Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Als je eigen zendersamenstelling mocht kiezen, hoe zou 'ie dan worden? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1841976)

Paranoide 08-09-2011 12:28

Als je eigen zendersamenstelling mocht kiezen, hoe zou 'ie dan worden?

Stel dat de huidige manier van televisieaanbod op de schop gaat, en je voortaan zelf kunt kiezen welke zenders je krijgt. Voor, laten we zeggen, 0,50 per zender, per maand. De publieke omroepen blijven gratis voor iedereen. Welke zenders zou jij dan nemen en welke niet?

Mijn zenderoverzicht zou er zo uitzien:

Nederland 1, 2 en 3.
ConsumentenTV.
RTL5.
HBO.
HBO2.
HBO Comedy.
HBO Family.
Comedy Central.
Nickelodeon.
Cartoon Network/Adult Swim.
BBC1.
BBC2.
BBC3.
BBC4.
Discovery Channel.
Animal Planet.
National Geographic.
G4TV (want shit over games EN ZE ZENDEN CHEATERS UIT.)
Fox News (voor te lachen).

En dan nog een filmkanaal of twee, maar ik weet niet welke er allemaal zijn want ze zijn allemaal op de kabel en dat heb ik niet. De Nederlandse commerciëlen hoef ik niet, want die kunnen me gestolen worden, behalve RTL5 want ik houd erg van kijken naar domme mensen die zichzelf voor lul zetten op nationale televisie. Om diezelfde reden zou ik ook erg graag The Reality Channel ontvangen, maar die is helaas gecanceld. Verder wil ik vooral zenders met tekenfilms, documentaires en goeie series. Als ik rijk was zou ik al die extra kanalen van Discovery er ook bij nemen, Discovery Science enzo, maar nu ben ik een arme student dus dat zou ik voorlopig niet doen.

Dinalfos 08-09-2011 12:41

HBO
NBC
ABC
Syfy
Starz
Fox
Animal Planet
Discovery HD
Showtime
NL 1
NL 2
NL 3
History (Channel) HD

Vast nog wel een paar. Maar hiermee heb ik geloof alles waar de beste series op te vinden zijn/waren wel zo'n beetje gecoverd. Ik zou normaal gesproken ook wel wat voelen voor ziets als canal+ ofzo, maar gezien mijn dl-gedrag is dat ook weer zo onzinnig. Maar dat geldt eigenlijk ook voor kanalen die series uitzenden....Mja.

Noedelhap 08-09-2011 13:38

Nederland 1, 2 en 3

Voor goeie series of films wend ik met tot Het Internet, dus meer dan dit heb ik niet nodig. Ik kijk toch amper tv. Misschien dat ik nog de commerciële zenders erbij neem, omdat ik toch nog wel sporadisch een kutprogramma kijk. En BBC, Discovery, Animal Planet en National Geographic, ook al kijk ik die amper.

Reverend 08-09-2011 15:23

Geen want internetz.

Balance 09-09-2011 10:13

Leuk topic :)

Ned 1, 2 en 3
RTL 4
RTL 5
Net 5
Veronica
National Geographic Channel
Film 1 premiere
Eredivisie Live 1
Journaal 24
CNN international

4.50 per maand :cool:

En als het kon zou ik eventueel nog 1 of 2 Amerikaanse zenders erbij nemen, waar de betere series op worden uitgezonden die niet halverwege een seizoen zomaar worden afgekapt.

Silvano08 09-09-2011 11:23

Ned 1, 2 en 3.
RTL 4
RTL 5
RTL 7
Veronica
National Geographic
Discovery
Euronews.

