![]() |
Ideeën voor ouders
Hallo!
Mijn moeder zit de laatste tijd een beetje in een dip en wil wat leuks doen met mijn vader. Ze hebben helaas weinig tot niks gemeen. Mijn moeder vindt alles wel leuk, mijn vader houdt niet van lopen, fietsen, zwemmen, eigenlijk bewegen in het algemeen. Dus beurzen en dat soort dingen zijn geen goed idee. Ook valt hij snel in slaap, dus een toneelvoorstelling oid is ook niks. Uit eten is wel een optie, maar Japans, Italiaans en hippievoer (vegarestaurantjes enzo) niet, dat moet mijn vader niet. En ze hebben zelfs een keer krokodil gegeten, dus vreemd eten is ook niet meer origineel. Als iemand een idee heeft wat deze mensen in godsnaam moeten doen, een dagje, weekendje of alleen een avondje, help me dan uit de brand! |
Wat is jullie budget? Is een dagje sauna misschien iets? Of lekker ergens high tea-en wokken of sushi eten ofzo? Voor een weekendje heb je leuke arrangementen bij bijvoorbeeld Bilderberg heb je een special waarbij je voor weinig geld toch in een luxe hotel in een mooie omgeving kan zitten. Wij hebben dat in mei met de (schoon)familie gedaan en dat was echt heel erg leuk :)
|
Jouw moeder is dus (zo te lezen) overal wel voor in, maar jouw vader is iets moeilijker.. Wat voor man is 't? Wat voor baan, hobby's, interesses, dagelijkse bezigheden heeft ie?
|
Daantje: Sauna vindt mijn vader niks (en dat snap ik wel, hij weegt 120 kilo en heeft het altijd warm). High tea en sushi is voor hippies en/of vrouwen. Bilderberg ga ik even bekijken :y is er daar in de omgeving nog iets te doen?
AZN: Mijn vader is lastig ja :p hij heeft geen baan op het moment, maar zit al zijn hele leven in de horeca (cafés). Zijn dag bestaat voornamelijk uit tv kijken, computeren, eten, slapen, snoepen, roken, nog meer tv en nog meer slapen (vooral op de bank :p). Hij gaat wel eens golfen of naar de kroeg, maar hij zal niet met mijn moeder gaan golfen ofzo :p |
En gewoon een weekendje weg via vakantieveilingen ofzo? Dan kunnen je ouders verder uitzoeken wat ze daar doen. :p
|
Hm ik wist niet dat weekendjes daar ook bij zaten. Ze zijn namelijk een jaar of 2 terug een week naar Wenen geweest en voor zoiets wil mijn vader dan weer wel lopen (y)
|
Je hebt heel veel van die veilingsites voor heel veel dingen. Ook voor workshops oid. Gewoon even googelen en kijken of er wat tussen zit! (Y)
|
Bij Bilderberg heb je verschillende hotels. Wij zijn toen in Wolfheze geweest (Buunderkamp, volgens mij zijn er twee in Wolfheze). Daar kon je erg leuk wandelen en fietsen maar als je vader dat niets vind kan je bijvoorbeeld ook naar het Airborne museum in Oosterbeek, daar zijn we ook geweest en dat was ook erg leuk :)
|
Je kunt ook 'n Bongo-cadeaubon of 'n Cadeaubox geven, dan kunnen ze samen uit 'n bepaald aantal uitjes kiezen ;-).
|
Ik heb even met mijn moeder gekletst :p een weekend zou lastig kunnen zijn, want mijn vader werkt op zaterdag (maar dan werkt hij voor de beste vriendin van mijn moeder, dus het zou nog best kunnen :p). Afgezien daarvan zag ze een weekendje weg wel zitten ('maar wat moeten we daar dan weer doen, is dat niet allemaal wellness zooi?') :D dus dat ga ik morgen even allemaal voor haar uitzoeken.
Golfen was geen optie, omdat je blijkbaar eerst les moet krijgen, midgetgolf was het volgende plan en dat was dan weer wel een leuk idee (Y) Die cadeaubonnen zal ik me morgen dan gelijk ook in verdiepen (Y) eens kijken wat voor uitjes dat zijn, misschien is het wel iets waar ik niet aan denk. Jullie zijn tot nu toe al een goede hulp geweest :y maar meer ideeën zijn natuurlijk altijd welkom. |
ga naar zuidlimburg ofzo dan kan je meerdere opties doen.
hotelletje boeken en verder de omgeving verkennen. of je rijdt ff naar duitsland of belgie |
Misschien een cruise naar newcastle. Eerst een overnachting op een boot, dan een dagje newcastle (bijv. in een sight seeing bus, hoef je ook niet te lopen ;)) en dan weer een overnachting op de boot terug naar NL. Kost weinig tijd maar je bent wel even weg :)
|
Mijn moeder vond de cruise een goed idee, maar dat is redelijk lastig te plannen (mijn vader werkt zaterdag- en dinsdagavond). Ze zit nu, na aandringen van mij, op vakantieveilingen te kijken en volgens mij heeft ze wat gevonden (y)
|
Ja, ze gaan in november naar een dansding via vakantieveilingen.
Bedankt voor alle tips! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |