Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   help! bultje bij vagina (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1841178)

dhv 28-08-2011 16:25

help! bultje bij vagina

hallo.
mijn vriendin en ik hebben allebei voor het eerst seks, na voor de eerste keer haar gebeft te hebben heeft ze nu last van een rood jeukend bultje ongeveer in haar vagina. het doet geen pijn maar is rood en jeukt heel erg. we hebben geen idee wat dit kan zijn? wat ze er aan moet doen? het doet geen pijn maar steekt alleen een beetje, wel meer afscheiding als normaal. we zijn er erg bezorgd over. soa lijkt me niet? want we hebben allebei voor het eerst seks..

graag jullie reactie? :bloos:

alvast bedankt!!

Macrador 28-08-2011 16:59

Als het in de buurt is kan het een ingegroeid haartje zijn (al ze zich scheert). Maar als het echt binnenin is zou ik het niet weten.

dhv 28-08-2011 17:37

oke, dat doet ze niet, maar in ieder geval bedankt!

Pluis 28-08-2011 17:52

als het een bultje aan de zijkant is, vlak in/naast de ingang van de vagina, dan zou het een bartholinische cyste kunnen zijn. Dat is volkomen onschuldig, maar wel lastig. Zo'n cyste is namelijk een verstopping van de klier de de vagina vochtig maakt. heeft overigens niks met seks of beffen te maken, zoiets ontstaat volkomen toevallig, maar je kan je natuurlijk wel voorstellen dat als het al zit, dat het door seks wel geirriteerd kan raken. Je vriendin moet er alleen wel mee naar de dokter.

dhv 28-08-2011 17:54

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 31883406)
als het een bultje aan de zijkant is, vlak in/naast de ingang van de vagina, dan zou het een bartholinische cyste kunnen zijn. Dat is volkomen onschuldig, maar wel lastig. Zo'n cyste is namelijk een verstopping van de klier de de vagina vochtig maakt. heeft overigens niks met seks of beffen te maken, zoiets ontstaat volkomen toevallig, maar je kan je natuurlijk wel voorstellen dat als het al zit, dat het door seks wel geirriteerd kan raken. Je vriendin moet er alleen wel mee naar de dokter.

oke bedankt! hoe word dit behandeld als ik vragen mag? en mijn vriendin heeft ook last van meer afscheiding dan normaal?

Daantje_0705 28-08-2011 18:38

Heeft ze maar een bultje? Anders kan het ook een schimmelinfectie zijn. Daarvan krijg je ook meer afscheiding, jeuk en bultjes. Ook daarvoor is het verstandig om even naar de huisarts te gaan voordat het erger wordt en ze vergaat van de jeuk.

dhv 28-08-2011 18:52

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 31883552)
Heeft ze maar een bultje? Anders kan het ook een schimmelinfectie zijn. Daarvan krijg je ook meer afscheiding, jeuk en bultjes. Ook daarvoor is het verstandig om even naar de huisarts te gaan voordat het erger wordt en ze vergaat van de jeuk.

oke bedankt voor je reactie! maar kan je een schimmelinfectie vaker als 1 keer hebben? ze heeft het namelijk vorig jaar ook gehad. maar ik dacht dat je het maar eenmalig kon hebben? ze heeft het vorig jaar van februari t/m juni gehad. mvrg

Pluis 28-08-2011 19:07

Citaat:

dhv schreef: (Bericht 31883593)
oke bedankt voor je reactie! maar kan je een schimmelinfectie vaker als 1 keer hebben? ze heeft het namelijk vorig jaar ook gehad. maar ik dacht dat je het maar eenmalig kon hebben? mvrg

schimmels leven op je huid, en als je huid kapot gaat dan kun je een schimmelinfectie krijgen. Sommige vrouwen hebben heel vaak last van een schimmelinfectie van onderen. Dus ja dat zou ze ook best kunnen hebben.

Pluis 28-08-2011 19:08

Citaat:

dhv schreef: (Bericht 31883413)
oke bedankt! hoe word dit behandeld als ik vragen mag? en mijn vriendin heeft ook last van meer afscheiding dan normaal?

