![]() |
Communicatie?
Heey ^^,
Ik ben sinds een maand helemaal smoorverliefd op een meisje, en ik weet dat ze dat ook op mij is (althans dat zegt ze, maar ik vertrouw haar daar in). Nou is er één probleem; We zijn beide wat verlegen, zij ietsje meer dan ik. Omdat zij zo verlegen is, is ze heel erg afgesloten en laat ze zo weinig mogelijk emotie's zien. Ik heb wel het gevoel dat ze me steeds meer begint te vertrouwen en ze laat haar emotie's dan ook wat meer aan mij merken. Maar als we naast elkaar zitten op een bankje, zeggen we gewoon haast niks. En alle onderwerpen waar ik over begin (áls ik al een onderwerp heb), zijn naar 20 seconden dood, om het maar even zo te noemen. Ik ben normaal een enorme kletskous, maar dit is dus duidelijk een ander geval. Ik word gewoon sprakeloos van haar... En of ik nou kan zeggen dat dit een positieve werking heeft.. Nee niet bepaald.. Heeft er iemand tips om dit gedeelte van communicatie wat meer leven te geven? Gr33tz :) |
Misschien moet je zorgen voor gespreksstof, in plaats van naast elkaar op 'n bankje te gaan zitten en hopen dat 't vanzelf zal ontstaan. Laat elkaar bijvoorbeeld oude fotoboeken zien of ga samen iets leuks doen (shoppen, bioscoop, pretpark, dierentuin, etc.).
|
Citaat:
|
Naar iets vragen en door blijven vragen, onmogelijk dat het dan stil blijft.
"Welke opleiding ga je hierna doen?" -"Ik weet het nog niet zeker maar ik denk verpleegkundige" "Lijkt mij niks met al dat bloed, toen ik klein was heb ik 3 liter weggedronken en nu moet ik al kokhalzen wanneer ik eraan denk. Heb je weleens iets doms gedaan toen je klein was?" -"Hihi ja, blablabla" :') |
Citaat:
|
Je kan niet de hele tijd over 1 of enkele onderwerpen lullen. In het bovenstaande voorbeeld zou je al 10 dingen aan kunnen zwengelen...
In een goed lopend gesprek ga je van onderwerp naar onderwerp. |
Citaat:
|
Gewoon anticiperen op haar antwoorden. Geeft zij een doodmakend antwoord? Verzin er dan een vraag bij in het onderwerp. Of refereer naar een eigen ervaring. Anders denk aan dingen die zij die dag/week moest doen en vraag hoe het ging... zij antwoord en jij reageert weer op haar antwoord met een wedervraag.
|
Oke, bedankt voor jullie reactie's, ik denk dat ik me er zo wel mee red :)
|
Gewoon batsen, dan loopt de communicatie meteen een stuk soepeler.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |