![]() |
Guym onvoldoende erg?
Hallo ik zit in 4 Havo en heb de volgende cijfers voor gym 4.9 en 4.5. Dit zijn de eerste en enigste cijfers voor gym. Het is wel Pta, de rest van de vakken sta ik tot nu toe zo:
Engels: 9.8 M&O: 8.5 Geschiedenis: 7.4 7.0 7.6 CKV: 8.0 5.8 Wiskunde: 6.8 Economie: 8.2 LO: 4.9 4.5 Duits: 9.8 Nederlands: 6.8 Levensbeschouwing: nog niks Profieltijd: V 7.0 IS dit erg? Mag je gym (lo) pta onvoldoende staan als de rest goed is? Kan ik met een onvoldoende ook naar 5 havo? |
Volgens mij moet je bij ons voldoende staan voor gym, maar bij ons beoordelen ze het merendeel naar je inzet. Als je iets écht niet kan maar je doet wel heel erg je best, dan geven ze je meestal wel net een voldoende geloof ik. Misschien komen er nog dingen waarbij je gym nog op kan halen?
|
Ik zou je niet zoveel zorgen maken.... je hebt gewoon een geweldige cijferlijst (beter dan die van mij igg)!
PS: ik zou er wel een 5 van maken, een 4 staat niet zo netjes. |
Ik geloof dat je nog wel over mag van 4 naar 5 havo met een onvoldoende voor gym, maar je mag er geen examen mee doen. Daarvoor moet gym voldoende zijn.
Als je het inderdaad wel probeert maar het gewoonweg niet lukt kun je misschien aan de docent vragen of je extra dingen kan doen om je punten op te halen, bijvoorbeeld helpen bij een sportdag oid. Maar bij ons werd eigenlijk een 6 voor de moeite gegeven en de rest van de punten op hoe goed je het kon zeg maar, dus ik weet niet in hoeverre dat daadwerkelijk mogelijk is :P |
Bij ons mocht je geen examen doen als je onvoldoende stond voor gym. De mensen die dat probleem wel hadden moesten een vervangende opdracht maken en/of meehelpen bij een sportdag. Ik zou dus even vragen aan je docent of dat geen mogelijkheid is!
|
Wat is de reden dat je onvoldoende staat? Als je inzet wel goed is, maar de docent dat blijkbaar niet genoeg vindt, dan zou ik het ergens aankaarten.
|
Ik denk dat, gezien je andere cijfers je sowieso wel over gaat.
en idd ik denk dat je ook nog wel een cijfer voor inzet zal krijgen |
Bij mij op 't VWO telde LO (Lichamelijke Opvoeding) mee als 'n volwaardig vak, dus hij telde net zo zwaar mee op je cijferlijst als bijv. Wiskunde of Engels. Maar ik heb nog nooit gehoord dat 'n leerling is blijven zitten door 'n onvoldoende voor LO, want je gymdocent verzint toch altijd wel 'iets' om je 'n voldoende te kunnen geven :D.
|
hoewel je het voor de zekerheid kan vragen, denk ik niet dat je met zo'n mooie cijferlijst blijft zitten.
|
Ik denk niet dat je daarop blijft zitten. Bij ons wordt er ook meegerekend of je altijd meedoet. En verder zijn je cijfers echt heel goed ;)
|
Het zou belachelijk zijn als je daarop zou blijven zitten, want je andere cijfers zijn gewoon echt heel erg goed. Op mijn middelbare school kon je een onvoldoende voor gym ophalen met een vervangende opdracht, misschien kun je zoiets vragen aan je gymdocent?
|
cijfers op gym in de bovenbouw? :o
staat het dan ook echt op je eindlijst? bij ons is het naar behoren/niet naar behoren |
Bij ons is het Onvoldoende - Voldoende - Goed.
|
Bij ons is het zo; onvoldoende voor gym (al zijn de andere cijfers nog zo hoog)--> geen diploma --> gezakt --> jaar over doen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is gewoon algemene regelgeving dat als je een onvoldoende staat op gym in je examenjaar je gezakt bent volgens mij.
|
Citaat:
|
Dat is toch ook van toepassing op de andere vakken?
|
Volgens mij is het puur omdat gym iets is waarvoor enkel en alleen inzet nodig is. Andere vakken vragen ook inzicht en dergelijke (dat is in ieder geval de bedoeling volgens mij :D)
|
Ik vind het achterlijk dat als iemand allemaal 9's heeft en voor een gym een 4, ze dan moeilijk gaan doen over of hij/zij wel over mag of eindexamen mag doen. My god, vréselijk hoor als je slecht bent in gym, dan ga je jezelf enorm tegenkomen op je vervolgopleiding! (Ok, wel als je gymdocent wil worden, natuurlijk ;) )
Ik had een 'goed' voor gym als eindcijfer. Ik ben in de bovenbouw misschien 6 keer naar gym geweest :D |
Citaat:
Citaat:
|
:facepalm: mijn punt was dat je niet een onvoldoende krijgt op gym als je alleen maar het inzicht mist maar wel de motivatie hebt.
Ik was gemotiveerd om goede cijfers voor wiskunde te halen, maar ik had helaas het inzicht niet :O dus ben ik geslaagd met een 4. Maar ik vind wel dat als je nog niet eens het kan opbrengen om gemotiveerd te zijn voor gym of in ieder geval een beetje je best te doen daar best wel gevolgen voor mogen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Leren blijft leren, of je nou een handstand moet doen of een woordenlijst in je hoofd moet stampen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14. |