Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hond alleen laten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=184464)

Miracle 12-08-2002 18:24

Hond alleen laten

Ik was net bij de supermarkt en daar zat dus een hond vast gemaakt aan t fietsenrek. hij blafde heel erg hard en ik schrok me rot (k weet niet hoor maar die hond zag er echt eng uit, terwijl ik nooit bang ben voor honden of dieren) Om die hond heen stonden dus helemaal geen fietsen en op het andere stuk was het fietsenrek helemaal vol gepropt. Op die manier is het dus erg aso om je hond daar zo achter te laten. Wat vinden jullie??

En zouden jullie je hond bij de supermarkt ff buiten laten wachten als jij boodschappen doet???
Mij lijkt dit niet erg veilig, je kunt het ook zo plannen dat je je hond gewoon thuis laat. toch???

Blue Wölf 12-08-2002 18:27

wie weet is hij daar niet achtergelaten voor langere tijd ..

miro 12-08-2002 18:51

------>flora en fauna.

Ik vind het eerlijk gezegd heel normaal dat mensen een hond eventjes buiten laten als ze snel wat moeten halen.

Onze Zoon 12-08-2002 18:54

me vriendin bind ook eventjes vast voor dat we het winkelcentrum ingaan, anders kost het mij teveel geld :o

maantje tuurt 12-08-2002 19:31

Als ik onze hond aan het uitlaten ben en ik moeten ff boodschappen doen, bind ik haar soms ff vast voor de winkel, of als we met z'n 2en zijn blijft eentje erbij. Maar als ze in haar eentje moet blijven proberen ik het vlug mogelijk te doen, ik vind het zo zielig. Maar hoezo is het niet veilig?

Miracle 12-08-2002 19:43

Citaat:

maantje tuurt schreef:
Maar hoezo is het niet veilig?
Nou er staan bij ons vaak wat mensen bij de fietsenstalling te kletsen ofzow en straks nemen ze je hond mee.
okay de supermarkt ligt danook wel aan een ongelovelijke skooier wijk (daar zijn veel goedkope huizen, en er wonen veel buitenlanders en andere rare mensen) Ik zelf zou dat niet vertrouwen

Kuzz

Lafhoofd 13-08-2002 00:34

ik laat mn hond meestal ook wel buiten de winkel wachten hoor, maar niet te lang. gevaarlijk vind ik het niet, ik woon trouwens in een klein dorpje met ongeveer 1200 inwoners dus iedereen kent elkaar wel een beetje (ze kenne mij en me hond in ieder geval wel), als het in een stad als amsterdam, leiden of iets van die grote was zou ik het denk ik niet doen, dan lijkt het me we te 'gevaarlijk'

PV 13-08-2002 01:35

Ik zou dat ook nooit doen.. je loopt dan altijd de kans dat iemand je beest meeneemt, hoe snel je ook bent. Daarbij kan het irritant zijn voor andere mensen idd, mensen die bang zijn voor honden, als ie gaat blaffen, enz.
Laat je hond gewoon thuis als je boodschappen gaat doen :/

BleuQueen 13-08-2002 07:06

ik zou dat nooit doen, ik laat mijn hond dan gewoon thuis als ik boodschappen moet doen, of ik neem iemand mee, zodat een van ons dan bij de hond kan blijven

Sommetje 13-08-2002 15:40

Ik vind erg asociaal, maar het lijkt ook niet leuk voor de hond. Je hond thuis laten of in de tuin lijkt mij een beter idee. Daar zal het wel beter op zijn plek zijn.

meisje1984 13-08-2002 16:41

Ik bind ook me hond aan een fietsenrek. het is maar voor 2 minuutjes en ik heb geen gevaarlijke hond.
Als ik een pittbul had dan zou ik hem niet vastbinden, maar ik heb maar een jack russel en die doet geen vlieg kwaad

Breg 13-08-2002 18:12

ik zou mn hond nooit bij de supermarkt bij mij in de buurt vastbinden, ik ben bang dat er anders een paar idioten zijn die m losmaken/meenemen (wonen nogal veel aso´s bij mij in de wijk). En ik denk dat mn vader me dan ongeveer vermoord (ook weer overdreven, maarja)als de hond ineens weg is.

maantje tuurt 14-08-2002 17:35

Citaat:

dreen schreef:

Nou er staan bij ons vaak wat mensen bij de fietsenstalling te kletsen ofzow en straks nemen ze je hond mee.
okay de supermarkt ligt danook wel aan een ongelovelijke skooier wijk (daar zijn veel goedkope huizen, en er wonen veel buitenlanders en andere rare mensen) Ik zelf zou dat niet vertrouwen

Kuzz

ohw ja. Maar onze hond is behoorlijk fel als ze alleen zit. als er mensen dichtbij komen blaft ze van zich af (of gromt) en daar zijn (heel veel) mensen bang voor. en meestal zijn we in 5 min. weer terug.

maantje tuurt 14-08-2002 17:35

o ja en wij wonen in een hele 'nette' buurt

hodelahitie 15-08-2002 19:50

in het dorpjuh waar ik woon is alleen een groentewinkeltjuh dus daar gaan we eigenlijk nooit naar toe.... dus gaat de hond ook niej mee... anders vind ik het eigenlijk niet kunnen, een kennis van me is zo z'n hond kwijtgeraakt die was door iemand gewoon meegenomen en hebben ze later teruggevonden.

Jadis 15-08-2002 20:12

Citaat:

dreen schreef:

( er wonen veel buitenlanders en andere rare mensen)

mag ik dit even uit z'n verband rukken?

Miracle 15-08-2002 21:41

Citaat:

Jadie schreef:

mag ik dit even uit z'n verband rukken?

Tuurlijk ik snap ook wel dat het bot klinkt. Maarja, die kant van de wijk wordt gewoon beschouwd als DE skooierwijk. Het is ook zo. Tis er gewoon net iets erger dan in andere stukken van m'n stad. Er wonen ook gewone mensen en dat weet ik super goed. maarja ik ga de feiten niet verdraaien :rolleyes:

Kuzzz

Onze Zoon 15-08-2002 22:43

Citaat:

Pibbo schreef:
me vriendin bind ook eventjes vast voor dat we het winkelcentrum ingaan, anders kost het mij teveel geld :o
maar ik heb helemaal geen vriendin :o

[ontopic]

Gewoon kijken of ie om 2 uur s'nachts er nog stat

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.