![]() |
borsten/ongesteld
ik schaam me heel erg voor m'n borsten of eerlijk gezegt geen borsten..
als ik een leuk shirtje ofzo wil aan doen dan zit het helemaal niet mooi verder heb ik ook nog niet echt een figuur of ''rondingen'' ik ben al bijna 16 en ben ook nog niet ongesteld betekend dit wat ofz? :( |
Citaat:
bij m'n vvriendinnen was dat op hun twaalfde, en ik was de laatste met 14jaar. wat bedoel je dan van je borsten? vind je de vorm niet mooi? |
Citaat:
|
Je bent gewoon wat later met je lichamelijke puberteit. Als je al wel okselhaar en schaamhaar hebt, dan kun je er vanuit gaan dat de ongesteldheid en de borsten ergens in het komende jaar wel zullen komen. Als je dat ook nog niet hebt, laat het allemaal wel erg op zich wachten en kun je eens naar de huisarts gaan om bv. de hormonen in je bloed te laten testen.
|
Een vriendin van mij was daar ook wat later mee. Ze werd pas ongesteld op haar 17de en haar rondingen kwamen vlak daarna.
Misschien kun je je moeder/zussen eens vragen wanneer de lichamelijke veranderingen bij haar kwamen. |
Meid, geniet nog van het niet-ongesteld-zijn (y)
Ik vond het ook altijd heel erg toen ik 14 was en niks had (geen borsten, billen, rondingen) Ik was gewoon plat Leuke kleren kon ik vaak niet aan, want daar had je boobies voor nodig anders zag het er niet uit. Toch kun je jezelf wat vrouwelijker maken door leuke blazers te dragen ;) Dan valt het niet op als je bijv, kleine borsten heb. Of hakken als je daar de benen voor hebt. Ik ben nu 15 (bijna 16) en ook pas ongesteld. Ik heb nu al wel wat rondingen en blij met mijn cupmaat 70B. Ik ben echt veel gegroeid in dat jaar toen ik 14 was. (Ik ben nog steeds wel slank gebouwd) Het kan dus heel snel gaan. Wat ben ik blij dat ik wat later ben; er is nog geen okselhaar te bekennen, ook heb ik weinig armhaartjes *O* Je bent volkomen normaal en mooi op je eigen manier :) |
lieve schat ik had cup niks tot mijn 16e en daarna vloog het eraan, wees niet onzeker dat je geen borsten heb leuke kleding en een leuke lach ( wat je vast wel heb) zijn veel belangrijker dan een gevuld shirt. aan het einde van de dag zijn het ook maar tieten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02. |