00:56

Citaat:

TBSpatient schreef: (Bericht 31759009)
Nou heb ik dus alleen de voornaam van de persoon gedaan . . .-O-

Kreeg je dan geen foutmelding? Het overboeksite ding van de ING geeft dan een grote rode tekst dat de naam en rekening niet overeenkomen, ze geven de officiële rekeninghouder weer, en de vraag of dat de juiste persoon is.

Lotte^^ 08-07-2011 08:59

Bij abn maakt dat volgens mij niet zo heel veel uit welke naam je invoert..
Misschien heeft die persoon nog geen tijd gehad om zijn rekening of mail te kijken gisteren?
Ik zou me na 1 dag nog niet zo'n zorgen maken..

Adore 08-07-2011 16:34

ABN doet dacht ik niet aan zo'n strenge controle als ING dat doet. Zou wel fijn zijn, overigens.
Dus wanneer het rekeningnummer klopt hoort het gewoon snel aan te komen.

Balance 09-07-2011 20:04

Maar officieel zeggen ze dat het een dag of 2 / 3 kan duren. En dan tellen de weekenddagen niet mee natuurlijk.

TBSpatient 10-07-2011 10:32

Nice, gister voicemail gestuurd dat ie t ontvangen heeft :)

Onbedwaald 10-07-2011 20:36

1 werkdag:) meestal!

alisonnn 11-07-2011 09:13

bij mij en mijn vriend duurt het een hele dag tot 2 dagen. soms langer. (y)

Martiño 11-07-2011 15:03

Een collega heeft afgelopen vrijdag geld overgemaakt naar mij en dat stond pas vanochtend op mn rekening (daar zat dan wel een weekend tussen). Wist niet dat het zo lang kon duren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.