Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Blues (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=184340)

p-chez 12-08-2002 15:25

Blues

Wie luistert er hier naar blues? :)

En wat vind je de beste bluesartiest, en noem eens een aantal mooie nummers daarvan.

Ikzelf vind John Lee toch het coolst, samen met Muddy Waters.

eXo 12-08-2002 18:10

Heb me nooit echt in blues verdiept maar 'k heb een JLH ceedeetje en die is wel vet. "Boom Boom", "Dimples" en "No Shoes" natuurlijk de gexte (Y)

Daysleeper 12-08-2002 18:20

Hmm, ik luister niet echt naar blues, mijn vader heeft wel veel blues cd's.
De enige blues cd die ik wel heb is er 1 van Johny Lang, ken je die?
Het is een jongen uit Amerika die zijn 1e cd heeft gemaakt toen hij 18 was, waarop hij klinkt als een man met een rauwe bluesstem van een jaar of 50. :cool:
Een mooie cd van mijn vader is riding with the king; een duetcd van BB King en Eric Clapton, moet je ook maar eens luisteren.
En ik luister wel naar Billie Holiday, maar dat valt niet echt onder echte blues volgens mij. Is wel heel mooi, vind ik. :)
Van JLH, ken ik eigenlijk nix, dusse, sorry, maar daar kan ik niet over mee praten.

vakje27 12-08-2002 20:48

Blues/bluesrock vind ik af en toe heerlijk! Nummers als Stevie Ray Vaughn - Riviera Paradise, Pride and Joy en Mary had a little lamb, ziujn lekkere nummers.
Ook een goede Bluesgitarist vind ik Lee Clayton, daarvan zijn I ride alone en Industry erg goeie nummers.
En Roy Buchanan heeft schitterende nummers gemaakt a la Please donīt turn me away, The heat of the battle.

Hmm, dat zijn btw allen Blanke bluesgitaristen, terwijl "echte blues" toch meer bij negers hoort..
Rev Robert Wilkins - Steamline Frisco Limited
" " " - In the army of the lord
John Lee Hooker - One bourbon, one scotch, one beer
Zijn ook zeer goeie nummers

En dr was ook een nummer " I asked her for water, but she gave me gasoline" is ook eengrappig nummer, kweet alleen niet meer van wie die was :o

86dagreed 12-08-2002 20:49

Citaat:

vakje27 schreef:
Blues/bluesrock vind ik af en toe heerlijk! Nummers als Stevie Ray Vaughn - Riviera Paradise, Pride and Joy en Mary had a little lamb, ziujn lekkere nummers.
Ook een goede Bluesgitarist vind ik Lee Clayton, daarvan zijn I ride alone en Industry erg goeie nummers.
En Roy Buchanan heeft schitterende nummers gemaakt a la Please donīt turn me away, The heat of the battle.

Hmm, dat zijn btw allen Blanke bluesgitaristen, terwijl "echte blues" toch meer bij negers hoort..
Rev Robert Wilkins - Steamline Frisco Limited
" " " - In the army of the lord
John Lee Hooker - One bourbon, one scotch, one beer
Zijn ook zeer goeie nummers

En dr was ook een nummer " I asked her for water, but she gave me gasoline" is ook eengrappig nummer, kweet alleen niet meer van wie die was :o

Houdt onze houthakker van Blues?
Heel goed Roland.

vakje27 12-08-2002 20:52

Citaat:

86dagreed schreef:

Heel goed Roland.

:p Kheb een goeie muzikale opvoeding genoten ;)

p-chez 12-08-2002 22:33

Hmm, zal zeker ff wat van het bovengenoemde uitchecken (y) :)

TheMANhimselve 15-08-2002 13:08

Ik ben ook wel een redelijke bluesliefhebber,
Ik vind Leadbelly supergaaf.......... Woody guthrie, sonny boy williamson, john Lee Hooker natuurlijk.................dus vooral de oude bluesartiesten.

p-chez 15-08-2002 14:15

Citaat:

TheMANhimselve schreef:
Ik ben ook wel een redelijke bluesliefhebber,
Ik vind Leadbelly supergaaf.......... Woody guthrie, sonny boy williamson, john Lee Hooker natuurlijk.................dus vooral de oude bluesartiesten.

