Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Groeischijven. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1840155)

Naughty Clown 13-08-2011 20:41

Groeischijven.

Hey allemaal, ik ben maar 1.70 op 18 jarige leeftijd.. en ben er ook naar doctor geweet voor fotos, en ze zei dat groeischijven bijna dicht waren..

Nu vraag ik me af, iedereen in me familie is pas op late leeftijd gaan groeien, maar me ouders zijn zelf ook niet zo lang.. kan ik uberhaupt nog wel groeien als ik weet dat me groeischijven dicht zijn? Ik heb eigelijk ook nog nooit een zichtbare groeispurt gehad

Pluis 14-08-2011 09:41

Citaat:

Naughty Clown schreef: (Bericht 31855339)
Hey allemaal, ik ben maar 1.70 op 18 jarige leeftijd.. en ben er ook naar doctor geweet voor fotos, en ze zei dat groeischijven bijna dicht waren..

Nu vraag ik me af, iedereen in me familie is pas op late leeftijd gaan groeien, maar me ouders zijn zelf ook niet zo lang.. kan ik uberhaupt nog wel groeien als ik weet dat me groeischijven dicht zijn? Ik heb eigelijk ook nog nooit een zichtbare groeispurt gehad

Als je groeischijven dicht zijn, kan je niet meer groeien. Tenzij je akelige beenverlengende operaties laat doen, maar dat doen ze eigenlijk alleen maar bij héél erg kleine mensen (lees: 1.20 m lang). als je ouders ook niet zo lang zijn, is het niet zo gek dat jij ook niet zo lang bent geworden.
En wat versta je onder zichtbare groeispurt? Een groeispurt kan je alleen maar "zichtbaar" maken door in korte tijd (bijv elke maand) je lengte te meten, en dan zie je dat die lijn steiler loopt. het is niet zo dat je van de een op de andere dag ineens langer bent geworden.

Maar, zolang je groeischijven nog niet helemaal dicht zijn, kan je nog groeien, al zal het geen 10 cm meer worden.

Naughty Clown 14-08-2011 11:01

Ja maar ik heb het elk jaar gemeten en altijd 2-4 cm gegroeit elk jaar dus das tog niet bepaald een groeispurt

Pluis 14-08-2011 11:04

wanneer ben je begonnen met elk jaar meten dan?

Naughty Clown 14-08-2011 12:16

sinds me 13/14de ongeveer
Maar moeten de groeischijven volledig open zijn om nog een groeispurt te kunnen krijgen of ook als die nog maar heel weinig open staat

flupkeflup 14-08-2011 18:57

1.70 is toch niet zo heel erg klein?

Shyboy 15-08-2011 05:05

nee, maar wil wel graag water langer worden

honkballertje 15-08-2011 08:21

Citaat:

Shyboy schreef: (Bericht 31857314)
nee, maar wil wel graag water langer worden

Je reageert nu ineens met een andere account op je eigen topic, zo lijkt het...

Anyways, niet iedereen wordt 1.85/1.90 zo klein ben je nu nou ook weer niet...

April20 15-08-2011 11:24

Inderdaad.. ben je nu 15 of 18?
Als ze nog niet dicht zijn kun je nog groeien, als de meeste in jou familie laat zijn groeien kan dat bij jou ook het geval zijn, sommige groeien op hun 21ste nog.

Ro S 08-01-2012 20:57

Hey,

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik zit in exact hetzelfde bootje. Toen ik jouw verhaal las, las ik eigenlijk mijn eigen verhaal...
Gewoon even dat je weet dat je niet de enige bent die er mee zit.
Heb jij verder ook alleen maar vrienden van 1.90m Plus waardoor je nog kleiner lijkt? :s

Hoe staat het verder eigenlijk, je poste dit al weer een tijdje geleden, ben je in die tijd nog gegroeid?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.