![]() |
Alleen staan tijdens pauze
Ik heb laatst 3 van de 4 vrienden van school verloren (ik heb ook nog andere vrienden hoor, maar die zitten niet bij mij op school)
maar nu ben ik bang dat ik altijd in m'n eentje sta in de pauze, eerst stonden we gewoon met z'n alleen, maar nu dus niet. Hoe moet ik nu de pauze doorkomen? |
Andere vrienden zoeken.
|
Citaat:
|
ja, maar het is aan het begin van het jaar in een nieuwe klas. dus ik ken nog niemand.
ik moet dus alleen staan aan het begin van het jaar. |
Citaat:
niet zo autistisch doen :nono: |
Wat een gezeur. De eerste dag van je eerste jaar zat je toch ook in een nieuwe klas en kende je toch ook niemand? Toen is het toch ook goedgekomen?
|
Jeetje, doe eens lief. Ik kan me best voorstellen dat het eng is. Toen ik op de middelbare school zat vond ik het ook eng als ik ineens in een groep mensen kwam die ik niet kende!
Maar het is inderdaad zo dat iedere keer wel weer goed kwam. :) |
Citaat:
|
Gewoon je nieuwe klas volgen, bij hun gaan zitten etc.
|
Op welke manier ben je je vrienden verloren. Het komt nu over alsof ze gestorven zijn.
In ieder geval heb je juist geluk met een nieuwe klas, aangezien iedereen weer even moet wennen aan het nieuwe schooljaar en waarschijnlijk wel meer nieuwe leerlingen in die klas komen. |
En onthoud goed dat je op de eerste dag vrij spel hebt tussen al die nieuwe bitches waar je mee in de klas zal zitten. Geef hen wat extra aandacht zodat je tijdens de schoolfeesten kan pimpen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn vast wel meer mensen in jouw nieuwe klas die bijna niemand kennen en het eng vinden. Probeer gewoon gesprekken aan te knopen aan het begin van de dag en tussen lesuren in en waarschijnlijk gaat het dan allemaal vanzelf.
|
Het is juist handig dat je een nieuwe klas hebt, want dan kun je zonder gêne gewoon bij wat mensen uit je nieuwe klas gaan zitten (y)
|
Jij was toch diegene met de vrienden die zo stom en irritant deden tegen je?
Nou wees blij dat je die kwijt bent! En idd nieuwe ronde nieuwe kansen! Zitten vast leuke mensen in je nieuwe klas! |
Maar het stomme is dus dat ( ik noem m'n vrienden ff a, b, c en d abc zijn tegen mij, d hoort bij mij) dat vriend D niet weet dat hij niet meer bij vriend ABC mag staan, en dus daar gewoon gaat staan. Maar meestal ga ik dus mee, maar nu ga ik vriend D dus proberen over te halen om bij mij te staan :)
Bedankt voor de hulp in ieder geval :) Nu heb ik wat meer vertrouwen ;) |
ehh oke graag gedaan
|
Citaat:
door dat soort opmerkingen zijn en blijven er domme stereo types |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Rustig maar het valt vanzelf wel op z'n plek. Maar ik zal er niet te veel van zeggen want ik ben zelf verlegen en maak moeilijk vrienden:o |
Citaat:
OT: Wat die poes zei, wees leuk en spontaan en wat maakt het toch allemaal uit. |
Vandaag was de eerste schooldag, en in de pauze ging ik buiten maar wat rond fietsen, ander stond ik helemaal alleen. Dat zal de eerste paar weken ook wel zo zijn, want bijna iedereen in m'n klas kent wel iemand. Wat kan ik nou doen om de pauze door te komen? Klinkt autistisch, maar ben nogal verlegen en vraag niet snel aan iemand of ik bij hem mag staan.
|
Ga anders tijdens de les eens naast iemand zitten en maak een praatje en loop dan met diegene mee naar de tafel waar hij gaat zitten
|
vragen of je bij iemand mag staat is wel een beetje fail. Je zorgt gewoon dat je met iemand aan de praat raakt voor of na de les bijvoorbeeld en als je ze dan ziet staan tijdens de pauze loop je er gewoon heen en zeg je hoi en maak je een opppervlakkig praatje over de les/leraar/school. Vraag of diegene een goede vakantie heeft gehad weetikhet. Rondjes fietsen in je eentje maakt je meteen al 'die ene rare jongen die telkens rondjes gaat fietsen'
|
poes was me voor :)
|
Ga gewoon random naast iemand zitten in de les, maak een praatje met deze of gene en loop gewoon mee met een paar chille mensen na de laatste les voor de pauze.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is niet 'autistisch' hoor:D. Ik ben ben ook verlegen en vraag ook bijna nooit of ik erbij mag staan, maar soms moet je jezelf er even overheen zetten. Of er gewoon bij gaan staan, wat maakt hun dat nou uit of je het vraagt of niet? |
Citaat:
Ik zou ook niet vragen of je er bij mag staan, maar 't gewoon doen en met iemand (dus een klasgenoot of een oud-klasgenoot) een gesprekje beginnen, dan mengt het zich vanzelf wel. |
Citaat:
|
Euh, hoe was je dag vandaag, K1pk0rn?
