Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Moodswings (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1843144)

Animosity 21-09-2011 16:27

Moodswings

Hoi.. Ik heb continu last van mood swings. Eerst voel ik me 2 dagen rustig en goed. Dan ben ik ook heel veel actief. Na die dagen moet ik ineens 3 dagen gewoon niets doen. Het is dan net alsof ik vast gehouden word door 1 of ander zwarte mist. Even en telefoontje plegen word al een hele opgave. Alles in mijn gedachten is ook heel chaotisch. Ik vergeet ook heel veel! Ik weet niet wat ik in de toekomst wil doen. Niet wat ik wil studeren. Ik weet niet eens hoe ik me voel. Alles is zo vaag! Ik kan het niet uitleggen. Het is al heel moeilijk om het te typen. Het is net alsof ik niets zelfstandig kan. Mijn lichaam en gedachten laten dat niet toe :(

Weet iemand raad? Ik weet dat dit allemaal stom klinkt maar het vreet mij op van binnen. Ik word er gek van. Echt gek.

Lusi 21-09-2011 17:16

Hoe oud ben je? Hoe lang heb je er al last van en heb je enig idee waardoor het is begonnen? En is het altijd hetzelfde patroon, met die twee en drie dagen?

Als het je dagelijkse leven beïnvloedt (daar lijkt het wel op), dan kun je op termijn met een deskundige op zoek naar de oorzaak gaan. Ben je nog jong (wat ik vermoed), dan kun je beslissen om over een tijdje naar een vertrouwenspersoon te stappen.

AceSpade 21-09-2011 21:08

Een hele stomme vraag. Doe je veel aan beweging of sport? Of doe je er uberhaubt iets aan? (Graag een eerlijk antwoord! Het kan namelijk belangrijk zijn en ik overdrijf ook graag dat ik in mijn gedachten veel wil sporten maar nooit doe, dus zeg ik het maar)

Werk je of studeer je?

Animosity 21-09-2011 22:15

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 31949030)
Hoe oud ben je? Hoe lang heb je er al last van en heb je enig idee waardoor het is begonnen? En is het altijd hetzelfde patroon, met die twee en drie dagen?

Als het je dagelijkse leven beïnvloedt (daar lijkt het wel op), dan kun je op termijn met een deskundige op zoek naar de oorzaak gaan. Ben je nog jong (wat ik vermoed), dan kun je beslissen om over een tijdje naar een vertrouwenspersoon te stappen.

Ik ben bijna 20. Ik heb er al tijden last van sinds het niet goed ging met werk. Nu heb ik ontslag gekregen en teveel vrije tijd. Ik vind alles moeilijk plannen. Alsof ik het niet eens kan. Ik word tegen gehouden met plannen. Waar vind ik een vertrouwenpersoon?

Citaat:

AceSpade schreef: (Bericht 31949987)
Een hele stomme vraag. Doe je veel aan beweging of sport? Of doe je er uberhaubt iets aan? (Graag een eerlijk antwoord! Het kan namelijk belangrijk zijn en ik overdrijf ook graag dat ik in mijn gedachten veel wil sporten maar nooit doe, dus zeg ik het maar)

Werk je of studeer je?

Ik beweeg niet veel nee. Ik denk er soms wel aan maar doe het niet. Het wil ook niet lukken. Ik doe op dit ogenblik niks

AceSpade 22-09-2011 00:56

Ik heb de behoefte om te joggen als ik me down voel. Ik krijg erna ineens super veel energie :)

zwemmerilse 22-09-2011 19:17

burn-out achtig? geen idee misschien handig als je naar je huisarts of een psycholoog gaat?

Lusi 22-09-2011 19:24

Citaat:

Animosity schreef: (Bericht 31950249)
Ik ben bijna 20. Ik heb er al tijden last van sinds het niet goed ging met werk. Nu heb ik ontslag gekregen en teveel vrije tijd. Ik vind alles moeilijk plannen. Alsof ik het niet eens kan. Ik word tegen gehouden met plannen. Waar vind ik een vertrouwenpersoon?

Vertrouwenspersonen zijn van scholen en universiteiten enzo, dus de instantie waar je bij zit. Hoe lang speelt het nu al? Als het van korte duur is zal het wel meevallen. Je moet inderdaad doelen hebben waar je aan werkt. Al is het maar 'deze week zoek ik een nieuwe baan, plus ruim ik het huis op'. Ook kan je wellicht een vriend erbij betrekken en aangeven van goh, dit is er. Als ik me zo voel, neem me dan alsjeblieft mee, waarheen dan ook. Sporten, boodschappen doen, een uitje..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.