Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   te verlegen bij een afspraak (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1841062)

juliantje15 26-08-2011 21:42

te verlegen bij een afspraak

iedere keer als ik een leuk meisje leer kennen en we spreken ergens af en we staan daarzo dan weet ik helemaal niets meer te zeggen. echt helemaal nietsmeer. ik sla dan helemaal dicht. en dat is al 4x gebeurd. en ik word daar helemaal gek van:(
weet iemand wat ik kan doen in zo'n geval?
alvast bedanktt:)

Schrödinger 26-08-2011 21:51

Meer praten.

Draaideurpoes 26-08-2011 21:59

Het klinkt hard maar idd wat schrodinger zegt... Vraag naar haar interesses ofzo ;)

juliantje15 26-08-2011 22:19

okee, ik zal het doen(y)
bedankt voor je reactie (:

bierkoning 26-08-2011 22:35

Ga wat met haar doen, zoals een bioscoop.
Dan heb je in ieder geval de film, waardoor je niet hoeft te praten.
En van te voren kun je praten over de film waar je heen gaat, en wat voor films zij van houdt etc.
Wat voor hobbys heb je verder? oh ja ? oh wat leuk, Hou je ook zo van .... etc

tis niet zo moeilijk

Badmutsje 26-08-2011 22:39

Een paar keer diep ademhalen wil weleens helpen tegen de zenuwen :)

Thomas. 27-08-2011 00:06

2 words:

Double date

Matmat 27-08-2011 16:49

Citaat:

Thomasvan'taug schreef: (Bericht 31880068)
2 words:

Double date

Nee juist niet, als je vriend dan zo'n klets is raak je helemaal in op de achtergrond en word je al helemaal niet meer gezien!
Laat haar bijvoorbeeld het gesprek beginnen, probeer het onderwerp niet krampachtig te veranderen en vraag door/verder/naar haar mening over iets. En als er een stilte valt, blijf dan ontspannen. Als de ander dan ook ontspannen is hoeft een stilte helemaal niet pijnlijk te zijn! Je kunt ook genieten van stiltes en elkaar diep in de ogen kijken ofzo. Als dat goed voelt heb je vaak al een hele 'goede' te pakken! :) En als zo'n stilte is gevallen, begin dan over iets wat jouw interesseert, iemand met passie is vaak juist heel aantrekkelijk enzo, maar vergeet dan niet naar haar mening te vragen etc.! En als je merkt dat ze er niks aan vindt, vraag dan naar wat zij leuk vindt! (y)

juliantje15 29-08-2011 08:52

bedankt voor jullie reacties :D
dit helpt me echt!

Lusi 29-08-2011 10:06

Dubbeldaten vind ik iets voor twee stellen die al ietsje langer bij elkaar zijn, waardoor het niet meer gaat om binnen het stel elkaar te leren kennen, maar de twee stellen onderling ofzo :o

Probeer inderdaad te ontspannen en wat meer te kletsen zonder lading :) Hoe kom je eigenlijk tot de dates? En word je pas stil wanneer het de naam 'date' heeft?

juliantje15 29-08-2011 11:37

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 31884893)
Probeer inderdaad te ontspannen en wat meer te kletsen zonder lading :) Hoe kom je eigenlijk tot de dates? En word je pas stil wanneer het de naam 'date' heeft?

laatst nog met iemand uit me school, ik ontmoete haar op een strand party en dat was heel gezellig, toen heb ik met haar afgesproken en toen op het afspraakje kon ik niksmeer uit me mond krijgen :#
het is eingelijk iedere keer waneer ik alleen ben met een meisje:bloos:

sombody123 29-08-2011 14:17

verstand op nul en dan nadenken
(blijf wel aardig tegen haar dan)

grtz sombody123

honkballertje 29-08-2011 15:09

Citaat:

sombody123 schreef: (Bericht 31885269)
verstand op nul en dan nadenken
(blijf wel aardig tegen haar dan)

grtz sombody123

verstan op nul en dan nadenken??? LOL XD

Als je het echt moeilijk vindt om helemaal een gesprek op gang te krijgen (en te houden), kunnen jij en je date natuurlijk ook iets gaan doen waarbij je vanzelf al iets hebt om over te praten. Probeer als je iets leuks verzint voor een date (wat jullie alle 2 leuk moeten vinden om te doen!), ook te denken of het gene wat jullie gaan doen zorgt voor wat gesprekstof, of je echt elk gesprek zelf op gang moet gaan trekken.

jan w boy 01-09-2011 22:12

k heb dus precies het zelfde probleem alleen dan elke keer als ik met een meisjes praat:bloos: en dat is echt kloten, zelfs als er stilte valt ( vrij vaak dus ) en we elkaar in de ogen kijken daarna kan ik gwn nergens anders meer aan denken dan aan haar en kan ik geen woord meer uitkramen, wat moet ik doen om dat te verbeteren?

Definite 01-09-2011 23:00

Begin maar gewoon met wat jij hebt gedaan de dag ervoor of whatever en dan vraag je en heb jij nog iets leuks gedaan? Nee? Okay dan maken we er vandaag toch een leuke dag van etc. etc.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.