Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Alleen staan tijdens pauze (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1839320)

K1pc0rn 31-07-2011 13:40

Alleen staan tijdens pauze

Ik heb laatst 3 van de 4 vrienden van school verloren (ik heb ook nog andere vrienden hoor, maar die zitten niet bij mij op school)
maar nu ben ik bang dat ik altijd in m'n eentje sta in de pauze, eerst stonden we gewoon met z'n alleen, maar nu dus niet.
Hoe moet ik nu de pauze doorkomen?

Schrödinger 31-07-2011 13:45

Andere vrienden zoeken.

Draaideurpoes 31-07-2011 13:46

Citaat:

Schrödinger schreef: (Bericht 31822445)
Andere vrienden zoeken.

K1pc0rn 31-07-2011 13:48

ja, maar het is aan het begin van het jaar in een nieuwe klas. dus ik ken nog niemand.
ik moet dus alleen staan aan het begin van het jaar.

Draaideurpoes 31-07-2011 13:48

Citaat:

K1pc0rn schreef: (Bericht 31822455)
ja, maar het is aan het begin van het jaar in een nieuwe klas. dus ik ken nog niemand.
ik moet dus alleen staan aan het begin van het jaar.

gewoon op je 1e dag spontaan zijn en met mensen praten.
niet zo autistisch doen :nono:

Syori 31-07-2011 14:12

Wat een gezeur. De eerste dag van je eerste jaar zat je toch ook in een nieuwe klas en kende je toch ook niemand? Toen is het toch ook goedgekomen?

Isengrim 31-07-2011 14:40

Jeetje, doe eens lief. Ik kan me best voorstellen dat het eng is. Toen ik op de middelbare school zat vond ik het ook eng als ik ineens in een groep mensen kwam die ik niet kende!

Maar het is inderdaad zo dat iedere keer wel weer goed kwam. :)

ladygagafan1 31-07-2011 15:18

Citaat:

Isengrim schreef: (Bericht 31822656)
Jeetje, doe eens lief. Ik kan me best voorstellen dat het eng is. Toen ik op de middelbare school zat vond ik het ook eng als ik ineens in een groep mensen kwam die ik niet kende!

Maar het is inderdaad zo dat iedere keer wel weer goed kwam. :)

Dit.

-Richard- 31-07-2011 15:25

Gewoon je nieuwe klas volgen, bij hun gaan zitten etc.

Vice 31-07-2011 15:28

Op welke manier ben je je vrienden verloren. Het komt nu over alsof ze gestorven zijn.

In ieder geval heb je juist geluk met een nieuwe klas, aangezien iedereen weer even moet wennen aan het nieuwe schooljaar en waarschijnlijk wel meer nieuwe leerlingen in die klas komen.

Reverend 31-07-2011 16:07

En onthoud goed dat je op de eerste dag vrij spel hebt tussen al die nieuwe bitches waar je mee in de klas zal zitten. Geef hen wat extra aandacht zodat je tijdens de schoolfeesten kan pimpen.

Syori 31-07-2011 16:19

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31822948)
En onthoud goed dat je op de eerste dag vrij spel hebt tussen al die nieuwe bitches waar je mee in de klas zal zitten. Geef hen wat extra aandacht zodat je tijdens de schoolfeesten kan pimpen.

:D(n)

Draaideurpoes 31-07-2011 16:21

Citaat:

:D

igfy 31-07-2011 18:01

Er zijn vast wel meer mensen in jouw nieuwe klas die bijna niemand kennen en het eng vinden. Probeer gewoon gesprekken aan te knopen aan het begin van de dag en tussen lesuren in en waarschijnlijk gaat het dan allemaal vanzelf.

Sarah 31-07-2011 19:24

Het is juist handig dat je een nieuwe klas hebt, want dan kun je zonder gêne gewoon bij wat mensen uit je nieuwe klas gaan zitten (y)

bierkoning 31-07-2011 20:55

Jij was toch diegene met de vrienden die zo stom en irritant deden tegen je?
Nou wees blij dat je die kwijt bent! En idd nieuwe ronde nieuwe kansen! Zitten vast leuke mensen in je nieuwe klas!

K1pc0rn 31-07-2011 22:40

Maar het stomme is dus dat ( ik noem m'n vrienden ff a, b, c en d abc zijn tegen mij, d hoort bij mij) dat vriend D niet weet dat hij niet meer bij vriend ABC mag staan, en dus daar gewoon gaat staan. Maar meestal ga ik dus mee, maar nu ga ik vriend D dus proberen over te halen om bij mij te staan :)
Bedankt voor de hulp in ieder geval :)
Nu heb ik wat meer vertrouwen ;)

Draaideurpoes 31-07-2011 23:27

ehh oke graag gedaan

gentlemen 01-08-2011 00:23

Citaat:

Draaideurpoes schreef: (Bericht 31822457)

wtf heb jij tegen autisme:eek:
door dat soort opmerkingen zijn en blijven er domme stereo types

Qwerty333 01-08-2011 00:48

Citaat:

soepotter schreef: (Bericht 31824221)
wtf heb jij tegen autisme:eek:
door dat soort opmerkingen zijn en blijven er domme stereo types

Idd, het valt me op dat de laatste tyd al snel iemand autistisch wordt genoemd...

Pippeloen 02-08-2011 10:34

Citaat:

Edelweiss 02-08-2011 15:31

Citaat:

K1pc0rn schreef: (Bericht 31823813)
Maar het stomme is dus dat ( ik noem m'n vrienden ff a, b, c en d abc zijn tegen mij, d hoort bij mij) dat vriend D niet weet dat hij niet meer bij vriend ABC mag staan, en dus daar gewoon gaat staan. Maar meestal ga ik dus mee, maar nu ga ik vriend D dus proberen over te halen om bij mij te staan :)
Bedankt voor de hulp in ieder geval :)
Nu heb ik wat meer vertrouwen ;)

Hoezo 'mag hij er niet bij staan' ? En hoezo 'overhalen' om bij jou te staan? Je kunt het ook wel gewoon vragen hoor. Jemig hé.

Rustig maar het valt vanzelf wel op z'n plek.

Maar ik zal er niet te veel van zeggen want ik ben zelf verlegen en maak moeilijk vrienden:o

Afwezignummer2 02-08-2011 20:56

Citaat:

Qwerty333 schreef: (Bericht 31824262)
Idd, het valt me op dat de laatste tyd al snel iemand autistisch wordt genoemd...

Het maakt het leuker als het erger gezien wordt, net als kanker zeggen beter werkt dan tyfus omdat het ondertussen als erger wordt gezien. Nu we het er toch over hebben, is die y i.p.v. een ij dan ook een autistisch trekje? Zo worden mensen eraan herinnert.

OT: Wat die poes zei, wees leuk en spontaan en wat maakt het toch allemaal uit.

K1pc0rn 23-08-2011 19:55

Vandaag was de eerste schooldag, en in de pauze ging ik buiten maar wat rond fietsen, ander stond ik helemaal alleen. Dat zal de eerste paar weken ook wel zo zijn, want bijna iedereen in m'n klas kent wel iemand. Wat kan ik nou doen om de pauze door te komen? Klinkt autistisch, maar ben nogal verlegen en vraag niet snel aan iemand of ik bij hem mag staan.

Draaideurpoes 23-08-2011 20:03

Ga anders tijdens de les eens naast iemand zitten en maak een praatje en loop dan met diegene mee naar de tafel waar hij gaat zitten

Qimm 23-08-2011 20:06

vragen of je bij iemand mag staat is wel een beetje fail. Je zorgt gewoon dat je met iemand aan de praat raakt voor of na de les bijvoorbeeld en als je ze dan ziet staan tijdens de pauze loop je er gewoon heen en zeg je hoi en maak je een opppervlakkig praatje over de les/leraar/school. Vraag of diegene een goede vakantie heeft gehad weetikhet. Rondjes fietsen in je eentje maakt je meteen al 'die ene rare jongen die telkens rondjes gaat fietsen'

Qimm 23-08-2011 20:06

poes was me voor :)

Definite 23-08-2011 20:15

Ga gewoon random naast iemand zitten in de les, maak een praatje met deze of gene en loop gewoon mee met een paar chille mensen na de laatste les voor de pauze.

Thomas. 24-08-2011 01:31

Citaat:

K1pc0rn schreef: (Bericht 31822426)
Ik maar nu ben ik bang dat ik altijd in m'n eentje sta in de pauze, eerst stonden we gewoon met z'n alleen, maar nu dus niet

Edelweiss 24-08-2011 07:25

Citaat:

K1pc0rn schreef: (Bericht 31872772)
Vandaag was de eerste schooldag, en in de pauze ging ik buiten maar wat rond fietsen, ander stond ik helemaal alleen. Dat zal de eerste paar weken ook wel zo zijn, want bijna iedereen in m'n klas kent wel iemand. Wat kan ik nou doen om de pauze door te komen? Klinkt autistisch, maar ben nogal verlegen en vraag niet snel aan iemand of ik bij hem mag staan.

Je moet juist in de eerste weken mensen leren kennen, anders zijn meestal de 'groepjes' al gevormd. En dan word jij 'die ene'.

Dat is niet 'autistisch' hoor:D. Ik ben ben ook verlegen en vraag ook bijna nooit of ik erbij mag staan, maar soms moet je jezelf er even overheen zetten. Of er gewoon bij gaan staan, wat maakt hun dat nou uit of je het vraagt of niet?

Andijvie 24-08-2011 08:37

Citaat:

K1pc0rn schreef: (Bericht 31872772)

Zorg dat je in de klas bv wat praat met degene naast je (of voor je oid), leer iemand een beetje kennen en is het logischer om in de pauzes ook bij die persoon te gaan zitten. Of anders leerlingen uit je vorige klas? Gewoon eens in de pauze bij gaan staan en vragen hoe het nu met hun gaat, of ze een leuke klas hebben, etc etc.

Ik zou ook niet vragen of je er bij mag staan, maar 't gewoon doen en met iemand (dus een klasgenoot of een oud-klasgenoot) een gesprekje beginnen, dan mengt het zich vanzelf wel.

Duckdonkey 24-08-2011 10:21

Citaat:

Draaideurpoes schreef: (Bericht 31822457)

dat eerste ben ik met je eens, dat tweede slaat nergens op.

Edelweiss 24-08-2011 18:36

Euh, hoe was je dag vandaag, K1pk0rn?

K1pc0rn 24-08-2011 19:50

Citaat:

Edelweiss schreef: (Bericht 31874955)
Euh, hoe was je dag vandaag, K1pk0rn?

Leuk dat je het vraagt :D
Maar vandaag was het hetzelfde als gister, ik ging maar wat vaker naar de wc, en stond maar in m'n eentje buiten (klinkt allemaal heel zielig). Eerst vond ik de pauze leuk, maar nu zie ik er juist tegenop. Het is ook zo dat we een klas hebben waar 2 groepen zijn, de nerds en de stoere gasten (gangsters) en ja ik hoor niet ech. Bij die twee groepen. En als ik bij de gangsters ga zitten denken ze vast ook van wat doet hij hier weetje wel. Ik zie niet echt iemand in m'n klas waar ik bij ga staan. Ik heb eigenlijk maar een echte vriend op m'n school. Ik ga morgen bij hem zitten en kijken of dat lukt. Want ik vroeg aan hem of ik dan bij hem mocht zitten en hij zei "weet niet" en dan gaf die als argument dat z'n andere vrienden die ook bij hem zitten het misschien niet goed zou vinden :$. We zien morgen wel...

Korreltjezout 24-08-2011 19:54

Een echt goeie vriend die zegt dat je misschien niet eens bij hem mag gaan zitten..

Draaideurpoes 24-08-2011 20:09

Ga er gewoon bijzitten, je lijkt me een aardige knul en dat is alleen maar gezellig

Riickjuh 24-08-2011 20:28

Citaat:

K1pc0rn schreef: (Bericht 31875182)
Leuk dat je het vraagt :D
Maar vandaag was het hetzelfde als gister, ik ging maar wat vaker naar de wc, en stond maar in m'n eentje buiten (klinkt allemaal heel zielig). Eerst vond ik de pauze leuk, maar nu zie ik er juist tegenop. Het is ook zo dat we een klas hebben waar 2 groepen zijn, de nerds en de stoere gasten (gangsters) en ja ik hoor niet ech. Bij die twee groepen. En als ik bij de gangsters ga zitten denken ze vast ook van wat doet hij hier weetje wel. Ik zie niet echt iemand in m'n klas waar ik bij ga staan. Ik heb eigenlijk maar een echte vriend op m'n school. Ik ga morgen bij hem zitten en kijken of dat lukt. Want ik vroeg aan hem of ik dan bij hem mocht zitten en hij zei "weet niet" en dan gaf die als argument dat z'n andere vrienden die ook bij hem zitten het misschien niet goed zou vinden :$. We zien morgen wel...

Tja als je niet bij de ''gangsters'' hoort, moet je maar vrienden zoeken bij de ''nerds''.

Edelweiss 24-08-2011 20:32

Alsjeblieft hoor, ik wilde even een update :D:bloos:

Niet vragen, gewoon er bij gaan zitten. En vrienden maken, desnoods uit een andere klas of een meisje, anders word je helemaal vereenzaamd.

Scordalus 24-08-2011 21:25

Gewoon gaan roken. Zware shag, vrienden gegarandeerd.

Andijvie 24-08-2011 21:46

Zo'n tweedeling tussen 'gangsters' en 'nerds' maak je vaak ook zelf als buitenstaander, ga gewoon eens met ze praten en je zal zien dat ze bv helemaal niet zo 'gangster' of 'nerd' zijn allemaal en dat je best wel dingen gemeen hebt met ze. Als je zelf idd rondjes gaat fietsen en de hele pauze op de wc blijft, dan blijf je alleen, want de kans dat iemand jou vraagt erbij te komen is niet zo groot dan :P Dus onderneem zelf wat!

