Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Profielwerkstuk deelvragen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1844296)

Guinie 06-10-2011 16:27

Profielwerkstuk deelvragen

Ik doe mijn profielwerkstuk over Koning Arthur. De hoofdvraag is iets in de richting van 'heeft koning Arthur echt bestaan?' maar hier moet ik nog deelvragen bij verzinnen. De eerste gaat waarschijnlijk over de legende, het verhaal, van koning Arthur (met Guinevere, de ronde tafel, etc). Daarna komt er iets over een Middeleeuwse monnik die over ene Arthur geschreven heeft, maar ik weet zijn naam even niet.
Weten jullie nog andere dingen?

x_Liselotte 06-10-2011 17:30

Hoe keken de mensen in die tijd tegen Koning Arthur aan? :-)

x_Liselotte 06-10-2011 17:31

Is het trouwens voor Geschiedenis, of Nederlands, of een combinatie daarvan, of voor iets anders? :) Wel handig om te weten op zich. (Ik vind het wel een leuk onderwerp!)

Guinie 06-10-2011 17:42

Voor geschiedenis. Of eigenlijk voor Engels, maar het hoeft niet in het Engels.

x_Liselotte 06-10-2011 17:49

Oké! :) Misschien dat je dan ook iets kunt doen met het verhaal zelf? :) Zijn er verschillen tussen het verhaal van vroeger, en het verhaal van nu?

Woyt_oud 06-10-2011 19:17

Wie was koning Arthur? (inkoper)
Hoe kijken we tegenwoordig over het bestaan van koning Arthur aan?
Vrienden van Arthur.

Guinie 06-10-2011 19:59

Waarschijnlijk heeft de koning Arthur uit de legenden niet bestaan, en daar gaat mijn profielwerkstuk dus eigenlijk over. En wie hij geweest zou zijn, bondgenoten, etc staat dan dus eigenlijk onder het kopje 'De legende', mijn eerste deelvraag. Ik moet dus nog even verder zoeken :)

chiara_ 06-10-2011 20:36

Misschien kun je iets doen over verschillende interpretatiemogelijkheden van de legende? Dus..als hij inderdaad niet echt bestaan heeft, hoe kun je die legende dan wel opvatten?

Woyt_oud 06-10-2011 21:27

Dus Chiara_, je bedoelt het moraal van het verhaal?

Apate 06-10-2011 23:24

Je kunt ook een algemeen stuk over legendes schrijven! Gewoon, over hoe ze ontstonden en dergelijke en een stukje erbij betrekken misschien of er gelijksoortige legendes zijn in andere landen etc.

Panopticon 09-10-2011 12:43

Citaat:

chiara_ schreef: (Bericht 31995498)
Misschien kun je iets doen over verschillende interpretatiemogelijkheden van de legende? Dus..als hij inderdaad niet echt bestaan heeft, hoe kun je die legende dan wel opvatten?

Ja, dus de moraal die in de legende verstopt zit, en de verschillende manieren hoe je het ook kunt opvatten is interessant (Y)
Citaat:

Apate schreef: (Bericht 31996057)
Je kunt ook een algemeen stuk over legendes schrijven! Gewoon, over hoe ze ontstonden en dergelijke en een stukje erbij betrekken misschien of er gelijksoortige legendes zijn in andere landen etc.

Precies dit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.