![]() |
Wiskunde vraag
Hallo gestoorde mensen,
ik heb vandaag een makkelijke wiskunde overhoring gehad maar ik twijfel over 1 vraag. als je van 98.8% een decimaal getal moet maken is dat: 0,988 maar ik heb 0,9880 ingevuld. zal dit fout worden gerekend? |
Bij wiskunde niet, denk ik zo. Dan geldt 1 = 1,0 gewoon. Bij bijvoorbeeld natuur- of scheikunde zou het wél fout zijn, want nauwkeurigheid blablabla en dan geldt dan 1 niet hetzelfde is als 1,0.
|
hmm, oke dan heb ik een 10:)
|
Hier op de uni zou het bij wiskunde wel fout gerekend worden. Want 0.988 hoeft niet 0.9880 te zijn.
|
...
|
Bij ons zou het ook fout zijn! ;)
En je bent op de verkeerde plek. |
Waarom heb je eigenlijk die nul achter geplakt?
Citaat:
Ik kan niet zeggen of de school dat fout rekent, maar de volgende keer niet zomaar een getal achter de komma zetten als je niet weet wat het zou kunnen zijn. ;) |
Wat een makkelijke vraag is het eigenlijk. Op wat voor school zit je TS?
|
Citaat:
|
Deze topic staat niet op de goede plek dus ik verplaats 'm! Bij mij zou dat overigens ook fout gerekend worden denk ik.
|
Citaat:
|
Hier bij wiskunde op onze school doen ze er niet zo moeilijk over, bij scheikunde en natuurkunde daarin tegen wel...
|
Bij ons zou het fout zijn. Of er moet aangeven zijn dat het exact 98.80% was, dan mag je met die 0 erachter als nauwkeurigheid weergeven. Jouw antwoord is niet significant.
|
Significantie speelt geen rol bij wiskunde, gezien wiskunde geen koppeling heeft aan de realiteit. Daarom kun je in de wiskunde wel stellen dat 98,8% = 0,9880, terwijl dat in de wetenschappen (natuurkunde, economie etc.) niet kan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54. |