![]() |
Nationale boekenweek-spel
Het is nationale boekenweek. Nu dook er op facebook een grappig spelletje op:
* pak het boek dat het dichtst bij je ligt * ga naar pagina 56 * zet hier de 5e zin van boven neer Voor mij wordt dat: Citaat:
(oh ja: misschien kan het beter op letteren, maar ik vond het zo'n kantine-topic) Misschien kunnen we nog doen dat mensen moeten raden welk boek het is ofzo? |
Google zegt dat het in maart Nationale Boekenweek was :O is dat meerdere keren per jaar? Desalniettemin een leuk spelletje.
The left hemisphere, like a computer tacked onto the basic |
Oh, weet ik veel :D Misschien is het nationale boekenweek ergens anders? Ik vind het sowieso een leuk topic.
|
Ah in elk geval niet in Nederland :P Maar moet je de 5e regel quoten, of de 5e hele zin op die pagina?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor mij is dat dan:
Citaat:
|
'Mandarin adjectival verbs, unlike English adjectives, are not preceded by a linking verb such as the verb shì be.'
|
"From the outlying districts-as happens every evening in our town-a gentle breeze wafted a murmur of voices, smells of roasting meat, a gay, perfumed tide of freedom sounding on its way, as the streets filled up with noisy young people released from shops and offices."
en nu? |
Ik ben te lui om op te staan, daarom de vijfde regel van het enige stuk tekst dat ik binnen handbereik heb liggen:
14-07-2011 V12 Tweevlaksrestauratie 13 1 33,58 |
Citaat:
Nou ja, wat ik in mijn eerste post zei: we kunnen misschien ook wel gaan raden welk boek het is? |
Het nu-dichtsbijzijnde-boek:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Net nu ik viseters heb!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"suggested that these two criteria converge in the concept of foregrounding"
|
"In de meeste katholieke landen Latijns-Amerikaanse landen is de madonna de belangrijkste religieuze figuur."
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik herken geen enkel boek :(
Deze herkent iig Lorelei wel denk ik :) (hoewel het natuurlijk niet pagina 56 is :P ) Citaat:
|
Nijntje <3
|
Citaat:
|
Citaat:
Jaja. |
Oeps ik pakte het verkeerde boek :o, er ligt er nog een veeeel dichterbij:
Citaat:
|
Boek dat ik nu voor me heb:
Citaat:
|
'Toen staken ze allebei de weg over in dezelfde richting.'
|
met 3,75 mg. Maximale gebruiksduur (incl. uitsluipen) is 4 weken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de partjes mandarijn op het voeteneinde en riep: Bingo!
|
Citaat:
|
"Ik legde de partjes mandarijn op het voeteneind en riep Bingo! Kom je eten?"
Bingo is de schildpad van haar dementerende moeder. (Uit: Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor, van Renate Dorrestein) |
Oh, haha! Jij bent heel secuur met afkappen van de zin. Ik snapte niet hoe de zin liep :P
|
Er zit natuurlijk ook wel een verschil tussen regel en zin...
Mijne kwam trouwens uit een graphic novel, dus ik heb maar gewoon de vijfde zin genomen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog saaier.
|
He strode over to the sofa where Dudley sat
|
"toen eenmaal bevestigd was dat Boohn niets binnen probeerde te smokkelen, klikte de bezoekersdeur open."
|
"Ook van schrijver en wiskundige Lewis Carrol vermoedt men dat hij temporaalkwabepilepsie had, die wellicht de inspiratie vormde voor zijn beroemdste werk, Alice in Wonderland."
|
Zachtjes tikt de regen op het zolderraam :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij halen sommige mensen hier regels met zinnen door elkaar... Citaat:
|
Een boek van Enid Blyton toevallig ;)?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57. |