Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Smerige keuken! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1843964)

Bernadotte 02-10-2011 17:52

Smerige keuken!

Hallo.

Ja ik heb echt een probleem dus. Ik was 4 maanden op vakantie gegaan in het buitenland.
In de tussen tijd liet ik mijn half broer wonen tot ik terug kwam. Alles is wel hoe het was behalve de keuken. Serieus alles plakt, de vloer de kasten. Aanrecht is zo smerig als wat heel erg dik slijmerig vuil. :| De veranda zit vol met vuilniszakken en een plastic badkuip gevuld met smerig afwas. Het stinkt daar en het zit onder de vliegjes. Kortom alles is 1 grote puinhoop. :n

Maar mijn vraag aan jullie dus: Hoe moet ik dit alles schoonmaken voordat mijn moeder terugkomt over een maand? Ik zit met mijn handen in het haar.. :'(
Wat kan ik het best gebruiken en zijn er ook speciale schoonmaak middelen voor dit soort dingen?

Hulp wordt hier heel erg gewaardeerd _O_ alvast bedankt!

Hawahaai 02-10-2011 18:42

Ik zou beginnen met het vuilnis weggooien en de vieze dingen afwassen. Dan trekt het in ieder geval geen beestjes meer aan. Ramen open om te luchten en aan de slag, in eerste instantie gewoon met een sopje met afwasmiddel of allesreiniger. Als dat niet werkt, kun je met agressiever spul aan de slag.

Daantje_0705 02-10-2011 20:14

Je hebt van Witte Reus zo'n spuitbus met keukenreiniger. Dat spul is behoorlijk agressief maar werkt wel heel goed tegen vet.

Lilith 02-10-2011 20:32

Dasty Keukenontvetter. (Y)

Sarah 02-10-2011 23:49

Niet, je halfbroer moet het schoonmaken. Hij heeft het immers ook vies gemaakt.

Apate 03-10-2011 00:20

Fruitvliegjes snel wegkrijgen is heel makkelijk :Y Glas met afwasmiddel gemixt met azijn. Daar doe je een laag aluminiumfolie overheen met 1 gat erin. Die beesten vliegen erin maar komen er niet uit en verdrinken dan.

Verder zou ik het je halfbroer laten schoonmaken. Tips verder voor het schoonmaken: Als er afwas is, direct laten weken. Gloeiend heet water, gewoon een half uur - uur laten staan. En verder gewoon goede sopjes maken :Y. Mijn ervaring is dat met dingen die plakken het vaak het beste wil met warm water :Y

Geloof me, je doet er echt geen maand over om zoiets op te ruimen ;) hoogstens 2 dagen.

ganralph 03-10-2011 08:27

Inderdaad, laat je halfbroer het lekker regelen.

Maar goed: eerst al het vuilnis en grote stukken afval de deur uit. Daarna lijkt flink warm/heet water met allesreiniger me een goed begin. De echt chemische reinigers gebruik je alleen als het niet anders kan (ze zijn duur, giftig en vaak niet beter dan andere oplossingen). Werk van boven naar beneden (dus je vloer als laatste :) ) en gooi goed de ramen open tijdens het schoonmaken.

En als het echt heel vies is, kun je misschien alles één keer even snel doen om het ergste vuil weg te halen, en daarna nog een keer rustig om het echt te laten glimmen :p Zo voorkom je dat je net gepoetste stukje weer vies wordt met vuil van het stukje ernaast.

Mobius 03-10-2011 08:53

Hier word ik niet vrolijk van.

Hawahaai 03-10-2011 09:29

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 31984336)
Hier word ik niet vrolijk van.

Wie zegt dat de kitrandjes beschadigd zijn? :p

hookee 03-10-2011 10:51

Halfbroer bellen, afspraak maken en zeggen dat jij hem (misschien) zal HELPEN met schoonmaken.

Vogelvrij 03-10-2011 13:59

Ik zou beginnen met die halfbroer van je te bellen dat hij nú moet komen om die smerige zooi weg te halen.

Verder wat de rest zegt. Ik zou ook eerst het vuilnis en zo buiten zetten en dan eerst alles een beetje globaal schoonmaken, dus met schoonmaakmiddel en sponsje het aanrecht schoonmaken en de vloer dweilen. Dan kun je daarna nog eens kijken hoe je het beste alles écht goed schoon kan krijgen.

hookee 04-10-2011 19:32

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 31984472)
Halfbroer bellen, afspraak maken en zeggen dat jij hem (misschien) zal HELPEN met schoonmaken.

Oh, ik vergat een klein maar essentieel ding: roep ook een paar keer het woord godverdomme, zo hard als je kan.

T_ID 05-10-2011 22:34

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 31984754)
Ik zou beginnen met die halfbroer van je te bellen dat hij nú moet komen om die smerige zooi weg te halen.

Ik wou al zeggen, in het verhaal van 'ander maakt rommel, hoe ruim ik dit op?' mis ik toch echt iets, maar dat was het dus. (y)

blauw engeltje 06-10-2011 20:48

oh boy :facepalm:
heb zo'n broer zeg >.<

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.