![]() |
help! bultje bij vagina
hallo.
mijn vriendin en ik hebben allebei voor het eerst seks, na voor de eerste keer haar gebeft te hebben heeft ze nu last van een rood jeukend bultje ongeveer in haar vagina. het doet geen pijn maar is rood en jeukt heel erg. we hebben geen idee wat dit kan zijn? wat ze er aan moet doen? het doet geen pijn maar steekt alleen een beetje, wel meer afscheiding als normaal. we zijn er erg bezorgd over. soa lijkt me niet? want we hebben allebei voor het eerst seks.. graag jullie reactie? :bloos: alvast bedankt!! |
Als het in de buurt is kan het een ingegroeid haartje zijn (al ze zich scheert). Maar als het echt binnenin is zou ik het niet weten.
|
oke, dat doet ze niet, maar in ieder geval bedankt!
|
als het een bultje aan de zijkant is, vlak in/naast de ingang van de vagina, dan zou het een bartholinische cyste kunnen zijn. Dat is volkomen onschuldig, maar wel lastig. Zo'n cyste is namelijk een verstopping van de klier de de vagina vochtig maakt. heeft overigens niks met seks of beffen te maken, zoiets ontstaat volkomen toevallig, maar je kan je natuurlijk wel voorstellen dat als het al zit, dat het door seks wel geirriteerd kan raken. Je vriendin moet er alleen wel mee naar de dokter.
|
Citaat:
|
Heeft ze maar een bultje? Anders kan het ook een schimmelinfectie zijn. Daarvan krijg je ook meer afscheiding, jeuk en bultjes. Ook daarvoor is het verstandig om even naar de huisarts te gaan voordat het erger wordt en ze vergaat van de jeuk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kunt u mij vertellen op welke manieren dit allemaal behandeld kan worden? en hoe word het onderzocht? mvrg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hoe groot is volgens u de kans dat dit het is? mvrg |
Geen idee hoe groot de kans is. Maar als je wil dat het behandeld wordt moet je daarmee naar de huisarts gaan.
Dit is een forum waar we jou advies kunnen geven, maar wil niet zeggen dat wij allemaal dokters zijn en die dat direct kunnen vertellen wat/hoe en waarom. Zoals gezegd, ga er mee naar een huisarts, die bestaan hiervoor. mvg Tim |
Citaat:
maar meestal krijg je wel nuttige reacties, dus waarom zou ik het niet vragen? mvrg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Neem metronidazol
|
het kan een ingegroeid haartje zijn, of iets anders wat mis is gegaan met scheren. Als ze echt meer last heeft van afscheiding dan normaal heeft ze misschien wel een vaginaal schimmeltje
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |