![]() |
Visual Basic
Hallo,
Ik ben bezig met een programma te maken als opdracht. Het is een programma dat moet optellen wanneer de timer aan staat. Dat gaat allemaal goed. Het bevat 2 tekstvakken: tekstvak 1 geef de tijd aan tekstvak 2 geeft de antwoord van de som die hoort bij de tijd van van tekstvak 1. Nu wil ik dat hij alle antwoorden onder elkaar geeft dus zo:
(tabel 1 en 2 moeten naats elkaar maar weet niet hoe dat werkt met deze forum):) Ik heb deze code gebruikt: Option Explicit Dim a As String Dim b As String Private Sub Command1_Click() Timer1.Enabled = True End Sub Private Sub Command2_Click() Timer1.Enabled = False End Sub Private Sub Timer1_Timer() a = Text1.Text Text1.Text = Str(a) & vbCrLf & (a + 1) b = Text2.Text Text2.Text = Str(b) & vbCrLf & (b * 2) End Sub Maar als ik start dan meet hij tot tijd 1 en daarna geeft hij een runtime error 13. mismatch en refereert hij naar de vbcrlf stuk. Ik snap echt niet wat ik verkeerd doe heb op verschillende sites al gekeken. Maar kom er niet uit. Kan iemand me helpen? Ik hoop dat ik duidelijk ben. Bij beiden tekstvakken is Multiline =true en scrollbars = 2 vertical Skilly |
Mijn VB is zeer roestig, maar je gebruik in ieder geval verkeerde types: intern moet je met Integers rekenen dus in
Code:
a = Text1.Text |
Dank je wel, dat zei een klasgenoot ook tegen mij.
Heb idd later in integer gezet. Maar nog steeds klopt het niet. Maar vandaag heb ik een afspraak met de docent dus dat komt wel goed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45. |