![]() |
Bloed na stoelgang
Hey iedereen,
Ik heb een vervelend kwaaltje. Ik had 2 dagen lang last van constipatie (heb ik wel vaker) en toen ik daarstraks naar het toilet ging was er best wel veel bloed op het papier te zien. Het bloed was helderrood en dus vers. Wel belangrijk om te weten is dus dat ik best wel heel hard moest duwen, dus kan dit bloed veroorzaakt zijn door een aambei of één of ander scheurtje in de anus? Hiervoor heb ik hier ook al 1 keer last van gehad, maar het bloed was veeeeeel minder, het was echt maar een druppel ofzo. Deze keer is het veel. Alsof ik menstrueer. Het is tot nu toe nog steeds niet helemaal gestopt met bloeden. Ik heb geen buikpijn of last van iets anders ofzo, enkel het bloed na de stoelgang. Weet iemand wat dit kan zijn? Aambeien of wat anders? |
in een heel erg geval kan het ook darmkanker zijn, het is wrl handig even naar de dokter te gaan :)
|
Citaat:
|
En gebruik liever GEEN laxeerthee, dat bevat namelijk een laxeermiddel dat dan wel plantaardig en natuurlijk is maar waar je darmen wél lui van worden.
|
Wat is dat met je darmen lui worden? Krijg je dan ergere constipatie als je met de laxeermiddelen ophoudt?
|
Citaat:
|
Ik denk inderdaad ook dat het helemaal geen darmkanker kan zijn, omdat het bloed niet echt vermengd was met de stoelgang, het kwam eerder pas achteraf. Het is nu ook duidelijk geworden dat het een klein scheurtje is dat af en toe bloed. Bedankt voor de tips om constipatie aan te pakken en zo! :)
|
Ik heb dat ook regelmatig (gehad) en bij mij werkt Roosvicee Laxo ook wel :) Hebben ze oa bij de Trekpleister en de Jumbo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als jullie familie een aangetoonde FAP-mutatie heeft, is het een goed idee om vanaf de puberteit elke vijf jaar een darmonderzoek te laten doen, niet omdat er dan al darmkanker optreedt, maar omdat er dan vaak al wel darmpoliepjes zijn; als er een aangetoonde HNPCC-mutatie of andere darmkanker veroorzakende genetische afwijking is, vanaf je 20e elke vijf jaar. Als er geen DNA onderzoek is geweest, maar er zijn gewoon wel meerdere familieleden met darmkanker, kun je het beste eerst eens met je huisarts overleggen of je je überhaupt wel zorgen moet maken :). Alsnog is bloed op het wc papier, en niet door de ontlasting zelf, eigenlijk altijd een teken van een aambei of scheurtje, zeker als je last van verstopping hebt, en dus geen reden tot paniek. |
Citaat:
En even hiervan losstaand maar in dezelfde context aan de dames medici hier aanwezig: ik had begrepen dat als er bloed in de ontlasting zat (dus niet alleen op het toiletpapiertje maar echt in de ontlasting) en dat na een paar dagen verdwijnt het toch verstandig is om naar de huisarts te gaan omdat een bloeding aan een poliepje gestelpt kan zijn maar de oorzaak er nog steeds zit? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20. |