Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Pijn in onderrug (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1845604)

Bert95 26-10-2011 21:22

Pijn in onderrug

Goedeavond,

Ik heb al sinds enkele, 5-6, maanden last in m'n onderrug. Ik ben er al 2x naar de huisarts geweest en die zegt dat het groeipijn is. Toch voel ik me er niet erg fijn bij, vooral omdat ik het moeilijk vind te beschrijven. De pijn zit vooral aan de linkerkant precies onder zo'n kuiltje in je rug. De huisarts zei dat er niet iets tegen te doen was, maar zijn er hier mensen die misschien hetzelfde ervaren en een advies hebben?

Pluis 26-10-2011 21:44

Rugpijn die echt alleen lokaal in je rug zit wordt meestal idd niet door iets ernstigs veroorzaakt. Groeipijn in je rug vind ik persoonlijk overigens wel een beetje gek, want zo hard groeit een rug over het algemeen eigenlijk niet, het zijn vooral je armen en benen (de lange pijpbeenderen) die hard groeien en rek op je spieren veroorzaken.
Wat je wel kan doen tegen de pijn is eens langs een fysiotherapeut. Die kijkt kritisch naar je houding en je manier van bewegen en kan je helpen de eventuele oorzaak weg te nemen.

bierkoning 27-10-2011 11:27

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32044868)
Rugpijn die echt alleen lokaal in je rug zit wordt meestal idd niet door iets ernstigs veroorzaakt. Groeipijn in je rug vind ik persoonlijk overigens wel een beetje gek, want zo hard groeit een rug over het algemeen eigenlijk niet, het zijn vooral je armen en benen (de lange pijpbeenderen) die hard groeien en rek op je spieren veroorzaken.
Wat je wel kan doen tegen de pijn is eens langs een fysiotherapeut. Die kijkt kritisch naar je houding en je manier van bewegen en kan je helpen de eventuele oorzaak weg te nemen.

idd, en verder zijn wij (de meeste hier denk ik:P ) geen dokter!
dus vraag anders nog is een second opinion

Sihem 27-10-2011 13:14

Langs de fysio gaan idderdaad. Ik had ook last van me rug en sinds ik door de fysio behandelt ben heb ik nergens meer last van, Mijn huisarts zij tegen mij dat het waarschijnlijk gewoon gekneust was, maar omdat ik tintelingen in me benen gad langs het ziekenhuis gegaan. Het enige wat ze daar testen was of iets gebroken was en zo niet dan mag je weg. Bij de fysio bleek dat me tussenwervelschijven niet goed zaten. En tegen een spier aan zaten.
Mijn punt is, fysio's zijn daar een stuk beter in als de huisarts

HFSH 29-10-2011 18:53

Wat bedoel je precies met 'kuiltje in de rug'?

Rugpijn is naar, en soms heel moeilijk op te sporen. Als het zo lang aanhoudt, of als het erger aan het worden is zou ik je aanraden om er achteraan te blijven zitten.

Ik raad voor rugpijn ook een fysio aan. Die heeft vaak meer ervaring met rugpijn en de oorzaken daarvan. Maar zorg ervoor dat je een goede fysio uitkiest, en dat die je naar tevredenheid helpt.

Een-Noob 29-10-2011 23:01

Ik heb altijd pijn aan m'n onderrug als ik heel lang heb gelopen of staan (1 uur ofzo)

Bert95 13-11-2011 21:52

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32044868)

Bedankt voor je advies.
Ik ben langs de fysiotherapeut gegaan en nu moet ik oefeningen doen om mijn hamstring op te rekken.

Bert95 13-11-2011 21:52

Citaat:

HFSH schreef: (Bericht 32051230)
Wat bedoel je precies met 'kuiltje in de rug'?

Onderin je rug heb je 2 kuiltjes

Martiņo 14-11-2011 13:07

Citaat:

Bert95 schreef: (Bericht 32094109)
Onderin je rug heb je 2 kuiltjes

Als je niet te veel vet hebt wel ja. Niet iedereen heeft die kuiltjes. ;)

Greenscarfed 15-11-2011 19:37

ik heb altijd pijn aan m'n onderrug door stress.. ook ongeveer bij die kuiltjes. de andere keer is het dan aan m'n nek. mss dat het inderdaad te wijten is aan de groeipijn.. als je een stressvol leven hebt kan dat ook een oorzaak zijn

HangInThere 16-11-2011 06:56

Citaat:

Bert95 schreef: (Bericht 32044816)
Goedeavond,

Ik heb al sinds enkele, 5-6, maanden last in m'n onderrug. Ik ben er al 2x naar de huisarts geweest en die zegt dat het groeipijn is. Toch voel ik me er niet erg fijn bij, vooral omdat ik het moeilijk vind te beschrijven. De pijn zit vooral aan de linkerkant precies onder zo'n kuiltje in je rug. De huisarts zei dat er niet iets tegen te doen was, maar zijn er hier mensen die misschien hetzelfde ervaren en een advies hebben?

De plek die jij beschrijft klinkt een beetje als het SI-gewricht. Die kan overbelast zijn door fysieke arbeid of verkeerde houding. Fysiotherapie of houdingstherapie kan dan helpen, dat hoort een huisarts wel te weten.

Echter, ik vind 5 a 6 maanden wel erg lang. Heeft de huisarts al een keer een fotootje laten maken van de rug, voor de zekerheid? Als je zo lang last hebt zou ik daar toch wel op aandringen.

Veel succes!

xxaerxx 19-05-2012 08:00

Citaat:

Bert95 schreef: (Bericht 32044816)
Goedeavond,

Het kan een hernia zijn

Pluis 19-05-2012 09:44

nee, dat is geen hernia.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.