Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   ai, beenhaartjes! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1839707)

damn twin 06-08-2011 23:26

ai, beenhaartjes!

hello, hello. (:
ik heb even een vraagie,;
weet iemand een hele snelle en makkelijke manier om je beenhaar te verwijderen?
Ik ga namenlijk maandag op kamp en vrijdag (laatste dag) is het zwemmen. Ik doe zondag natuurlijk mijn benen goed scheren maar dan zijn ze vrijdag echt niet meer helemaal glad en om nou op kamp uitgebreid me benen te gaan scheren? :facepalm:

dus, weet iemand misschien een goede en snelle ontharings crème die niet al té duur is?:confused:

al vast bedankt! (: X

Balance 07-08-2011 09:18

Met ontharingscrème los je niet heel veel op; de haartjes blijven dan ook maar kort weg en ook daarvoor heb je water nodig. Ik zou gewoon om de dag met het douchen toch eventjes een scheermesje meenemen en dan snel even je benen scheren. Dat hoeft totaal niet lang te duren en als je het om de dag doet, is het niet zo erg als je soms even een stukje vergeet; dat pak je de volgende keer dan wel weer mee.

Als je echt langdurig wil ontharen,dan zou je moeten harsen of epileren. Maar daarvoor moet het haar een zekere lengte hebben.

Apate 07-08-2011 09:54

Het is helemaal niet moeilijk om even te scheren terwijl je onder de douche staat, en het duurt bij mij echt niet langer dan 1 of 2 minuten.

Ontharingscrème duurt veel langer, omdat het moet inwerken. Harsen zou ik niet aanraden, want ik gok erop dat dit je eerste keer is dat je dat zou gaan doen. Om dat dan ergens op een kamp te gaan doen :P. Sowieso is dat voor de eerste keer doen een best groot gekloot, en dat zou in totaal ook langer gaan duren dan gewoon even scheren terwijl je onder de douche staat.

Balance 07-08-2011 10:34

Citaat:

Interglot schreef: (Bericht 31838168)
Het is helemaal niet moeilijk om even te scheren terwijl je onder de douche staat, en het duurt bij mij echt niet langer dan 1 of 2 minuten.

Ontharingscrème duurt veel langer, omdat het moet inwerken. Harsen zou ik niet aanraden, want ik gok erop dat dit je eerste keer is dat je dat zou gaan doen. Om dat dan ergens op een kamp te gaan doen :P. Sowieso is dat voor de eerste keer doen een best groot gekloot, en dat zou in totaal ook langer gaan duren dan gewoon even scheren terwijl je onder de douche staat.

Harsen zou je dan natuurlijk vóór het kamp moeten doen, aangezien het daarmee lang genoeg weg blijft. Maar aangezien de TS volgens mij vandaag weggaat en vermoedelijk niet de afgelopen tijd haar haartjes heeft laten groeien, is het alsnog geen optie.

fizzle-fluffy 07-08-2011 14:04

Ik epileer altijd, maar daar moet je echt aan wennen, de eerste keren jeukt het heel erg of doet het zeer. Dus dat zou ik niet vlak voor kamp doen.

Em. 07-08-2011 14:22

Ik zou een scheermesje meenemen, als ik jou was.

Kikaa 07-08-2011 14:44

Ik epileer de laatste tijd ook altijd en ik vind dat ook altijd fijn. Het is wennen, maar ik vind het veel fijner dan scheren. Maar aangezien je bijna, of vandaag, weg gaat lijkt me een scheermesje het handigst.

Sarah 07-08-2011 18:27

Gewoon op het kamp even snel scheren in de douche, dat hoeft dan niet helemaal uitgebreid want de haartjes zijn dan nog heel kort dus niemand ziet het als je een haartje mist.

fenntjuuh 30-08-2011 19:41

Je kan toch een wegwerp scheer mesje mee naar Kamp nemen ?
Als je doucht kan je er snel even over heen gaan.

Em. 30-08-2011 19:42

Citaat:

fenntjuuh schreef: (Bericht 31888645)
Je kan toch een wegwerp scheer mesje mee naar Kamp nemen ?
Als je doucht kan je er snel even over heen gaan.

Ondertussen is ze wel weer terug van kamp, dunkt me. :P

fenntjuuh 31-08-2011 09:06

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 31888649)
Ondertussen is ze wel weer terug van kamp, dunkt me. :P

:$ Nu je het zegt..
Ik kijk nu naar de datum :$

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.