Qimm 24-08-2011 21:55

nerds zijn cool :cool:

Freyja 24-08-2011 22:06

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 31875551)
Zo'n tweedeling tussen 'gangsters' en 'nerds' maak je vaak ook zelf als buitenstaander, ga gewoon eens met ze praten en je zal zien dat ze bv helemaal niet zo 'gangster' of 'nerd' zijn allemaal en dat je best wel dingen gemeen hebt met ze. Als je zelf idd rondjes gaat fietsen en de hele pauze op de wc blijft, dan blijf je alleen, want de kans dat iemand jou vraagt erbij te komen is niet zo groot dan :P Dus onderneem zelf wat!

Idd!

En anders word je alto en dan ga je bij de andere alto's zitten. Of hebben ze die tegenwoordig niet meer? Dan ben je outsider met z'n allen, werkte bij ons op school prima.

Cherry Springs 24-08-2011 22:07

Wat Andijvie zegt is waar, het zijn heus niet allemaal nerds en gangsters, zoals jij zelf ook blijkbaar geen nerd of gangster bent. Ik hoop dat het je lukt om gewoon met iemand een praatje te maken en interesse in ze tonen zonder per se opdringerig te zijn. Ook helpt het als je het niet zo bekijkt als dat je je oude vrienden verloren bent en gedwongen wel ergens anders moet gaan staan zodat je niet alleen bent, maar als een kans om nieuwe, goede vrienden te maken en je schoolgenoten beter te leren kennen. Oh en dit is misschien een beetje een cheap trick, maar het werkt wel als je een keer iets meeneemt dat je uit kan delen, wij hadden snoepautomaten op school en dan kon je iemand een toffee geven als een soort ijsbreker. :)

K1pc0rn 25-08-2011 19:22

Vandaag ging ik gwn bij een oud vriend van me staan. Maar dat zal dus niet elke dag zijn

Edelweiss 25-08-2011 19:50

Citaat:

K1pc0rn schreef: (Bericht 31877041)
Vandaag ging ik gwn bij een oud vriend van me staan. Maar dat zal dus niet elke dag zijn

Eh goed(y), nou dan moet je anderen zoeken. Misschien zijn de 'nerds' wel helemaal niet zo, of de 'gangsters'.

Maar hoe doen de 'nerds' en de 'gangsters' dan? Wat voor mensen zijn het? Ken je ze wel?

Korreltjezout 25-08-2011 20:38

Als ik dat zo hoor heb je meer kans bij die zogenaamde "nerds".. Waarsschijnlijk zijn ze niet eens zo nerdy maar die "gangsters".. klinkt als types die mensen die alleen zijn uitlachen ofzo. Hopeloze pubers die stoer willen doen etc

drizzydrake 25-08-2011 21:52

Ik ken dit ook. Vorig jaar in de derde nog een vaste klas waar ik wel bij een paar mensen ging zitten elke pauze, maar ik zit nu in de 4e, iedereen gaat naar zn vrienden uit zn oude klas, maar ik heb niet veel met de mensen uit mn oude klas. En zoals jij ook al zegt kipcorn zijn er bij mij op school ook nerds, ik kan daarbij gaan zitten maar dan wordt je door de rest van de school al veroordeeld en bovendien zijn die ook echt niet interessant... pauzes maar proberen door te komen... In welke klas zit je kipcorn?

Andijvie 26-08-2011 10:55

Citaat:

drizzydrake schreef: (Bericht 31877419)
Ik ken dit ook. Vorig jaar in de derde nog een vaste klas waar ik wel bij een paar mensen ging zitten elke pauze, maar ik zit nu in de 4e, iedereen gaat naar zn vrienden uit zn oude klas, maar ik heb niet veel met de mensen uit mn oude klas. En zoals jij ook al zegt kipcorn zijn er bij mij op school ook nerds, ik kan daarbij gaan zitten maar dan wordt je door de rest van de school al veroordeeld en bovendien zijn die ook echt niet interessant... pauzes maar proberen door te komen... In welke klas zit je kipcorn?

Hoe weet je dat die 'nerds' niet interessant zijn? Je zit dus liever alleen dan bij mensen die misschien wel heel leuk zijn? Mja, dat moet je natuurlijk zelf weten :P

drizzydrake 26-08-2011 15:44

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 31877991)
Hoe weet je dat die 'nerds' niet interessant zijn? Je zit dus liever alleen dan bij mensen die misschien wel heel leuk zijn? Mja, dat moet je natuurlijk zelf weten :P

Nee ik ken die mensen al wel hoor heb bij meeste van hun 3 jaar in de klas gezeten...

K1pc0rn 26-08-2011 17:28

Ik zit nu in de 4de.
Maar de gangsters doen idd heletijd stoer enzo, en de nerds zitten helemaal vooraan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.