![]() |
Pieptoon na festival
Ik ben naar een festival geweest, en nu heb ik een piep in m'n oren, maar ik hoor hem alleen 's nachts, als het stil is. Het is nu een dag geleden en ik vraag me af hoe lang het meestal duurt voordat zoiets voorbij is.
|
Daar blijf je meestal een paar dagen/nachten last van houden.
|
Yep, paar dagen meestal. Helaas is er weinig aan te doen. Het wordt als mijn ervaring telt (ik kreeg een pieptoon na een klap tegen mijn hoofd, op mijn oor, dus andere oorzaak) wel wat minder in de dagen erna, zonder volledig weg te gaan. Dag of drie, vier, dan merk je er weinig of niets meer van.
|
Als het niet weg gaat na een week naar de dokter want gehoorschade is geen lachertje.
|
Volgende keer toch maar oordopjes in doen ;)
|
Het begint al minder te worden *o*
En oordopjes was ik vergeten mee te nemen, dat had wel een hoop gescheeld :( |
Mooi dat het minder wordt!
Maar pas er mee op, want een paar dagen zo'n piep is toch een teken dat je oren er flink last van hebben gehad, en als dat vaker gebeurt gaat je gehoor achteruit. Dus volgende keer op tijd de oordopjes klaarleggen (y) |
Soms kun je ze ook kopen op een festival :) Wel niet zo goedkoop, uiteraard.
|
Citaat:
maar ik was op lowlands, en daar had je gewoon een hema campingwinkel waar je ze voor een schappelijke prijs kon halen.... |
Op festivals zoals graspop (in belgië) kreeg je ze gratis :o
|
Je kunt beter gehoorbescherming in doen, ik heb het op maat laten maken. Daar was ik wel 100 euro voor kwijt, maar ik heb ook nooit meer last gehad van zo'n piep. En gehoor wat weg is komt niet meer terug, dus dat is een beetje zonde. Als je niet zo veel uit wilt geven kun je ook van die gele oordopjes indoen, kun je bij de bouwmarkt kopen en dat werkt ook goed (Y)
|
Weg! *o*
|
Citaat:
|
Die piep is een soort zwanengezang, dan zijn er haartjes omgevallen, en zul je precies die frequentie nooit meer horen. Zo zit het volgensmij.
|
Citaat:
|
Citaat:
Want je kunt de frequentie nog wel horen, mits er nog wat haartjes over zijn. Alleen minder goed |
Blijft nog een paar daagjes. Misschien handig voor de volgende keer om (betere)oordopjes te kopen zodat je het voor bent?
|
Of niet al te dicht tegen een speaker/podium aan te staan.
|
het is al weg hoor
al 3 dagen maar bedankt voor jullie tips! *o* |
Het is wel handig het in de toekomst te voorkomen ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14. |