![]() |
scheld je met kanker?
scheld je met kanker?
|
Yep. Ik combineer het meestal met wat verwijzingen naar bijbelfiguren voor dramatisch effect.
Maar ik zou het trouwens nooit doen in een omgeving met mensen die zich daar eventueel aan storen, ondanks dat ik dat verschrikkelijk aanstellers vind. |
Nee. Ik gooi er wel eens tering of tyfus tussendoor maar ik weet niet, kanker klinkt toch erger... godverdomme zeg ik ook niet omdat het zo rottig klinkt, maar godver wel. Ik vermijd het dan weer niet om persoonlijke redenen als geloof of een familielid ofzo. Ik weet dat je voor mooie woorden niet tussen de scheldwoorden moet zoeken maar sommige dingen klinken gewoon té rot, imo.
|
Ik scheld sowieso niet in het Nederlands.
|
Citaat:
En ik geloof niet dat ik met kanker scheld. Niet meer. Vroeger wel, toen mijn omgeving/vriendinnetje dat héél vee deed, toen nam ik het automatisch over, en bovendien was ik nog een tijd Heel Erg Boos omdat we gingen verhuizen en ik dat niet zo leuk vond. |
Nein daar scheld ik niet mee :)
|
Nee, sowieso al niet en zeker niet meer sinds mijn opa en oma aan kanker zijn gestorven en verschillende mensen in mijn omgeving kanker hebben..
|
Nee, ik vloek me suf, maar ik scheld nooit met kanker.
|
nee, kanker nooit, maar wel vaak kut of godver
|
Ik scheld niet met kanker, maar ik stoor me meer aan mensen die schelden met autist omdat meer dan de helft die dat doet niet eens weet wat het precies is.
|
Citaat:
|
Ik denk niet dat het in Nederland indruk maakt als je ineens in t swahili gaat schelden :o
|
ik zeg altijd jij naar stuk addergebroed! of onhygienische prostituee!
Als het niet tegen iemand is, maar omdat er iets niet lukt dan is het, donders of nondeju |
jaa, sorry. maar af en toe gebeurt t gewoon. afentoe best wel vaak zeg maar. Maar mensen met kanker worden er echt niet beter van als ik er niet mee scheld hoor!! toch?
|
Als ik me teen stoot.
|
Citaat:
|
Ik scheld nooit met kanker en ik kan me er eerlijk gezegd best aan irriteren als anderen dat wel doen.
|
Citaat:
xx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
xx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee ik ben 3 familieleden en 2 kennisen kwijtgeraakt door datzij kanker hadden.Ik vind het verschrikelijk onrespectvol als je met kanker scheld dat doe je toch gewoon niet !
|
Waarom dan wel met tyfus als je toch bezig bent. Daar gaan dagelijks nog honderden mensen dood aan. Of 'Ik heb de pest aan..." terwijl er aan de pest tientallen miljoenen mensen zijn doodgegaan. Opeens lijkt kanker niet meer half zo onrespectvol.
|
Ik probeer er niet mee te schelden en lukt ook (y)
|
Nee. er zijn veel familieleden eraan overleden en opas en omas van vrienden, dus dat is niet respectvol.
|
Ik scheld er zelf niet mee, ik vind het een soort van respectloos.
Niet dat degenen die het wel doen zich nu aangesproken moeten voelen, het is je eigen keuze ofzoiets. |
Citaat:
En dan zijn er nog woorden ingeburgerd zoals dat 'ik heb er de pest aan' maar ook dingen als 'pokkenweer', en ik kan me zo snel geen mensen heugen die zich daar nou echt druk om kunnen maken. Of gewoon dingen als roepen dat je een hartaanval krijgt ('ik schrok zo erg, ik kreeg bijna een driedubbel hartaanval!') - en aan hart- en vaatziekten gaan iig in Nederland meer mensen dood dan aan kanker. En natuurlijk maakt een oude/uitgestorven ziekte minder uit dan één die momenteel heel erg bekend is en waar nog allemaal mensen aan doodgaan. Maar puur het argument 'het is een ziekte, er zijn mensen dood aan gegaan!' is eigenlijk niet heel sterk - om niet te zeggen vrij zwak, als je kijkt naar de talloze andere ziektes. |
ik scheld er alleen mee als ik het echt helemaal zat ben=']
En verder scheld ik met tering en tyfus en pleuris en weet ik het allemaal niet allemaal ziektes boeit me verder niet zo. Het is niet dat er ter plekke iemand dood valt als ik een ziekte in de mond neem... Dan ken je net zo goed mensen verbieden alles te zeggen wat ook maar met een ziekte te maken heb want er sterven ook mensen aan de griep dus dan zou je nieteens mogen zeggen KRIJG DE GRIEP! Ookal is kanker een erge ziekte ik irriteer me er niet aan als mensen ermee schelden... Moet je zelf weten |
ik gebruik het als bijvoegelijk naamwoord ^_^
|
Ik scheld graag met kanker, maar vaker met autist!
|
ik scheld nooit met kanker, wel met tering en tyfus soms ook godverdomme,maar dat klink soms heel rottig en ik zit op een christelijke school.
|
In principe niet, alleen in hele nare situaties, als ik bijvoorbeeld verschrikkelijk hard mijn teen stoot ofzo komt deze woordgroep er wel eens uit: "Godverdomse-Jezus Christus-Tering-Tyfus-Kut-Kankerzooi"
Maar anders gebruik ik deze krachtterm niet. |
Ja, soms meer dan ik wil. Maar dat komt vooral door mijjn ouders en opvoeding. Ik doe het niet op mijn werk of als ik weet dat iemand het vervelend vindt.
Citaat:
Maar ik moet dit wel even zeggen hoor: zolang niemand zegt dat je lekker de kanker kunt krijgen, bedoelt niemand de ziekte. Het is gewoon een scheldwoord. Als je iets laat vallen en je zegt kut, bedoel je toch ook "shit/verdorie" en niet vagina. Het punt is, 9 van de 10 keer is het een bijvoegelijk naamwoord, een krachtterm. Ik kan ook wel elke keer dat het woord "auto-ongeluk" geroepen wordt, ineen krimpen, want omg, mensen die ik ken zijn omgekomen in een auto-ongeluk. Dat is niet zo, maar je snapt wat ik bedoel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet ook iemand die juist met kanker scheldt omdat hij ook met een hoop andere ziektes scheldt, en het hypocriet vindt om kanker dan weg te laten... :rolleyes:
|
ja, hoewel ik er eerder op tegen was
ben ik dat nu niet meer omdat ik het eerst zielig vond voor die mensen maar ken nu allemaal mensen die zelf iemand eraan verloren zijn en togh gwn schelden |
Citaat:
Citaat:
|
Ja, wanneer geen enkel ander woord voldoet.
|
Ik ben mijn moeder,twee oma's en helaas sinds eergisteren 3 kennissen kwijtgeraakt aan kanker.
@post hierboven : jij loopt hier een beetje mee te spotten en wens qndere mensen jetzelfde toe. En dat wordt normaal gevonden!!! |
Nee.
|
Citaat:
|
Pff, mist iedereen mijn betoog?
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk snap ik wat je bedoel, maar aan de andere kant is kanker een ziekte die mensen erg veel leed bezorgt, en ik bedoel; als je kanker zegt, mag je het misschien niet zo bedoelen, maar je zegt het wel. En voor mensen die familieleden en/of kennis hebben die eraan lijden of eraan overleden zijn, is het toch wel rottig wanneer je een ziekte die serieus genomen op zo'n niet-serieuze manier als een vloekwoord/scheldwoord gebruikt alsof het 'niets' is. |
Vandaar mijn 'auto-ongeluk' theorie. Dat is ook iets wat heel veel leed bezorgt!
En de pest, cholera, tyfus, tering en weetikwat hebben ook heel veel leed bezorgd en zorgen nog steeds voor leed op sommige delen van de wereld. Wát nou al ik iemand ken die dat heeft of eraan is overleden? Moet ik dan ook maar gaan zitten huilen dat het respectloos is tegenover de zieken en overlevenden? Mogen we die ziektes dan ook niet meer gebruiken? Dan kun je ook niet meer zeggen 'Ach, krijg toch griep.', want er gaan mensen dood aan de griep! |
Ik zeg altijd kankerjoden als ik het over de supporters van die club uit Neerlands grootste poel des verderfs heb.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38. |