![]() |
Strafblad Leraar
Hoi allemaal,
ik wil graag leraar worden, alleen het probleem is dat je geen strafblad mag hebben. Ik heb laatst een aanrijding gehad op de parkeerplaats met inparkeren. Ik heb een andere auto geraakt en heb even naar de schade gekeken, een paar krasjes.. Heb dit dus niet gemeld, en dat is stom. Alleen wat ik niet wist, is dat het een misdrijf is.. Dus mijn vraag is, krijg ik nu een strafblad? Ik heb uitgelegd dat ik het niet wist.. en mijn overhoring is doorgestuurd naar de officier van justitie.. En als ik toch een strafblad heb, is het dan slim om aan die opleiding te beginnen voor leraar? Want ik wil het zo graag. |
Er wordt van iedereen verwacht dat je de wet kent, dus ook dat wegrijden bij een aanrijding een misdrijf is. Als je dus pech hebt en veroordeeld wordt, dan heb je een strafblad.
Voor de consequenties: http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafbl...en_transacties |
|
Citaat:
|
Bij een sollicitatie is de kans aannemelijk dat je een Verklaring Omtrent Gedrag dient te overhandigen, met een strafblad is deze niet legitiem om aangenomen te worden vrees ik. Wacht rustig af zou ik zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarbij denk ik niet dat het van belang is dat een leraar ooit eens een ongeluk heeft gehad en is doorgereden, dus waarschijnlijk zou je die verklaring nog wel krijgen (dit is een gok van mijn kant). |
Een Verklaring Omtrent Gedrag gaat over voor het beroep relevante delicten. En hoewel iemand die doorrijdt na schade veroorzaakt te hebben een lul van de eerste orde is, denk ik niet dat ze het als iets relevants beschouwen.
|
afgewezen bij de politie?
|
Ik heb je andere topic even gesloten, dan kan er hier verder over worden gepraat.
|
Verklaring omtrent gedag heb je nodig als je start als leraar. Hierbij wordt gevraagd waarom je deze nodig hebt. Ik neem aan dat een aanrijding niets te maken heeft met de omgang met kinderen. Ze zou dit ook even na kunnen vragen...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38. |