![]() |
Buffy the vampire Slayer
W00t, Buffy komt terug op Comedy Central! Ondanks dat ik alle afleveringen kan dromen en nog maar 3 seizoenen op dvd hoef te hebben, ben ik hier best blij mee :cool: vooral omdat dit voor mij echte vampiers zijn, in tegenstelling tot de Twilight sparkling Edward types.
Wat vinden jullie hiervan? En gaat iemand anders het ook weer kijken of is het echt passé? |
Wanneer begint het weer? Buffy is imho een prima serie, zeker de eerste seizoenen, dus misschien pik ik wel af en toe een aflevering mee.
|
Ik kijk geen TV en als ik dat wel zou doen zou ik het niet gaan volgen. Wel zou ik nostalgisch blijven hangen als ik er toevallig langs zap. Wellicht heel even overwegen om een seizoen te downloaden, maar uiteindelijk schouderophalend verder zappen want ik heb het toch al gezien en ik ben geen 12 meer.
|
Amai <3
|
Ik baal zooo, ik werk (indirect) voor CC en had gehoopt dat ik het mocht ondertitelen - helaas. :( Maar supervet dat het weer komt, jeugdsentiment (Y) Al denk ik niet dat ik het ga kijken aangezien ik alles op dvd heb. (Alhoewel, als ik erlangs zap blijf ik vast wel hangen. :o)
|
Ik heb ook alles thuis, maar wilde het sowieso ooit nog weer gaan kijken :o
|
Wat gaaf! :D Ik laat 't zeker opstaan als ik er toevallig langs zap, maar ik ga er niet speciaal voor zitten :bloos:.
|
Ik zag het, het komt wel op een raar tijdstip (16.50). Nog steeds leuk en gevat. (y)
|
Werd het, toen het nog nieuw en hip in NL was, niet ook op ongeveer dezelfde tijd uitgezonden? Er staat me zoiets bij.
|
Ah ik heb ze allemaal al op dvd, maar toch leuk dat ze het weer uitzenden. Blijft een van mijn favorieten, afleveringen vervelen niet snel.
|
Ik word wel nieuwsgierig ernaar door dit topic. Ik zal het eens op m'n lijstje zetten.
|
Ik ben verrast door de positieve reacties! Ik dacht dat heel veel mensen het stom vonden (en dan vooral SMG). Ik heb ook de dvd's (op seizoen 4,5 en 6 na, want die kan ik nergens vinden, maar die heb ik tijdelijk op mijn pc) en als er niemand thuis is, zal ik er zeker voor gaan zitten. De parentals hier vinden het niet leuk, helaas.
En Geel, doen :cool: helemaal gezien de troep die je nu al kijkt (grapje schat :p). |
Stom? Dit is het echte werk. In tegenstelling tot die rommel als true blood en vampire diaries.
|
Nou ja, de buffy-vampiers laten ook nog wel wat te wensen over... serieus die drinken twee seconden en dan is iemand helemaal leeggezogen en dood (behalve als het Angel is die van Buffy drinkt, dan duurt het een half uur en leeft ze nog) en die zijn wel heel gammel, als een gewoon mens zonder enige extra kracht met één hand in één steek een houten staak door hun borstbeen kan rammen :D
|
Haha :D Dat is waar, maar toch is het eindeloos veel beter dan Twilight en zo.
Ik kan me nog herinneren dat we een vrij actief Buffy-topic hadden, met Spekkie enzo. The good old days :( :P |
Ja en geplande Buffy-meets die er nooit van kwamen :D
Ja het is beter dan Twilight, maar ik vind de vampiers uit True Blood dan weer enger/realistischer(?) dan die uit Buffy. |
Mmm Angel :bloos:
Ik heb True Blood nooit gezien, omdat ik dat associeer met Twilight en Twilight is gay. Maar ik dacht echt dat het algemene idee over Buffy 'stom' was en dat ik de enige was die het nog steeds awesome vind. Vooral de musicalaflevering (y) |
true blood >> twilight
niet te vergelijken en buffy is cool, heb de volledige dvd box (ook van angel :bloos: ) |
Ik heb Angel wel half gevolgd, maar toen ineens had hij een kind met Darla (eww) en kon hij ineens wel seksen :confused: en ik vond dat Connor joch sowieso lame.
Buffy is eigenlijk altijd goed geweest, seizoen 4 en 7 waren wat minder imo (maar seizoen 4 werd goed gemaakt met Hush <3 en seizoen 7 met Eliza Dushku). |
Angel kon natuurlijk altijd seksen, alleen hij mocht geen "true happiness" vinden. Vandaar dus dat hij figuren als Darla vol kon blaffen zonder in Angelus te veranderen.
|
Seizoen 4 vond ik heel kut maar achteraf gezien was dat vooral omdat ik Angel zo miste :D Als ik ze nu terugkijk, vind ik het juist een erg goed seizoen, met echt supergoeie afleveringen er in.
Maar goed, dan merk ik dus ook dat mijn puberale crush op Angel echt nérgens op gestoeld was, net zoals hun wanhopige liefde :D Haha nu pas merk je van, oh oh drama drama mooie man drama drama, maar je ziet nergens dat ze gewoon lol hebben als stelletje, dat ze genieten van elkaar, dat ze zo goed kunnen praten, etcetera :D En True Blood en Twilight zijn idd niet te vergelijken, al is het maar omdat de schrijver van Twilight een brave mormoon is die seks voor het huwelijk niet vindt kunnen en True Blood gemaakt wordt door de makers van Rome, met heerlijk moralistisch-gezien-twijfelachtige-vampiers en veel hete seks :cool: |
Ik vond seizoen 4 ook vooral stom omdat Angel weg was en Riley er wel was. Bah! Angel >>> Riley. En ik vond The Initiative ook stom. Alleen hoe ze Adam pakten was natuurlijk megastoer :cool:
Hush is een hele goede aflevering, ik heb de muziek op mijn mp3 :y sowieso heb ik heel veel Buffy/Christophe Beck muziek. Heb je wel eens goed naar Magic Snow Music geluisterd? Boh :bloos: <3 |
Hush ja! En OMWF, en oh wat een heldenafleveringen waren er. Ik heb altijd een zwak gehad voor Spike :o Meer dan voor Angel. En Riley, brrr. Moet dit toch maar weer eens gaan kijken (Y)
|
Good boy vs bad boy :p ik ben toch altijd pro-Angel geweest (ik had zelfs nog hoop in seizoen 7 :D).
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou juist naast het borstbeen mikken, minder bot dat er tussen zit. En vampieren hebben vast veel last van osteoporose met dat eenzijdige dieet van bloed. |
alsof buffy de enige is die met staken loopt te zwaaien :P
|
Gister was die aflevering van Amy en haar moeder, de cheerleader. Vroeger schrok ik altijd van die kat die uit die kist sprong. Nu dacht ik alleen "Ohja, die kat komt zo" :D
|
Oh, mijn Angel-crush is weer helemaal terug. Hij was 5 minuten in beeld, maar dat lachje en die spieren en rawr :bloos::o
|
Citaat:
Ik had altijd een Angel-crush, een gigantische hihi. Maar toen ik het jaren later weer keek, merkte ik dat dat echt alleen maar is omdat hij zo knap is :bloos: Qua personage is hij gewoon niet heel erg boeiend. Nee, dan Spike! Rawrr <3 En Riley vind ik eigenlijk ook wel heet, al is niemand dat met me eens. Die heeft ook een lekker lijf zeg. |
|
Ja! Duidelijk :cool: ik heb haar tattoo.
Nog 2 seizoenen geduld :p |
5by5!
|
Citaat:
|
cordelia... goed getraind. Zeker weten dat we dezelfde serie hebben gekeken?
|
Cordelia heeft 1x een vampier gestaakt, en dat was de laatste aflevering van seizoen 3, tevens de laatste aflevering dat ze te zien was in Buffy (daarna ging ze naar LA). En dat was omdat Charisma Joss had gevraagd of ze ook eens een vampier dood mocht maken :o
|
Jaja, dat weet ik. Maar dat neemt niet weg dat het volstrekt onlogisch is :p
|
Klaag maar bij Whedon :p
|
Citaat:
|
Gilesy. <3
|
Zijn ze eigenlijk gelijk doorgegaan met seizoen 2? Ik zit nu de dvd te kijken, want ik kan niet kijken ivm werk enzo, maar zo blijf ik lekker up to date.
|
Ja, ze zitten nu bij de 8e aflevering ofzo van seizoen 2
|
Citaat:
|
Daarom vallen ze ook in stof uiteen als ze gestaakt worden
|
:D
Ik vind het verder geen fantastische serie, maar ik keek het vroeger weleens en het is wel leuk om weer eens wat afleveringen te zien. Angel vond ik overigens altijd maar saai. Buffy zelf ook, eigenlijk. Alleen Willow, Spike en Rupert vond ik wel tof. Eerlijk gezegd snap ik niet eens wat ik überhaupt aan die serie vind, want het is best dertien-in-een-dozijn tv-horror met wat drama-elementen, en daar vind ik meestal geen hol aan. Het is niet bijzonder spannend, niet bijzonder grappig en niet bijzonder mooi, maar toch vind ik het gewoon best vermakelijk :D Waarom. |
Saai? :D ik vond Buffy in de eerste seizoenen juist het leukst. Daarna werd ze serieus enzo. Toen ging Angel ook weg, dus misschien daarom :p
Oh, en omdat Joss Whedon dat kan :o |
Het is juist leuk vanwege de nonchalante stijl, het combineren van horrorelementen en tienerdrama op een komische wijze, een serie die zichzelf in eerste instantie niet al te serieus neemt, maar later toch een klein beetje dramatische diepgang krijgt en vooral een goede continuïteit.
|
Ja, misschien is dat het wel, dat ze het niet al te serieus nemen allemaal waardoor je dat als kijker ook niet hoeft.
|
Ik vind de dialogen gewoon heel grappig, ze benoemen vooral in de eerste seizoenen de oppervlakkigheid van het tienerleven en maken tussen neus en lippen ook grappen over horrorclichés en plotmechanismes die in de serie voorkomen.
|
De dialogen vind ik ook leuk ja :y echt Buffy-eigen. De opvolgende comic (seizoen 8) is ook zo geschreven dat je de acteurs het kan horen zeggen :cool:
Dingen als "It's the übersuck." vind ik zo goed gevonden :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25. |