Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hoe iemand af te wijzen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1841082)

AtZ 27-08-2011 09:55

Hoe iemand af te wijzen

Kijk het zit zo:

een meisje bij mij van scouting(waterscouting, bij mij uit de boot), vind me al een tijdje(best lang) "leuk" .geen idee voor hoever dit echte liefde of de drang voor een relatie is want ze heeft ook al enkele malen vrienden van mij daar gevraagd.(die inmiddels allemaal bezet zijn, op een na maar die heeft dr keihard geafgewezen... daar ben ik te aardig voor vrees is :()

het punt is, hoe wijs ik iemand af, zonder haar hart helemaal kapot te slaan?

mvg,
AtZ

x_Liselotte 27-08-2011 10:14

Wat kunnen meisjes toch (dramatisch) wanhopig zijn! =D
Misschien kun je haar een keer apart nemen en uitleggen dat je haar echt aardig vindt, maar niet meer voelt voor haar dan dat. En dat je hoopt dat ze een leuke andere jongen vindt en blaablaaa...
Ze blijft het toch wel rot vinden... maar aangezien ze het ook bij je vrienden geprobeerd heeft, zal ze ook wel weer een volgende kandidaat vinden. =D Sterkte ermee!

Draaideurpoes 27-08-2011 10:48

Afwijzen is altijd lullig hoe je het ook brengt, probeer het gewoon subtiel te brengen dat je haar type niet bent of whatever

Lente 27-08-2011 11:13

waarom moet je haar afwijzen, ze heeft nog niks gedaan of gezegd hierover?

Laura_x_ 27-08-2011 13:21

Neem haar even apart en leg uit dat je alleen vriendschap voor haar voelt, maar geen liefde? :)

Syori 27-08-2011 13:26

Maar ga er niet zomaar van uit dat ze je leuk vindt, zonder dat ze dit daadwerkelijk heeft gezegd, dan kom je namelijk nogal over als een presumptuous douche.

Matmat 27-08-2011 17:41

Je doet iedereen er het grootste plezier mee door -bijna- eerlijk te zijn. Zeg bv. gewoon dat je der heel aardig vindt enzo maar dat je niet verliefd bent en haar liever als vriend houdt. (of iets in die richting) Aardig, en vaak het dichtst bij de waarheid :)

Edelweiss 27-08-2011 17:48

"Hee" "Ik vind je niet leuk en ben niet verliefd op je en wel niets met je" "sorry"

Dan is het tenminste duidelijk en blijft ze niet 'hopen'.

AtZ 27-08-2011 18:48

Ik weet dat ze verliefd op me is want ze heeft me wel eens gevraagd(een ouder meisje een briefje laten geven)
iig bedankt voor vele reacties :D

braadpan 28-08-2011 02:20

zeg gewoon eerlijk dat je dr niet leuk vind? en dat je wel gewoon goeie vrienden wil zijn. ze zal het vast wel begrijpen!

Lusi 28-08-2011 08:41

Citaat:

AtZ schreef: (Bericht 31881258)
Ik weet dat ze verliefd op me is want ze heeft me wel eens gevraagd(een ouder meisje een briefje laten geven)
iig bedankt voor vele reacties :D

Is ze dan ook verliefd op al die vrienden? ;)

Dit meisje vraagt praktisch iedereen en laat zich nogal makkelijk meesleuren door het idee dat ze bij iemand een kans maakt. Als ze iets vraagt ben je duidelijk en geef je aan dat je haar niet wil, maar voor de rest zal gewoon afstand houden al genoeg zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.