![]() |
Dit is toch geen eetstoornis?
.
|
Gewoon normaal eten en niet stressen. Niet constant op de weegschaal staan, het helpt niet.
|
.
|
^ ik snap dat je het heel moeilijk vindt, maar de optie bestaat om je simpelweg voor te nemen niet meer op de weegschaal te gaan staan. Je kunt daarmee ophouden; jij bent degene die bepaalt wat je doet. Niemand bepaalt dat voor jou. Eventueel kun je beginnen met je om de dag wegen, dan elke week, dan om de week... door het langzaam af te bouwen, maak je het jezelf wel makkelijker. Bovendien kun je je kleren als richtlijn nemen in plaats van een getalletje op de weegschaal: passen je broeken? Dan zal het dus wel goed zijn.
Ten slotte is het belangrijker om tevreden te zijn met hoe je eruit ziet dan met het getalletje op de weegschaal. Dat laatste zegt niets over jou, dat eerste geeft aan of je goed in je vel zit. En daar heb je uiteindelijk veel meer aan dan aan een keurig gewicht. |
"Hoi. Ik heb ondergewicht, maar ik wil niet aankomen."
Natuurlijk is dit een eetstoornis. |
Niet per definitie een eetstoornis nee, we weten een heleboel dingen niet.
Hoe ver zit onder het normale gewicht en wat zijn de klachten die je nu hebt van het ondergewicht? Ben je eigenlijk wel tevreden met jezelf? |
Of je het een eetstoornis kunt noemen is zo over internet niet te zeggen. Maar dat het geen gezonde manier is om met eten om te gaan, weet je zelf ook wel, anders had je dit topic niet geopend.
|
Gooi die weegschaal het huis uit. Die is alleen handig als je je koffer moet wegen als je op vakantie gaat en dan kun je er ook even een lenen. Verder heb je helemaal niks aan zo'n ding.
Ik zou dit met je huisarts bespreken. |
Wij kunnen niet hier geen diagnose stellen. Wel of geen eetstoornis als jij ondergewicht hebt, is het van belang dat je een bezoekje brengt aan de huisarts. Die kan je helpen om op een normaal gewicht te komen en kan je eventueel doorverwijzen als hij of zij denkt dat er wel degelijk sprake is van een eetstoornis.
|
Citaat:
|
Stel de weegschaal in op -10 kilo, zodat je alsnog dun denkt te zijn als je op de weegschaal staat, maar tog weer wat kilos aan kan komen haha :P
zo niet, pleur dat ding weg ;) ohhh zo slim <3 |
Ik ga vrijdagmiddag naar de huisarts. Weet alleen niet of ik het wel durf te vertellen allemaal..
|
Citaat:
Begin gewoon over je ondergewicht, dat is niet eng om over te praten toch? En dan kun je nog wel zien of je durft te noemen hoe jij je erover voelt. |
Simpele regel:
Niet eten is doodgaan Meer eten is goed Meer eten is niet slecht Doodgaan is slecht Je moet meer eten als je ondergewicht hebt. Het woord zegt het: ONDER! als je meer eet kan je ht ideale gewicht bereiken! Iedereen vind het maar niks dat je mager wordt! En jijzelf diep in je hart ook niet! Waarschijnlijk hoor je nu een maar in je hoofd opkomen. Gooi die maar er tegelijk met je weegschaal naar buiten en geniet van je leven! Afvallen is slecht! BARSLECHT! |
Thomas het ligt niet zo simpel als jij denkt.
|
Citaat:
|
.
|
Citaat:
|
gewoon chill blijven etenn. niet te veel natuurlijk maar als je ondergewicht hebt, dasecht niet chill ofzo gewoon meer eten anders heb je helemaal geen figuur, geen borsten en geen kont nou geloof mij dan hebben jongens liever dat je beetje mollig bent en wel ass en tiet hebt dan zon dun plankje yak! en nee denk niet dat je eetstoornis hebt maar uik zou wel oppassen hoor!!
|
Citaat:
Je hebt mensen die willen afvallen en dan kilo's kwijtraken, waardoor ze geen spieren meer hebben en elk vet wordt geaccentueerd. Wanneer meisjes sportief bezig zijn en een daarbij passend eetpatroon hebben zien ze er het best uit. Een klodder vet op een geraamte smijten is lelijk, beter dat er genoeg vet over is zodat de spieren niet verbranden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |