![]() |
vrienden zijn met je ex?
ik ben sinds een paar weken weer single (het is dus uit tussen mij en mijn ex:'()
Het was het beste voor ons allebei dat we een paar weken geleden uit elkaar zijn gegaan maar ik had eigenlijk wel verwacht dat we nog vrienden zouden blijven, hellaas voelt zij daar volgens mij niks voor :( ik ben wel goede vrienden met een andere ex van mij maar met haar had ik ook maar een relatie van ca. 1 maand ofzo. mijn vraag is eigenlijk: -wie van jullie is vrienden met zijn of haar ex en hoelang duurde jullie relatie? -wie van jullie is bewust geen vrienden gebleven met zijn of haar ex en waarom? -wat vinden jullie algemeen over vrienden zijn met je ex? PS: ik wil haar niet terug als mijn vriendinnetje ik wil haar terug als mijn vriendin.. |
Snap opzich wel dat ze er (nog) niet echt op zit te wachten om vrienden met je te zijn. Denk dat je 't wat tijd moet geven. Ikzelf doe een poging om vrienden te zijn met een jongen met wie ik 2 jaar een relatie heb gehad, gewoon omdat we elkaar niet kwijt willen als vrienden. Maar dat valt soms niet mee.
|
kort na een breakup is het volgens mij impossible om echte vrienden te zijn, pas na een langere tijd (en andere relaties) zou het theoretisch gezien wel moeten lukken.
Waarom zeg ik dat? Wanneer je kort na een stukgelopen relatie nog steeds gezellig contact hebt en leuke dingen doet, waarom dan niet zoenen, waarom dan geen seks. Zo was het en je valt makkelijk in je oude ritme terug. Pas als je echt even 'los' bent geweest van elkaar kán dat gereset zijn denkikdanhe |
Laat ik maar mijn zegje doen. zo'n twintig maanden geleden ging het uit met mijn toenmalige vriendin. We hadden een "relatie" van 2 maanden. Nadat zij het uitmaakte wilde ze dat we vrienden bleven. Ik heb geweigerd, ik kon het mentaal nog niet aan. Het is namelijk zelfs zo geweest dat het mij een zeer lange tijd kostte om over haar heen te komen, aangaande het feit dat ik met haar in de klas zat.
Nu ik over haar heen ben wil ik best weer vrienden worden, we zijn vaak samen op feestjes en andere gelegenheden. Helaas heeft zij niet hetzelfde, want er waren recentelijk nog spanningen tussen ons over haar huidige vriendje, een vriend van mij, die in mijn toenmalige relatie relatie al toe gaf verliefd te zijn op mijn toenmalige vriendin. Het geval is dus dat zulk soort situaties te complex zijn om in een redelijke tijdsperiode tot rust te komen, daar gaat zeer veel tijd over heen, en vaak als de ene partij tot rust is gekomen, komt het bij de andere partij pas boven. De een doet er jaren over, de ander maanden, zo ligt dat nou eenmaal. Je hebt namelijk iets intiem gedeeld, wat met die persoon nooit zo terug zal komen. De spanningen blijven echter voor altijd, meestal in vrij lichte vorm, en daar moet je mee blijven leven. |
Ik heb geprobeerd vrienden te zijn met exen (van langdurige relaties) maar ik kon dat zelf niet aan. Meestal ging het dan ook op een nogal heftige manier uit en zat ik nog met teveel gevoelens, zowel positief als negatief, om op een vriendschappelijke manier met elkaar om te gaan. Lange relaties hebben altijd veel impact op me en blijven ook nog heel lang bij me hangen. Het verleden los laten vind ik heel moeilijk en dat maakt het vrijwel onmogelijk voor mij om nog vrienden te blijven.
|
Met de meeste exen is het contact een beetje verwaterd. Het is vaak ook niet voor niets uitgegaan. Na een tijd komt het toch wel eens voor dat ik wat met ze afspreek om bij te kletsen.
