Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Harry Potter and the deathly Hallows part 1 & 2 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1838188)

veer2110 13-07-2011 17:22

Harry Potter and the deathly Hallows part 1 & 2

wat vond je er van?

aangezien deel 2 vanacht in premiere is gegaan zou ik graag wat meningen willen horen.

J0hAn 13-07-2011 17:36

Ik heb hem gisteren, eeeh eigenlijk vanochtend :P, gezien.
Ik vond de film best wel goed, zeker als je in de bios zit zit je echt helemaal in de sfeer van de film.
Wat ik wel minder vond was het gevecht in Zweinstein aan het eind en de dood van Voldemort, dat had
allemaal gewoon net even wat spectaculairder en diepgaander of uitgebreider gemoeten (naar mijn mening).
Maar het is en blijft een geweldige film en het is natuurlijk vet om eindelijk het einde te zien.

Reverend 13-07-2011 17:39

Ik had DH part 1 voor 3 kwart gezien maar ik kon me er echt niet toe zetten om hem af te kijken. Nu ligt dat waarschijnlijk aan mij, want ik kon alleen de eerste HP helemaal kijken. De rest niet of half gekeken.

Maargoed, ik vind het dus rommel.

Dinalfos 13-07-2011 18:06

Ach ja, Harry Potter. Het is adequaat in opzet. Technisch adequaat, adequaat gescored, adequate bijrollen, adequate decors, adequate regie.......Ja, allemaal heel erg adequaat dus. Tenminste, in het begin. De laatste paar films zijn visueel erg mooi.

Het had echter vanaf het begin al een stuk beter kunnen zijn als er wat meer regisseurs met een échte visie (zoals cuaron bij de onverwachts goede derde film) waren aangetrokken. Dus niet van die gemakzuchtige hacky McHackertons als Columbus en Yates.

Niettemin ben ik wel benieuwd naar Part 2, want dat schijnt toch echt de beste uit de serie te zijn (y)

Uice 13-07-2011 18:51

Inderdaad de beste film uit de reeks, maar dat zegt niet zo veel. Hij is nog steeds te slaafs trouw aan het boek om echt een goede film te zijn. Duizend plotpunten waarvan je denkt: of laat dit weg, of werk het verder uit. Heel veel scènes die alleen bedoeld zijn om de fans te laten zien dat ze het boek gelezen hebben.

Maar hij heeft wel een lekker dreigend sfeertje.

Mutant_oud 13-07-2011 19:23

Ik blijf erbij: waarom hebben ze nu die spiegel erin gebreid terwijl die niet in de vorige films te zien was. Of wordt dat in part 2 wel verklaard? Die moet ik nog zien, maar ik wacht tot het wat rustiger is.

Vice 13-07-2011 22:09

Het zal vast een prachtige film zijn, maar ik weet toch al hoe het afloopt, dus ik heb ook niet echt de behoefte om die film te zien.

xPien 14-07-2011 17:02

ik ben echt een super harry potter fan :$ en ik vond het echt super!
maarja dat is mijn mening dus anderen kunnen het wel weer saai vinden ..
ik ben 's nachts naar de premiere geweest en het was het zeker waard;)!

michellewhoelse 17-07-2011 12:24

Ik ben opgegroeid met Harry Potter, en dus moest ik perse naar de première. Na veel gezeur mijn vader eindelijk overgehaald te hebben, zijn we gegaan. Het was echt een prachtige film. Een einde wat het boek veel eer aandoet. Ik heb de boeken gelezen (uiteraard in het Engels) en de film is een goede aanvulling van mijn beelden hierbij. Ik vind het jammer dat het is afgelopen, omdat ik een grote Harry Potter fan ben (fan is nogal zacht uitgedrukt).
Maar ach, aan alles komt een einde.

Noedelhap 18-07-2011 21:08

Citaat:

J0hAn schreef: (Bericht 31773495)
Wat ik wel minder vond was het gevecht in Zweinstein aan het eind en de dood van Voldemort

Bedankt voor de spoiler!

flyaway 22-07-2011 03:48

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 31787250)
Bedankt voor de spoiler!

Als je geen spoiler wil lijkt het me niet verstandig dat je in dit topic kijkt :O

Ik vond 'm de beste van de reeks, naast deel 3.

Rivka 23-07-2011 11:39

Ik vond hem vet (Y). Ik vond het spannende, grimmige sfeertje goed opgebouwd en visueel is-ie ook echt mooi.

lalalalie 23-07-2011 13:04

Bij part 1 kon ik mijn ogen niet open houden.
Maar part 2 vond ik wel goed! Of in ieder geval.. afgezien van de laatste scene.

Sluipvoet 25-07-2011 21:07

FANTASTISCH !!!!!!!! ik heb de première gezien op 13 juli compleet met Griffoendor sjaal en vol getekend met van alles en nog wat . heb geweend

Mr.Mark 26-07-2011 17:59

Ik vond hem ook de beste van de reeks.

anotherllama 29-07-2011 15:24

part one heb ik ondertussen al zo'n 1O x gezien (3 keer in de bios en zo'n 7 x op dvd} en ik vond hem ZOOOOO goed :} part 2 vond ik ook fantastisch!!!! aahhhhhhh volgende ga ik hem weer zien XD :D

Aybike 29-07-2011 17:34

Ik heb hem net gezien :) Ik vond hem goed !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.