![]() |
BABYNAAM (Islamitisch)
Heyhey, ik weet niet of dit echt op dit topic thuishoort maar ik vind geen ander topic waar het past dus:
Mijn zus is zwanger :D, het wordt een jongen. De vader is Islamitisch, maar mijn zus is Belgisch... dus ze zijn op zoek naar een naam dat voor beide culturen geschikt is, zoals Xander, dat is islamitisch maar wordt toch vaak voor Belgen gebruikt ook.. Die naam kunnen ze natuurlijk niet gebruiken want hun eerste zoon noemt zo. Dus, iemand die wat namen weet? Dan kan ik ze voorleggen aan mijn zus. :D |
Zemmel!
|
Tim, David, Noah, Ismael, Adam, Rayan
Ik noem maar wat. |
->L&R
|
Benjamin
David Isaak Jacob |
Maar Turkse namen zijn heel anders dan Arabische namen, dus 'islamitisch' is misschien wat te breed...? Wist ook niet dat Xander een islamitische naam was, trouwens (Turkse vorm is Iskender...). Ik zou als ik hen was gewoon iets kiezen wat ze beide mooi vinden klinken en als de vader bijvoorbeeld ook Turks of Arabisch is, zou ik ervoor zorgen dat het in alle talen gemakkelijk uit te spreken is. Verder: http://babybytes.nl/namen/herkomst/jongens/Arabische/3
|
serieuze reacties!
|
Imar, Amahl, Noah, Valentin, Elias, Zach, (ik heb ze uit een boek gehaald)
meisjes namen zijn toch wat makkelijker. :o |
Joshua vind ek persoonlijk wel mooi :) Ma kweet niet dadelijk of dat islamitisch en belgisch kan zijn :p
|
Volgens mij is Joshua een joodse naam, heb ik gehoord :p
Verder vind ik Adam wel mooi klinken! |
Omar? Ik ken zowel een Nederlandse als Marokkaanse jongen die zo heet :p
|
Deze website is misschien wel handig voor je zus, daar staan namen van verscheidene culturen op: Behind the Name. Zie ook de nevendatabase van diezelfde website, die door gebruikers toegevoegde namen bevat: klik!
Het zou trouwens inderdaad wel handig zijn als je even meldt uit welk islamitisch land je schoonbroer komt (Turkije, Marokko, etc.), want dan kunnen mensen je gerichter suggesties geven. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05. |