|
Citaat:
Maar vandaag was het hetzelfde als gister, ik ging maar wat vaker naar de wc, en stond maar in m'n eentje buiten (klinkt allemaal heel zielig). Eerst vond ik de pauze leuk, maar nu zie ik er juist tegenop. Het is ook zo dat we een klas hebben waar 2 groepen zijn, de nerds en de stoere gasten (gangsters) en ja ik hoor niet ech. Bij die twee groepen. En als ik bij de gangsters ga zitten denken ze vast ook van wat doet hij hier weetje wel. Ik zie niet echt iemand in m'n klas waar ik bij ga staan. Ik heb eigenlijk maar een echte vriend op m'n school. Ik ga morgen bij hem zitten en kijken of dat lukt. Want ik vroeg aan hem of ik dan bij hem mocht zitten en hij zei "weet niet" en dan gaf die als argument dat z'n andere vrienden die ook bij hem zitten het misschien niet goed zou vinden :$. We zien morgen wel... |
Een echt goeie vriend die zegt dat je misschien niet eens bij hem mag gaan zitten..
|
Ga er gewoon bijzitten, je lijkt me een aardige knul en dat is alleen maar gezellig
|
Citaat:
|
Alsjeblieft hoor, ik wilde even een update :D:bloos:
Niet vragen, gewoon er bij gaan zitten. En vrienden maken, desnoods uit een andere klas of een meisje, anders word je helemaal vereenzaamd. |
Gewoon gaan roken. Zware shag, vrienden gegarandeerd.
|
Zo'n tweedeling tussen 'gangsters' en 'nerds' maak je vaak ook zelf als buitenstaander, ga gewoon eens met ze praten en je zal zien dat ze bv helemaal niet zo 'gangster' of 'nerd' zijn allemaal en dat je best wel dingen gemeen hebt met ze. Als je zelf idd rondjes gaat fietsen en de hele pauze op de wc blijft, dan blijf je alleen, want de kans dat iemand jou vraagt erbij te komen is niet zo groot dan :P Dus onderneem zelf wat!
|
nerds zijn cool :cool:
|
Citaat:
En anders word je alto en dan ga je bij de andere alto's zitten. Of hebben ze die tegenwoordig niet meer? Dan ben je outsider met z'n allen, werkte bij ons op school prima. |
Wat Andijvie zegt is waar, het zijn heus niet allemaal nerds en gangsters, zoals jij zelf ook blijkbaar geen nerd of gangster bent. Ik hoop dat het je lukt om gewoon met iemand een praatje te maken en interesse in ze tonen zonder per se opdringerig te zijn. Ook helpt het als je het niet zo bekijkt als dat je je oude vrienden verloren bent en gedwongen wel ergens anders moet gaan staan zodat je niet alleen bent, maar als een kans om nieuwe, goede vrienden te maken en je schoolgenoten beter te leren kennen. Oh en dit is misschien een beetje een cheap trick, maar het werkt wel als je een keer iets meeneemt dat je uit kan delen, wij hadden snoepautomaten op school en dan kon je iemand een toffee geven als een soort ijsbreker. :)
|
Vandaag ging ik gwn bij een oud vriend van me staan. Maar dat zal dus niet elke dag zijn
|
Citaat:
Maar hoe doen de 'nerds' en de 'gangsters' dan? Wat voor mensen zijn het? Ken je ze wel? |
Als ik dat zo hoor heb je meer kans bij die zogenaamde "nerds".. Waarsschijnlijk zijn ze niet eens zo nerdy maar die "gangsters".. klinkt als types die mensen die alleen zijn uitlachen ofzo. Hopeloze pubers die stoer willen doen etc
|
Ik ken dit ook. Vorig jaar in de derde nog een vaste klas waar ik wel bij een paar mensen ging zitten elke pauze, maar ik zit nu in de 4e, iedereen gaat naar zn vrienden uit zn oude klas, maar ik heb niet veel met de mensen uit mn oude klas. En zoals jij ook al zegt kipcorn zijn er bij mij op school ook nerds, ik kan daarbij gaan zitten maar dan wordt je door de rest van de school al veroordeeld en bovendien zijn die ook echt niet interessant... pauzes maar proberen door te komen... In welke klas zit je kipcorn?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zit nu in de 4de.
Maar de gangsters doen idd heletijd stoer enzo, en de nerds zitten helemaal vooraan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |