![]() |
Leren in de vakantie
Hey,
Wie doet hier aan leren in de vakantie? Even je talen bijspijkeren of de scheikundesommen nog even doornemen bijvoorbeeld. Stef |
Ik heb 15 augustus een herkansing, dus ik moet wel gaan leren :p
Verder probeer ik ook een beetje mijn Spaans bij te spijkeren (niet voor school). |
Ik ben m'n basiskennis van auditing aan 't opfrissen :).
|
Ik heb wat extra lees-en luister materiaal voor frans meegenomen. Maar ik moet zeggen dat 't wel erg moeilijk is om eraan te beginnen.
|
@lalalalie. Ik herken het helemaal! Ik heb 't dan met engels. Maar ik probeer er elke dag wel iets aan te doen:-).
|
Vakantie = voor mij gewoon vakantie; ik hoef niet echt iets bij te spijkeren, te oefenen of op te halen. De zomervakantie vind ik eigenlijk ook de enige 'echte' vakantie van het schooljaar, want in de andere vakantie worden de daaropvolgende weken óf volgepropt met huiswerk en normale toetsen, óf er volgt een SE-week, óf er volgt een week vol met praktische opdrachten...
Dus van m'n zomervakantie probeer ik zoveel mogelijk te genieten. :) |
de aantekeningen uit mn schriften typ ik over zodat ik ze kan gebruiken als ik voor mn examen moet gaan leren, verder doe ik niets.
|
Ik ben mezelf statistiek aan het aanleren op www.drstat.net
In september ga ik pedagogiek studeren en tijdens die opleiding krijg je ook (iets) statistiek. Het is meer dan tien jaar geleden dat ik wiskunde gehad heb (dat was dan ook nog eens in de eerste/tweede klas van vmbo 4.) Om te voorkomen dat ik straks een enorme inhaalslag moet maken, ben ik maar vast begonnen. |
Ik leer een beetje gitaar spelen, maar voor de rest doe ik echt niks aan leren.
|
Ik leer echt helemaal niks in de vakantie, nou heb ik ook niks om voor te leren. Ik ken trouwen wel mensen die hun boeken voor volgend schooljaar extra vroeg bestellen, zodat ze alvast kunnen leren.
|
Ik kijk mij boeken globaal laatste week van zomervakantie door maar ik geniet gewoon van mijn vakantie geen gezeik heerlijk
|
Ik wilde ik in de vakantie piano leren spelen, mijn Frans en Duits verbeteren en Nederlandse en Engelse boeken gaan lezen. Verder mezelf voorbereiden met wat basis kennis voor nieuwe vakken die ik volgend jaar krijg. Tot nu toe ben ik nergens aan toe gekomen doordat mijn ouders zo nodig het huis moesten verbouwen en ik meer dan de helft van mijn vakantie daaraan besteed heb. Natuurlijk wilde ik niet heel de vakantie gaan studeren, maar een klein beetje aandacht besteden aan die dingen leek me wel een goed idee. Haha alleen denk ik niet dat ik aan studeren meer toe kom, misschien wel lekker lezen, maar gatver ik zie het nu niet zitten om te gaan leren aangezien ik nog zo weinig van de vakantie over heb.
|
In de vakantie tussen 5 en 6 vwo heb ik mijn profielwerkstuk gemaakt en een paar boekverslagen voor Nederlands. Was heel fijn dat ik dat toen na de vakantie af had. Nu ben ik klaar met de middelbare en leer ik dagelijks een lijstje (variërend van 18 tot 38) Engelse woordjes, omdat veel van mijn studieboeken in het Engels zijn en ik niet echt het idee heb dat ik daar met mijn huidige woordenschat heel veel van ga begrijpen. Gewoon met wrts, werkt heel goed voor mij en kost ook niet zoveel tijd. Verder lees ik Engelse boeken. Dat is gewoon leuk en natuurlijk ook goed voor mijn Engels.
|
Duits grammatica en wiskunde, lichte vorm van discalculie en ik zuig gewoon in duits. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Economie en maatschappijwetenschappen. Want komend jaar krijg ik die vakken voor het eerst sinds de 2e (economie) en voor het eerst in mijn leven (maw). Ik ga namelijk na de havo vwo doen (:
|
Citaat:
In ieder geval veel succes :y |
Ik ben nu begonnen met wiskunde B te oefenen. Heb er ontzettend veel moeite mee (was overgestapt van wiskunde A, kon ik dus verwachten) maar heb gelukkig vooruitgang geboekt :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb in de vakantie een klein beetje Wiskunde B gedaan (ik heb A en B (en C&M) , idee van mijn leraar uit de derde, en vorig jaar ging het wel goed, maar nu in de vijfde snap ik er nog geen snars van en de leraar mailt niet terug XD Morgen is mijn eerste les wis B...). Ik had nog het plan om een boekverslag voor Nederlands te maken, omdat de leraar een te weinig had opgegeven en ik nu dus een boekverslag achter loop.. :| Heb ik niet gedaan XD
|
Citaat:
Nee, het is zonnig buiten, iedereen is buiten aan het genieten van het weer. En jij denkt in huis na: "wat zal ik doen, in de zon gaan liggen en van het weer en de spelende kindjes buiten gaan genieten of als een slome op mijn bloedhete kamer een oersaai boekverslag maken". Dan is de keuze snel gemaakt, toch? :p |
ik heb niks gedaan afgelopen weken voor school dus dat wordt flink leren in de vakantie ;P
|
Kijk, aankomende vakantie wordt toch met dat butweer, dus ik heb alvast een rekensommetje gemaakt en ik kwam uit dat wel 4 uur nodig heb om álles van Latijn te herhalen. Hmmm.... :nono:
|
Mijn (kleine) vakanties vallen altijd voor de Tentamenweken, dus ik zal wel moeten :D
Maar in de zomervakantie doe ik niks, behalve misschien mijn engels wat opfrissen dmv veel films& series kijken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |