![]() |
Dingen maken met Java?
Hallo,
Ik ben sinds een paar dagen begonnen met Java, en ik vroeg me af wat voor dingetjes ik zou kunnen maken om te oefenen? Bedankt! |
Angry Birds
|
Goh, dat hangt er natuurlijk een beetje vanaf. Waar wil je met die Java naartoe? Net zoals je als schrijver eigenlijk al een idee moet hebben wát je uiteindelijk wilt schrijven (poëzie, boeken, artikels voor de Playboy, artikels voor Eos, marketingteksten, legale teksten, filmscripts, scripts voor theater, ...).
Je kan zo veel dingen maken: desktopapplicaties, serverapplicaties, applicaties voor je mobiele telefoon (dumbphones gebruiken vaak Java (JMEE) en Android gebruikt ook Java). Als je meer op algoritmisch niveau wilt werken, zou ik als oefening bv. Project Euler of Programming Praxis aanraden. Beide zijn niet toegespitst op Java specifiek, maar voor heel wat mensen is Euler een schitterende manier om een nieuwe taal wat onder de knie te krijgen. Je beste werk lever je trouwens meestal als je ergens met een concreet probleem zit dat je wilt oplossen (iets voor je sportclub bv. of iets dat je op je computer vaak opnieuw moet doen). Probeer daar wel om in het begin niet te hoog te grijpen: je zal als beginner geen applicatie in elkaar kunnen boksen die zich kan meten met gevestigde software of waarvan de interne algoritmes te complex zijn). |
Ik zeg altijd:
"Als je niet weet wat je wil gaan schrijven, kijk dan eens in je omgeving wat je wil oplossen of beter maken." |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30. |