![]() |
Management en Organisatie
Nou heb ik een paar vraagjes over Management & Organisatie.
Ik heb namelijk a.s dinsdag een s.o dus een snelle reactie zou gewaardeerd worden. (Ja ik weet dat het een forum is) 1.Heeft een eenmanszaak aandelen? 2.heeft een vennootschap onder firma aandelen? 3.Kan een kinderdagverblijf gerekend worden tot niet-commerciele organisatie? |
Dit valt denk ik meer onder Huiswerkvragen: Economie, Maatschappij en Cultuur.
Antwoorden volgens mij zijn: 1) Nee, aandelen zijn voornamelijk in het bezit van de BV's en NV's 2) Nee, zie 1 3) Ja, zie link Corrigeer graag wanneer het niet goed is! |
Zoals brands al zegt, dit past beter bij Huiswerkvragen: Economie, Maatschappij en Cultuur. Daarom verplaats ik hem ook.
|
Wat brands zegt is naar mijn weten gewoon juist. Je krijgt pas aandelen op het moment dat het bedrijf een venootschap is geworden.
Wat betreft de derde vraag: Een kinderdagverblijf kan heel goed gerekend worden tot niet-commercieel: Denk maar aan bedrijjven die een eigen kinderdagverblijf hebben. Zij zullen niet direct winst willen maken, maar willen hun medewerkers graag behouden. |
Aandelen, mits je het formeler ziet, heb je inderdaad bij BV en NV. Tcoh zou ik me bij een VOF een verdeling van de winst volgens een percentage-schema voorstellen. in dat geval heb je in feite ook 'aandelen'.
Er zijn ook kinderdagverblijven die niet-commercieel zijn. Als onderdeel van een bedrijf vind ik dit niet zo'n goed voorbeeld, omdat in dat geval het betreffende bedrijf zelf weer commercieel is. of niet: ook overheidsorganisaties hebben dit vaak goed, vaak beter geregeld. Maar ik kan me bijvoorbeeld een kdv voorstellen dat is opgericht zonder winstoogmerk, bijv door buurthuis of kerk geïnitieerd. |
Dankjewel allemaal, ik heb een 9,5 gehaald :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42. |