Me too :) Leadbelly.. was ik nog vergeten te noemen idd.. :)

Ken je R.L. Burnside? Ook een vrij oude bluesartiest, maar maakt nog steeds muziek, heeft erg mooie .. mississippi delta blues, maar ook hele vage blues, combi met electronische beats enzo.

damaetas 15-08-2002 16:38

ikke!!! *steekt handje hoog op*

john lee hooker is echt totaal de beste :D

vakje27 15-08-2002 16:42

Citaat:

p-chez schreef:

Me too :) Leadbelly.. was ik nog vergeten te noemen idd.. :)

Ken je R.L. Burnside? Ook een vrij oude bluesartiest, maar maakt nog steeds muziek, heeft erg mooie .. mississippi delta blues, maar ook hele vage blues, combi met electronische beats enzo.

Leadbelly, die heeft toch ook het nummer "where did you sleep last night" (gecoverd door Nirvana) geschreven?
En RL Burnside ken ik ook wat van, daar mijn vader dat vroeger luisterde :) Hij heeft leuke cd-hoesjes btw! *zet gelijk wat op*

Dat is overigens mooi aan een bluestopic hier, kom ik ook weer eens aan het zelf actief draaien van deze muzieksoort :)

mcsun 15-08-2002 18:15

De blues(rock) van John Mayall, the Doors, Bob Dylan, Jimi Hendrix, Cream, Led Zeppelin, Neil Young, Canned Heat, Ray Charles... (y)

Infaustus 15-08-2002 18:22

Citaat:

86dagreed schreef:

Heel goed Roland.

ik dacht dat ie drummer is ;)

damaetas 15-08-2002 18:24

Citaat:

Infaustus schreef:

ik dacht dat ie drummer is ;)

:confused:

roland heeft laatst een zalig album gemaakt met El Fish, of omgekeerd.
el fish is ook wel goed, die heb ik es live gezien (y)

vakje27 15-08-2002 18:55

Citaat:

damaetas schreef:
:confused:

roland heeft laatst een zalig album gemaakt met El Fish, of omgekeerd.
el fish is ook wel goed, die heb ik es live gezien (y)

Haha !! :D:D

Er is inderdaad een artiest genaamd Roland, van El Fish feat. Roland (die ik tijdens het brbf te Peer in ī96 live het gezien) en dat is een bluesmuzikant.

Echter, mijn Naam is ook Roland, en ik ben Drummer/houthakker/pannentrommelaar, en De posts van 86dagreed en Infaustus bedoelden dus mij, in dit geval :)

dreadje 16-08-2002 08:49

B.B. King en Ray Charles (al is dat toch ook veel soul of niet?)

Custom 16-08-2002 10:51

Mark Knopfler's laatste cd is ook mooi, schijnt "trans-atlantische" blues te zijn...

Dissolute 16-08-2002 11:03

Mijn Pa speelt in een blues band. Treden ze eens op bij jullie in de buurt check dan: Blue Steps and The Horns.

TheMANhimselve 25-08-2002 13:15

Leadbelly is trouwens ook de maker van: Black betty......En das zoals bekend gecoverd door Ram Jam.
Weinig mensen weten het.
Best geinig om de originele te horen, wel slechte geluidskwaliteit maar dat is het wel waard

eXo 25-08-2002 14:02

Citaat:

TheMANhimselve schreef:
Leadbelly is trouwens ook de maker van: Black betty......En das zoals bekend gecoverd door Ram Jam.
Weinig mensen weten het.
Best geinig om de originele te horen, wel slechte geluidskwaliteit maar dat is het wel waard

Dat wist ik inderdaad niet..

damaetas 25-08-2002 14:06

Citaat:

vakje27 schreef:

en ik ben pannentrommelaar

aaaaaaaaaaaaaaaah zo
ok
ik heb em :o

Slither 25-08-2002 17:36

Citaat:

mcsun schreef:
De blues(rock) van John Mayall, the Doors, Bob Dylan, Jimi Hendrix, Cream, Led Zeppelin, Neil Young, Canned Heat, Ray Charles... (y)
...Brownie McGhee & Sonny Terry...

disaster 25-08-2002 17:50

Robert Johnson!!!!!!!

en verder ook zeker wel de enelse jaren 60 scene met Peter Green, John Mayall en meer

en de soundtrack van o brother where art thou :D

drusilla 26-08-2002 16:09

BLUEBLOTH ze hebebn een heel mooi liedje (ben spijtig genoeg de naam vergeten en vind het nergens mijn ex had het vandaar) maar was zo een hele lange intro waar de zanger tegen publiek praat en dan verder gaat het in liedje over twee mensen die in bed liggen en dan zegt hij op een bepaald moment tegen haar zo van 'je draait je rug van me af ' in elk geval het is in het engels en wie het liedje kent zal me zeker begrijpen is echt mooiste liedje (naast i want you van elvis costello als je dat ook tot blues mag meerekeken ? ) wat ik ooit gehoord heb

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.