Met één ex ben ik nog erg goed bevriend. Dat werkt heel goed, maar dat is niet altijd makkelijk. Zo heeft zij nu een tijdje een nieuwe vriend en op dat moment dat ze dat vertelde realiseer je je wel even dat je maar alleen bent. De relatie duurde niet heel lang, maar het betekende wel heel veel voor me. Nu merk ik ook dat het zo veel leuker is. Je moet alleen wel dingen achter je kunnen laten. En voor mij werkt het vrienden zijn heel goed, omdat we elkaar met rust laten en elkaar niet heel vaak spreken. Dan zijn de momenten dat je samen bent veel leuker. |
Ik heb één langdurige relatie achter de rug, bijna 2 jaar, en ik wilde op zich nog wel vrienden blijven met mijn ex. Ik had de relatie zelf uitgemaakt, maar mijn ex snapte zelfs na vierhonderd keer uitleggen niet waarom ik het uit heb gemaakt, (terwijl dat in onze situatie echt in twee zinnen uit te leggen viel) en dat ik echt niet bij hem terugkwam, zelfs niet, eigenlijk juist niet, toen ik een nieuwe relatie kreeg. Elke keer als ik reageerde op een telefoontje of smsje dacht hij weer dat ik bij hem terug wilde komen oid dus met hem heb ik bewust het contact verbroken, omdat ik blijkbaar geen vrienden met mijn ex kon zijn zonder dat hij elke drie zinnen een poging deed om mij terug te winnen, en ik werd daar alleen maar verdrietig en/of geirriteerd van als ik hem sprak. Ik vind het dus beter om hem niet meer te spreken.
Over het algemeen kun je best goede vrienden met je ex zijn maar ik denk dat dat alleen maar kan na een bepaald soort relatie, en als er nare dingen zijn gebeurd zoals vreemdgaan of zo dan denk ik niet dat vrienden zijn met je ex nog mogelijk is. Ook denk ik dat mensen allebei heel zeker moeten weten dat ze niks meer voor elkaar voelen, omdat het, zeker als je relatie net uit is, zo gewoon is dat je elkaar zoent of zo, dat dat heel makkelijk kan gebeuren als je nog niet over iemand heen bent, en dat is vervelend voor allebei. |
uit ervaring weet ik dat dat niet werkt. Ik heb dus ook geen enkele ex met wie ik bevriend ben gebleven. Als ik ze tegenkom zal ik best een praatje met ze maken, maar elke interesse is gewoon verdwenen. En dat is ook prima zo. Als het nu uit zou gaan, zou ik ook geen moeite doen om vrienden te blijven of contact te houden.
|
Met m'n eerst ex heb ik 'n relatie van anderhalf jaar gehad en tot nu toe (acht jaar later) zijn we nog steeds 'vrienden', in de zin van: we bellen elkaar eens in de twee à drie maanden en we zien elkaar eens in 't jaar.
Met m'n tweede ex heb ik ook 'n relatie van anderhalf jaar gehad en we hebben op de avond van onze 'break up' bewust met elkaar afgesproken geen contact meer met elkaar op te nemen, omdat dat 't minst pijnlijk zou zijn. Sindsdien heb ik tot op heden idd nog steeds niets van 'm vernomen. Ik vind beide extremen prima eigenlijk.. 't Is fijn om te praten met iemand met wie je heel close bent geweest en ook is 't leuk om te weten hoe 't met je exen verloopt, maar soms kan dat idd pijnlijk zijn. |
Ik had een relatie van 2 jaar lang tot dat het dus uitging vorig jaar ergens in September. In het begin gingen we vooral veel met elkaar om, omdat we het nog moeilijk hadden met het accepteren dat we alleen waren. Daarna werd het een tijdje stil en toen hoorde ik dat ze een vriend had en toen was ik emotioneel echt down, klein beetje depressief zelfs. Maar toen heb ik haar van msn verwijderd, hyves en facebook om even een paar maanden zonder haar te zijn.
