![]() |
Halve beeld dood?
Hoi allemaal!
Vandaag is mijn computer opeens raar gaan doen. De onderste 2/3 van het beeld heeft een soort grijze waas over zich, alsof de pixels onderbelicht zijn, en het beeld reageert er ook heel langzaam, met uitgeveegde kleuren en sporen achter mijn muis en moeite met bewegende dingen enzo. Alsof de pixels zijn doorgebrand. Maar het is echt een perfect recht stuk, en dus 3/4 van mijn beeldscherm. Is dit een soort crash van mijn videokaart of kan ik dit zelf oplossen/gaat het over/etc? Ik heb een iMac G4 trouwens. Dacht ik. Of G5. Hij runt Mac OS X. |
Kan je je computer niet even aansluiten op een andere monitor of de tv? Dan weet je iig zeker waar het aan ligt.
|
Ik heb niet echt een andere monitor liggen. Maar ik weet ook niet of je een imac kan aansluiten op een andere monitor?
In elk geval is mijn computer precies zo snel als anders, alleen het beeld doet dus kut, maar alleen de onderste helft. |
een simpel progje dat op je pctje standaart staat is dxdiag
start comand line en tijp daar dxdiag in en druk op enter je krijgt een schermpje te zien met alle gegevens over je gfx/video kaart en je monitor(s) naar gelang de os je gebruikt kan je enkele dingen aanpassen of niet. maar ik denk dat je schermpje stuk is en dat kan aan meerdere zaken liggen, slechte kabels enz... bij dit laatste is de shop van aankoop de enige uitweg denk ik greetzz |
Citaat:
Sowieso, als je een probleem hebt dat te zien is op het beeld, is altijd eerst aan te raden om te kijken of het probleem bij de monitor, kabels of de videokaart zit. Misschien kan je ergens een monitor regelen om de imac op aan te sluiten of evt kabels bij iemand lenen om je monitor aan te sluiten. Kan je in ieder geval die 2 facotren uitsluiten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46. |