![]() |
Pectus excavatum, mensen die het hadden?
Hallo iedereen :)
Mijn zusje heeft een pectus excavatum en heeft de keus om zich te laten opereren. Het is niet noodzakelijk, maar soms heeft er wel wat last met ademen en zo. Bij de operatie zou ze een ijzeren balk door haar borstbeen krijgen, en de dokter zegt dat het erg pijnlijk is. Nu twijfelt ze en ze zou graag horen van anderen die de operatie hebben meegemaakt hoe het resultaat achteraf was. Deed het veel pijn? Was het eindresultaat goed? Heb je spijt van de operatie of was het een goed idee? Zulke dingen :D Het zou helpen met het maken van haar keuze :D Alvast bedankt! |
Van Wikipedia: "Bij pectus excavatum, wat ook wel trechterborst of schoenmakersborst genoemd wordt, is het borstbeen ingevallen."
|
Dat weet ik ?
Ik ben opzoek naar mensen die de operatie hebben meegemaakt. |
Citaat:
Citaat:
|
een vriend van mij heeft het gedaan. hij moest best lang revalideren en had ook nog best veel pijn toen hij uit het ziekenhuis mocht. hij had ook af en toe last van ademen.
heel veel weet ik er verder niet van helaas! |
Citaat:
|
update: die vriend heeft de staaf nu laten verwijderen, hij zegt dat hij heel erg blij is omdat hij er nog steeds last van had na 2 jaar ofzo.
|
Iemand uit mijn klas had dat ook, die is geopereerd en was blij dat hij het had gedaan maar het was wel zeer pijnlijk.
|
ik heb het zelf en ik heb er bestwel last van, bijvoorbeeld op het strand heb ik het idee dat iedereen naar me kijkt en in het zwembad ook enzo. daarom wil ik een operatie doen en die ga ik binnenkort doen :). hopelijk doet het niet te veel pijn:(.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21. |