![]() |
Maatschappijleer
Hallo
ik zit voor dit jaar in 4 havo en heb voor het eerst een maatschapijleer schoolexamen. Nou wilde ik weten hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik vind het wel een leuk onderwerp om te leren, maar moet ik de tekst nou uit mijn hoofd gaan leren en daarmee het schoolexamen proberen te maken of moet ik meer inzichtvragen studeren? Bedankt, Margo. |
tekst uit je hoof leren heeft totaal geen zin, veel belangrijker om bepaalde inzichten te snappen en op je examen te kunnen toepassen
|
Inzichten en dergelijke zijn inderdaad het belangrijkste. Wat je wel beter in je hoofd kan houden is dat je de meeste begrippen wel uit je hoofd moet leren, omdat daarvan wordt verwacht dat je ze kent. Dat was bij mij in ieder geval zo.
|
wat mij het beste lijkt; is de tekst zo vaak mogelijk overlezen en de vetgedrukte of onderstreepte woorden opschrijven + wat het betekend. En ook de samenvattingen maken.
|
Ik weet niet waar je proefwerk over gaat.
maar sommige methodes hebben oefenvragen op de websites staan dat zou je ff na kunnen kijken. en ik maak met dingen als maatschappijleer altijd zelf een begrippenlijst en dan vraag ik of mn moeder ofzo daar weer vragen van wil maken die ik dan kan invullen als ik denk dat ik het goed ken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22. |