Niet teveel, want je brengt tegenwoordig toch steeds meer tijd op internet, waaronder Uitzending Gemist, door. ;)

Vice 09-09-2011 13:42

Nederland 1, 2 en 3
RTL 5
Discovery Channel
National Geographic Channel
Animal Planet
Film1 Premiere
Film1 Action
TCM
Investigation Discovery
Discovery Science
Cartoon Network
Boomerang
BBC One, Two, Three en Four
ConsumentenTV

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 31908243)
S
En dan nog een filmkanaal of twee, maar ik weet niet welke er allemaal zijn want ze zijn allemaal op de kabel en dat heb ik niet. De Nederlandse commerciëlen hoef ik niet, want die kunnen me gestolen worden, behalve RTL5 want ik houd erg van kijken naar domme mensen die zichzelf voor lul zetten op nationale televisie. Om diezelfde reden zou ik ook erg graag The Reality Channel ontvangen, maar die is helaas gecanceld. Verder wil ik vooral zenders met tekenfilms, documentaires en goeie series. Als ik rijk was zou ik al die extra kanalen van Discovery er ook bij nemen, Discovery Science enzo, maar nu ben ik een arme student dus dat zou ik voorlopig niet doen.

Discovery Science is minder gaaf dan het klinkt. Veel van het zelfde.

Pippeloen 10-09-2011 15:37

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31908644)
Geen want internetz.

Chick Rock 10-09-2011 19:23

Ned 1, 2, 3
BBC 1, 2, 3, 4
België 1, 2 (hoe heten die ook alweer?)
Net5
MTV
Cartoon Network
Comedy Central
HBO
ABC

En een filmkanaal.

WolterB 11-09-2011 21:00

Nederland 1/2/3
RTL 4/7
Eredivisie Live
Sport1
BBC 1/2/3
NBC
ABC
HBO
FOX
EEN
Canvas
Journaal 24
Politiek 24
Holland Doc 24
Humor 24
101 TV
Veronica
MTV
Eurosport

24 zenders :o

deadlock 12-09-2011 08:41

Ik wil satelliet TV met honderdmiljoenmiljard zenders. Ik ben een TV-junkie en kijk alles.

Vogelvrij 12-09-2011 08:47

Nederland 1,2,3
RTL 5
EEN
Canvas

Ik twijfel over RTL4 en Net5, maar ach, op internet kun je ook een hoop vinden.

WolterB 12-09-2011 16:48

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 31919600)
Ik wil satelliet TV met honderdmiljoenmiljard zenders. Ik ben een TV-junkie en kijk alles.

Eigenlijk dit ja. Al kijk ik op Sport en Journaal na bijna alles al via internet, ik wil gewoon de mogelijkheid tot hebben :o

deadlock 12-09-2011 17:48

Inderdaad! En ik merk heel vaak dat als er iets op TV is (helemaal als het in HD is) dat ik het dan toch kijk ook al staat het ook op de server. Reclame boeit me ook niet bijzonder veel, dat zet ik gewoon uit in mijn hoofd.

WolterB 12-09-2011 19:39

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 31921181)
Inderdaad! En ik merk heel vaak dat als er iets op TV is (helemaal als het in HD is) dat ik het dan toch kijk ook al staat het ook op de server. Reclame boeit me ook niet bijzonder veel, dat zet ik gewoon uit in mijn hoofd.

HD is megafijn ja (y)

Ik bedacht me dat ik SyFy en ShowCase helemaal vergeten was in mijn lijst :o

Röps 13-09-2011 10:30

Ben ik de enige die SBS6 kijkt :o (op zondagavond dan vooral)

NL 1
NL 3
RTL4
RTL5
SBS6

En daar zou ik het wel bij laten.

Dr. Durrr 14-09-2011 20:36

Nederland 1, 2 en 3.
RTL4
RTL5
SBS6
Veronica
Net5
HBO.
HBO2.
HBO Comedy.
Comedy Central.
Comedy Central2
MTV
BBC1.
Discovery Channel.
Animal Planet.
Fox News (omdat het geniale tv is)

En indien mogelijk: ESPN, Eredivisie Live, Sport1 en dat Europese Nieuwskanaal wat je in hotels altijd hebt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.