![]() |
Pc valt uit
Een kennis van mij heeft een computer die redelijk vaak uitvalt.
Stofophoping is waarschijnlijk niet het probleem. Hij valt vaak uit tijdens het openen van e-mail. Maar soms ook bij internetsites Iemand oplossingen? |
Wat bedoel je met "uitvallen"?
Valt het dan echt uit of herstart automatisch? |
waarschijnlijk een oud lijkje, gaat hij uit op ieder willekeurig moment dat je je mail opent, of doet hij dat als 1 van zijn eerste taken op zijn pc.
Ik denk zelf echter aan een overleden CPU... |
Als hij uitvalt, start hij daarna wel gelijk weer op(uit zichzelf of als je hem aandrukt).
Ik zou toch denken dat het te heet wordt, misschien niet door stof, maar gaan de fan(s) überhaupt wel aan? |
Het is bij windows mogelijk om foutmeldingen (bsod's) te laten tonen, zonder dat het meteen zichzelf herstart.
Deze meldingen worden in c:\windows\minidumps opgeslagen en deze kan je dan weer uitlegen met blue screenview. |
de pc start automatisch weer op na het uitvallen.
soms is het wel 1 van de eerste taken maar het is eigenlijk random. toch is het vaak bij microsoft outlook... dat is best merkwaardig. |
Dat kan werkelijk alles betekenen. Van RAM geheugen tot ventilatoren tot.. behuizing. Je kunt altijd outlook eens opnieuw installeren.
Dit is wat ik zelf heb meegemaakt: - Koelpasta was verouderd waardoor de CPU te heet werd. - Kleine ventilatoren die niet goed draaiden vanwege stof. Dus de CPU werd in het algeheel heet. Waardoor vaak schijven / PC uitvielen. - Slechte behuizing. De PC was statisch geladen door de behuizing. Klinkt vaag maar heel vaak als je de PC aanraakte met een hand of iets dergelijke sprong die uit. Ook als ik zelf bezig was. Er kwam dan een klein sparkje op de behuizing en daardoor sprong de PC uit en startte opnieuw op. |
Ik zou zeggen dat de voeding naar z'n grootje is.
|
Citaat:
Stoffige fans in combinatie met koelribben waar je geen zuchtje lucht meer doorheen krijgt vanwege stof en gorigheid zijn echter wél een reden voor zorgen inderdaad ;) Verder moet de topicstarter "Automatisch herstarten bij een storing" even uitzetten. Ik heb het vermoeden dat er een BSOD achter zit en met specifieke informatie uit de BSOD is het een stuk makkelijker troubleshooten. Windows XP: http://pcsupport.about.com/od/tipstr...utorestart.htm Windows 7: http://pcsupport.about.com/od/window...-windows-7.htm Dus schrijf eventjes de STOP-code op en eventuele DLL's die genoemd worden in het blauwe scherm. Tenminste, als het BSOD's zijn, that is. Overigens is Freyk z'n suggestie misschien een elegantere. Kijk daar even naar. Hoewel je er per definitie altijd goed aan doet om die automatische herstart na een BSOD uit te schakelen. edit: Eau, dit is Dobermann, niet Pippeloen :p |
Offtopic: :D Ik zag in de index deze post als laatste post op H&E en toen dacht ik meteen al 'hm, dat is vast gewoon Q' maar toch moest ik hardop lachen toen Pippeloens account allemaal dingen zei over koelpasta.
|
Offtopic: Het ziet er wel stoer uit he, zo'n chickie en dan zo'n post? :D:bloos:
Sorry zeer gewaardeerde forumbaasjes voor deze offtopic post in het voor de rest zeer constructieve topic. Mijn oprechte excuses voor al het leed :p |
Offtopic: Ik vind het prima :cool:
|
ik heb het probleem dat my pc uitvalt ook gehad...
je CPU wordt te heet of hij veel te veel werk dan moet je gewoon de pc opn neuiw instaleren |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In jouw reactie komt niets van dat alles naar voren en je lijkt maar wat te gokken met wat het probleem zou kunnen zijn, zonder eerst de moeite van de andere reacties gelezen te hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29. |