Ik zie nu dat ik je eerste post verkeerd heb gelezen, ik dat dat het bultje juist pijn deed, maar je schreef dat het geen pijn deed. dan gaat mijn verhaal van een cyste niet op. Dan is het idd waarschijnlijk weer een schimmelinfectie. waarvoor je overigens ook naar de dokter moet.

dhv 28-08-2011 19:12

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 31883642)
Ik zie nu dat ik je eerste post verkeerd heb gelezen, ik dat dat het bultje juist pijn deed, maar je schreef dat het geen pijn deed. dan gaat mijn verhaal van een cyste niet op. Dan is het idd waarschijnlijk weer een schimmelinfectie. waarvoor je overigens ook naar de dokter moet.

oke bedankt! nu zijn we er een stuk geruster op!
kunt u mij vertellen op welke manieren dit allemaal behandeld kan worden? en hoe word het onderzocht?
mvrg

Pluis 28-08-2011 19:15

Citaat:

dhv schreef: (Bericht 31883647)
oke bedankt! nu zijn we er een stuk geruster op!
kunt u mij vertellen op welke manieren dit allemaal behandeld kan worden? en hoe word het onderzocht?
mvrg

Met een schimmelinfectie kun je naar de huisarts, en die zal op het verhaal wel de diagnose kunnen stellen en dan krijgt ze daar medicijnen voor en is het als het goed is binnen een week over.

dhv 28-08-2011 19:33

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 31883651)
Met een schimmelinfectie kun je naar de huisarts, en die zal op het verhaal wel de diagnose kunnen stellen en dan krijgt ze daar medicijnen voor en is het als het goed is binnen een week over.

oke echt super bedankt!

dhv 28-08-2011 19:37

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 31883651)

dan nog 1 vraag, vorig jaar had mijn vriendin het ook, toen waren de schaamlippen erg rood. is dit altijd zo bij een schimmelinfectie? dit is namelijk nu niet het geval.

hoe groot is volgens u de kans dat dit het is?

mvrg

TimV 28-08-2011 19:49

Geen idee hoe groot de kans is. Maar als je wil dat het behandeld wordt moet je daarmee naar de huisarts gaan.

Dit is een forum waar we jou advies kunnen geven, maar wil niet zeggen dat wij allemaal dokters zijn en die dat direct kunnen vertellen wat/hoe en waarom.

Zoals gezegd, ga er mee naar een huisarts, die bestaan hiervoor.

mvg
Tim

dhv 28-08-2011 19:55

Citaat:

TimV schreef: (Bericht 31883732)
Geen idee hoe groot de kans is. Maar als je wil dat het behandeld wordt moet je daarmee naar de huisarts gaan.

Dit is een forum waar we jou advies kunnen geven, maar wil niet zeggen dat wij allemaal dokters zijn en die dat direct kunnen vertellen wat/hoe en waarom.

Zoals gezegd, ga er mee naar een huisarts, die bestaan hiervoor.

mvg
Tim

oke, dat begrijp ik.
maar meestal krijg je wel nuttige reacties, dus waarom zou ik het niet vragen?

mvrg

Pluis 28-08-2011 20:01

Citaat:

dhv schreef: (Bericht 31883694)
dan nog 1 vraag, vorig jaar had mijn vriendin het ook, toen waren de schaamlippen erg rood. is dit altijd zo bij een schimmelinfectie? dit is namelijk nu niet het geval.

hoe groot is volgens u de kans dat dit het is?

mvrg

als je zo'n schimmelinfectie maar lang genoeg z'n werk laat doen, dan wordt het vanzelf wel rood ja. maar als je er vroeg bij bent (zoals nu) dan hoeft het niet per se rood te zijn.

dhv 28-08-2011 20:09

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 31883774)
als je zo'n schimmelinfectie maar lang genoeg z'n werk laat doen, dan wordt het vanzelf wel rood ja. maar als je er vroeg bij bent (zoals nu) dan hoeft het niet per se rood te zijn.

oke is goed, we gaan een huisarts bezoeken.. bedankt voor uw hulp! (y)

Qwerty333 28-08-2011 23:33

Neem metronidazol

koekje97 30-08-2011 20:00

het kan een ingegroeid haartje zijn, of iets anders wat mis is gegaan met scheren. Als ze echt meer last heeft van afscheiding dan normaal heeft ze misschien wel een vaginaal schimmeltje

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.