Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Pijn in onderrug (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1845604)

Bert95 26-10-2011 21:22

Pijn in onderrug

Goedeavond,

Ik heb al sinds enkele, 5-6, maanden last in m'n onderrug. Ik ben er al 2x naar de huisarts geweest en die zegt dat het groeipijn is. Toch voel ik me er niet erg fijn bij, vooral omdat ik het moeilijk vind te beschrijven. De pijn zit vooral aan de linkerkant precies onder zo'n kuiltje in je rug. De huisarts zei dat er niet iets tegen te doen was, maar zijn er hier mensen die misschien hetzelfde ervaren en een advies hebben?

Pluis 26-10-2011 21:44

Rugpijn die echt alleen lokaal in je rug zit wordt meestal idd niet door iets ernstigs veroorzaakt. Groeipijn in je rug vind ik persoonlijk overigens wel een beetje gek, want zo hard groeit een rug over het algemeen eigenlijk niet, het zijn vooral je armen en benen (de lange pijpbeenderen) die hard groeien en rek op je spieren veroorzaken.
Wat je wel kan doen tegen de pijn is eens langs een fysiotherapeut. Die kijkt kritisch naar je houding en je manier van bewegen en kan je helpen de eventuele oorzaak weg te nemen.

bierkoning 27-10-2011 11:27

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32044868)
Rugpijn die echt alleen lokaal in je rug zit wordt meestal idd niet door iets ernstigs veroorzaakt. Groeipijn in je rug vind ik persoonlijk overigens wel een beetje gek, want zo hard groeit een rug over het algemeen eigenlijk niet, het zijn vooral je armen en benen (de lange pijpbeenderen) die hard groeien en rek op je spieren veroorzaken.
Wat je wel kan doen tegen de pijn is eens langs een fysiotherapeut. Die kijkt kritisch naar je houding en je manier van bewegen en kan je helpen de eventuele oorzaak weg te nemen.

idd, en verder zijn wij (de meeste hier denk ik:P ) geen dokter!
dus vraag anders nog is een second opinion