Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   zomaar verandering van haarkleur (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1840129)

JeNaam 13-08-2011 04:30

zomaar verandering van haarkleur

ik had altijd pure blond haar en nu is het bijna pik zwart geworden moet ik naar de huisarts?

Edelweiss 13-08-2011 08:33

Misschien komt het door de omstandigheden van het warme land? Ik weet het niet precies.
Maar wat ik wel weet is dat je haarkleur wél kan veranderen: Ik had toen ik werd geboren zwart haar, toen ik een paar maanden was werd het rood, en toen ik 1 jaar was had ik heel licht blond haar. Met de jaren mee werd het steeds donkerder en nu heb ik donkerblond haar.

Maar verder weet ik er ook weinig van af. Up dus.

Kikaa 13-08-2011 08:40

Dat kan wel zeker. Mijn ouders hebben ook steeds donkerder haar gekregen toen ze ouder werden, en ik had vroeger blond (krullend) haar en nu donkerblond haar met slag. Je haar kan dus veranderen in de loop van de tijd. Ik heb geen idee waar dit mee te maken heeft, maar is het niet zo dat je een gen hebt voor verschillende soorten haarkleur/soorten haar oid? Maar het is in ieder geval niet raar.

Draaideurpoes 13-08-2011 09:12

Haar kan zeker veranderen, toen ik geboren was had ik een beetje roodachtig haar en toen donkerblond en dat werd wel lichter. Nu heb ik het wel laten verven maargoed, door de zon wordt mijn haar lichter :) en als je ouder wordt krijg je meestal grijsachtig haar.

Reverend 13-08-2011 10:57

Ikzelf had vroeger ook bijna-blond haar. Met name als ik een tijd doorbracht in de zon was mijn haar erg licht.

Tegenwoordig heb ik donkerbruin haar.

Andijvie 13-08-2011 11:13

Haarkleur kan door van alles beïnvloed worden; hormonale veranderingen kunnen er invloed op hebben (bv. tijdens de puberteit of zwangerschap), maar ook omgevingsfactoren zoals zonlicht. En je genen leggen natuurlijk de basis.
Ik ken iemand die als kind - tot een jaar of 12 ongeveer - heel blond haar had, maar nu is hij 32 en is z'n haar bijna zwart (héél donkerbruin). Echt een enorm verschil! En er zijn natuurlijk ook mensen die hun hele leven pikzwart haar hebben en dan worden ze ouder en ineens wit-grijs.

Schizotiger 13-08-2011 11:37

mijn ogen zijn zelfs van kleur veranderd sinds mijn 6e.

Rivka 13-08-2011 11:43

Ik had eerst zwart haar, toen goudblonde krulletjes, toen steil donkerbruin haar en nu lichtbruin met slag. :)

JeNaam 13-08-2011 21:26

Citaat:

Edelweiss schreef: (Bericht 31854090)
Misschien komt het door de omstandigheden van het warme land? Ik weet het niet precies.
Maar wat ik wel weet is dat je haarkleur wél kan veranderen: Ik had toen ik werd geboren zwart haar, toen ik een paar maanden was werd het rood, en toen ik 1 jaar was had ik heel licht blond haar. Met de jaren mee werd het steeds donkerder en nu heb ik donkerblond haar.

Maar verder weet ik er ook weinig van af. Up dus.

maar toen was je nog wel jong he? Dan verranderen er wel veel dingen

Pluis 14-08-2011 09:38

Het kan óók in je genen staan dat je haarkleur verandert. Haarkleur kan ook veranderen bij bijvoorbeeld ondervoeding, en door hormonen. Zeker bij mannen onder invloed van testosteron kan de haarkleur donkerder worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.