![]() |
Schiphol: koffer open en bagage kwijt
Dit bericht is namens mijn vriendin (en haar moeder) die afgelopen week terugkwamen van Barcelona.
Op het moment dat de koffers van de band afrolden, hebben ze deze meteen gepakt. Toen zagen ze dat de sjorbanden (hoe schrijf je dat?) niet meer om beider koffers zaten. Ze hadden direct gekeken of er spullen misten uit hun koffer, maar op het eerste gezicht bleek dit niet zo te zijn. Toen ze de koffer de dag erna hadden uitgepakt, bleek de bagage eronder overhoop te zijn gehaald, de inhoud had een andere indeling en enkele voorwerpen misten. Onder andere een teddybeer en een ketting van mijn vriendin als ook allerlei parfums en cosmetica bleken niet meer in de koffer te zitten. Nu zegt ze dat die cosmetica hen verder weinig uitmaakt, maar dat de beer en ketting toch emotionele waarde hadden voor haar. Ik vraag me bij deze af: afgezien van de gevonden voorwerpen bellen, wat zouden ze nog meer kunnen doen? Er zijn namelijk al wel twee dagen verstreken sinds terugkomst. Is het mogelijk om een klacht in te dienen bij Schiphol dat (misschien) de bagagemedewerkers onzorgvuldig met de bagage om zijn gesprongen? En zou de fout eerder bij Schiphol kunnen liggen, of zou het net zo goed het vliegveld van Barcelona kunnen zijn? Alvast bedankt voor jullie antwoord. |
Dit is diefstal. Aangifte doen via de website van de politie.
Kan gebeurd zijn in Barca, maar ook op Schiphol. Het in- en uitladen van het vliegtuig gebeurd niet machinaal, dus een koffer is zo opengemaakt door één of andere slome 'bagage-in-het-vliegtuig-smijt-knul. Wel super lullig, waarschijnlijk komen die spullen nooit meer boven water want kom er maar eens achter wie de koffer heeft opengemaakt. Je hebt natuurlijk de roosters van het personeel dat zich met de bagage bemoeid, maar dan heb je waarschijnlijk minstens 20 verdachten. |
Citaat:
|
Inderdaad aangifte doen EN melding maken bij de luchtvaartmaatschappij waarmee ze vlogen. En misschien ook bij Schiphol zelf of de Marechaussee. Om te zorgen dat dit je niet ontzettend veel werk kost kun je het beste eerst de aangifte bij de politie doen, en deze vervolgens met een kort begeleidend mailtje doorsturen naar de andere partijen die mede-verantwoordelijk zijn voor de veiligheid.
De spullen krijg je er niet mee terug, hooguit een kleine schadevergoeding uit coulance waar je feitelijk weinig mee opschiet. Maar zoals gezegd kan het wel zijn dat het gaat opvallen dat er over de ploegen waarin persoon X werkt veel meer klachten komen dan wanneer persoon X niet werkt. Dan kan persoon X, of in elk geval de ploeg waarin hij werkt extra in de gaten gehouden worden en mogelijk uiteindelijk gepakt waardoor toekomstige reizigers weer iets minder risico lopen dat hen hetzelfde overkomt. |
Als je een reisverzekering hebt afgesloten, kan je met de aangifte ook nog een vergoeding krijgen voor de dingen die wel waarde hebben (waarmee ik bedoel, geen emotionele waarde). Zoals de cosmetica en parfum.
|
Ik weet zo even niet of ze een reisverzekering hebben afgesloten, het was maar een reis van vier dagen.
In ieder geval, iedereen bedankt voor de tips, ik ga ze doorgeven. :) |
Citaat:
|
of neem een doorlopende reisverzekering als je vaak stedentripjes enz maakt, de afsluitkosten per keer zijn in verhouding namelijk erg hoog.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.