Na dat iets van 2 maanden gedaan te hebben zijn we weer hartstikke goede vrienden! Ik vind het leuk voor haar dat ze een vriend heeft, plus we hebben het allebei hartstikke gezellig met elkaar zoals het is. Helpt ook als jij zelf iemand anders leuk vind |
Mijn ex hebben het min of meer gedaan - we hebben wel perioden lang geen contact gehad omdat dat op dat moment moeilijk was, maar we hebben wel altijd weer contact gehad en ook nog dingen samen gedaan. We waren ook nog relatief close, want na drie jaar voel je voor elkaar als familie. We gingen dan ook wel naar elkaar toe als we ergens mee zaten, enzo. Het ging ook niet kut uit, ofzo, we stonden er allebei achter (hoewel ik me wel anderhalf jaar lang heb afgevraagd of we niet tóch weer overnieuw moesten beginnen :o). We hebben in die tussentijd allebei wel gedate.
Ook toen ik wat met mijn huidige vriendje kreeg, heb ik mijn best gedaan contact te houden, al is dat dan moeilijker. Ik ben dan ook wel een beetje teleurgesteld dat sinds híj een nieuwe serieuze relatie heeft (nu een jaar), hij eigenlijk nooit meer contact zoekt... al die tijd daarvoor was hij juist degene die telkens weer contact zocht, en nu heb ik dan een beetje het idee van, was dat nou alleen maar bij gebrek aan nieuwe liefde? Vind het toch wel jammer. Het is wel zo dat er al die tijd wel het idee is geweest dat we misschien ooit weer eens bij elkaar zouden komen, maar als dat de enige reden was dat hij contact met mij wilde houden, dan ben ik daar wel in teleurgesteld. |
Exen + vriendschap = problemen
Voor mij altans. Ik had het uitgemaakt, en wou heel graag vrienden blijven, maar achteraf bleek dat toch niet te werken. We maakten echt hele tijd ruzie, over het feit dat ik het uitmaakte en hij nog steeds verliefd op me is. Zelf al ben je beiden niet meer verliefd op elkaar, toch betrapte ik mezelf steeds op jaloers zijn wanneer hij met een ander meisje praatte. Dit geruzie ging 2 jaar door, toen heb ik een punt achter onze vriendschap gezet en ben verder gegaan met mijn leven. Onlangs ben ik hem weer tegen gekomen (na hem een jaar niet meer te hebben gepraat) en het klikte echt heel goed! Niet als in verliefd zijn, maar als een echte vriendschap. We konden een normaal en serieus gesprek voeren zonder ruzie of gevoelens voor elkaar. Toen ik hem vertelde over mijn nieuwe vriend reageerde hij er zelf heel goed op! Dus ok, vrienden met je ex kan misschien wel, maar dan wel met een heeeele lange pauze tussen. |
met geen van mijn exen ben ik ooit alleen maar vrienden geweest en ik had er ook geen behoefte aan dat wel te worden.
|
Nooit de behoefte gehad en het zou toch niet werken.
|
Nooit de behoefte aan gehad. Ik heb wel nog sporadisch contact met sommige van mijn exen, maar ik ga niet gezellig bij ze op bezoek o.i.d.
In het algemeen werkt het niet, tenzij het gevoel bij beiden écht volledig weg is. |
dankjewel allemaal voor jullie reacties :)
Ik denk dat het idd het beste is om ff een 'pauze' in te lassen. Ik kom haar vanzelf wel een keer weer tegen en dan zie ik wel of we allebei al toe zijn aan vriendschap :D |
Ik heb ook een ex, geen ruzie mee niks:)
Gewoon vienden, gewoon nomaal doen gaat alles goed(y) |
Ik heb een ex waar ik nogal wisselend mee bevriend ben. Als we beide vrijgezel zijn zien we elkaar vele en mailen we de hele dag door. Als één van ons een relatie heeft zien we elkaar eigenlijk niet meer, maar mailen we nog wel veel. Daarnaast heb ik nog een ex waar ik gewoon een normale vriendschap mee heb. Ik zal niet beweren dat het hetzelfde is als een vriendschap met iemand waar ik nooit wat mee heb gehad, maar mijn ervaring is dus dat een leuke vriendschap met je ex best kan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05. |