![]() |
mein kampf
ik wil graag ''mein Kampf'' van Hitler lezen, ik heb denk ik alle films over de 2de wereld oorlog wel gezien en ook al heel wat boeken over gelezen en nu wilde ik deze in de biep halen. Het probleem is dat er twee verschillende zijn, ik heb het al gegoogeld maar heb niet gevonden wat nou het vershil is tussen mein kampf uit 1998 en mein kampf uit 2009. weet iemand dit toevallig? want dan weet ik welke ik kan gaan reserveren.
bedankt (y) |
Is Mein Kampf niet verboden? Ik geloof niet dat je die zomaar bij de bibliotheek kunt lenen in ieder geval.
|
Het was verboden om uit te geven, maar je kunt het wel gewoon in de bibliotheek krijgen, volgens mij. Er zullen vast verschillende uitgaven zijn met verschillende commentaren e.d. En misschien een iets modernere vertaling, dus dat is maar net wat je liever hebt.
|
Hier kan je hem downloaden : http://ia700306.us.archive.org/24/it...erking/ned.pdf
Interessant boek trouwens. Beide versies zullen waarschijnlijk een andere vertaling zijn, maar het komt op hetzelfde neer. |
hmmm succes met alle haat
|
ik heb de versie van 2009 gereserveerd, zal maandag wel binnen zijn en dan ga ik hem halen. lijkt me wel boeiend, maar heb ook gelezen dat het een heel moeilijk boek is. ik ga in ieder geval eens proberen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |