![]() |
Mauro
Wat vinden jullie dat Mauro alsnog moet vertrekken uit dit land
|
Dat moest hij al een paar jaar toch? Wat maakt al die media aandacht voor verschil?
Kan hij eindelijk weer als relatief hoogopgeleide terug naar z'n eigen moeder. Ik kan zeggen petje af voor z'n moeder; op kosten van de NL belastingbetaler een gratis opleiding voor haar zoon met eventueel kans op een NL paspoort voor haarzelf (en de rest van de familie daarna wegens gezinshereniging) Als we nog steeds zo makkelijk asiel (?) zoekers binnenlaten dan kunnen we flink wat huizen bijbouwen. |
En laat dat nou eens positief zijn voor de economie; Dan heeft de bouw ook weer wat te doen. @hookee
|
Citaat:
Da's net zo bekrompen denken als; We moeten (jonge) immigranten hebben om de vergrijzing tegen te gaan. Zeg.. beste minister, deze immigranten worden óók oud.. Oh ja.. dat zou jou een zorg zijn, dan ben jij allang dood, kunnen je kinderen je dikke huis verkopen en emigreren. Wat we wèl zouden kunnen gebruiken zijn gastarbeiders, maar dan zonder zieligheidsclausules. |
'Gezinshereniging' geldt toch alleen voor de echtgenoot of echtgenote, en de eventuele kinderen?
|
Ik heb het verhaal niet gevolgd, maar het gaat blijkbaar om een "hoogopgeleid" iemand? Meteen een paspoort geven, genoeg Tokkies die gecompenseerd moeten worden. Sowieso zou Nederland actief hoogopgeleide immigranten naar Nederland moeten lokken.
|
Mauro (18) doe MBO niveau 3, als ik dat goed begrepen heb.
Maar goed, ik vind 't vrij moeilijk om hierover te discussiëren: enerzijds vind ik 't achterlijk om iemand (zeker op zo'n leeftijd) na acht jaar 't land uit te zetten, anderzijds begrijp ik dat men niet voor niets beleidsregels op- en vastgesteld heeft.. |
Het probleem is natuurlijk dat deze zaak zich gewoon blijft herhalen en dat ergens de streep getrokken dient te worden.
Maar ach, ik zou het knulletje gewoon laten blijven. Ondanks dat hij niet hoogopgeleid is. Hij kijkt zo zielig. |
Oh, als hij niet hoogopgeleid is mag hij wel optyfen ja.
|
Hij doet MBO ICT en dat is niet goed genoeg om te mogen blijven :) Er geldt een negatief reisadvies voor Angola maar het is er wel veilig volgens minister Leers!
|
Negertje lekker laten blijven, stuur maar wat aspergestekende oostblokkers weg dan (Y)
|
Angola heeft toch maar een levensverwachting van 47,6 jaar, dus zo lang zal hij niet hoeven lijden.
|
Citaat:
Mensen waar maken we ons druk om Zet mij desnoods het land uit Citaat:
Betere toekomst |
Citaat:
|
Als ze nou criminele immigranten eruit gooien in plaats van studerende, dan zitten we al een heel stuk op de goede weg.
|
Van mij mag hij gewoon blijven. Ik snap echt helemaal niets van dit kabinet.
|
hij mag niet blijven, belachelijk...
|
Inderdaad belachelijk.
|
De process had belachelijk lang geduurt,voortaan moeten ze hun zaken beter behandelen.En die rechter:facepalm:, mag van mij wel ontslagen worden.Want als die iets beter zijn werk deed, en niet vergat om door te geven dat Mauro al een verblijfsvergunning had,was dit er allemaal niet geweest...:( Ik hoop dat ze nog iets met visum en zo voor hem kunnen doen.
|
Citaat:
|
Persoonlijk drama voor Mauro. Voor mij zit er iets flink mis in de hele procedure, als minderjarige mag hij niet worden uitgezet volgens internationale verdragen en na tig jaar in Nederland is het eigenlijk niet 'beschaafd' om hem en andere in dezelfde situatie uit te zetten...
Vraag me wel af wie of wat het allemaal de media en politiek hebben ingetrokken, dat heeft allemaal valse hoop gegeven want het schijnt dat binnen het vorige kabinet al duidelijk was dat Mauro niet voldeed om dmv de bijzondere bevoegdheid van de minister in Nederland te blijven. |
Echt belachelijk dat Mauro niet mag blijven,
harteloos gewoon! En al die buitenlanders die geen woord Nederlands spreken mogen hier rustig hun gang gaan. -.- |
Ja, die stomme mongoloïde Britse ambassadeur. Stel je toch eens voor dat die gewoon mag blijven!
|
Schandalig. Dat Maduro nu geblesseerd is betekent niet dat ie gelijk zijn nationaliteit kwijt moet raken :mad:
|
Ik vind het goed dat ze hem toch niet hebben toegelaten. Het zou nogal omslachtig zijn als iedereen die uitgeprocedeerd is via de media en de Tweede Kamer nogmaals in hoger beroep gaat. Er zijn belangrijkere dingen nu en het is uberhaupt niet de taak van de kamer om elk individueel geval apart te bekijken.
|
Vandaar ook het wetsvoorstel om alle 75 in Nederland opgegroeide kinderen (die hier al minimaal 8 jaar zijn) een verblijfsvergunning te geven.
|
Citaat:
|
-_- Natuurlijk niet. Een staat kan haar inwoners niet bestraffen met verbanning enkel en alleen omdat zij meer geld kosten dan opbrengen.. Trouwens, hoe bepaal je of iemand 'onwillend' is?
|
Citaat:
Weet je wat de neger tegen hem zei?
Spoiler
|
Leuk verhaal. 'Negers' -natuurlijk ongeschoold- die nog hypocriet zijn ook! Of met gevoel voor humor, ik weet niet hoe ik het nou precies moet interpreteren.
Maar je maakt niet duidelijk of je nog steeds vindt dat verbanning in dit geval gerechtvaardigd is, en hoe de staat dan wel moet bepalen wanneer of iemand 'onwillend' is. |
Alle zielige negerkindjes erin, alle rugzakjes op terschelling in een gevecht tot de dood. Scheelt veel geld en geeft veel banen.
|
De JOVD gaat het helemaal maken straks. :)
|
Ik vind het onzin dat Mauro uit het land moet en dat dit überhaubt overwogen is. Het is een goed geintegreerd kind en heeft zich geheel aangepast. Daarnaast betaald de overheid niets voor de jongen, omdat hij bij een pleeggezin zit. Dus de mensen die het hebben over "belastinggeld van ons blabla" GET A GRIP.
Ik zou zo op straat 10 mensen aan kunnen wijzen die ze wel terug kunnen sturen naar het vaderland. |
Lol, die pleegouders doen het uit filantropie zeker? En ambtenaren van de IND werken ook alleen maar voor hun plezier? De advocaten die hij heeft gekregen om zichzelf te verdedigen doen het vast voor een bos bloemen en een knuffel!
|
Citaat:
Verder absurde situatie. Als iemand hier niet mag wonen, moet hij zo snel mogelijk na zijn komst weggewerkt worden. Een kind dat hier opgegroeid is en acht jaar lang aan een bestaan heeft gewerkt wegsturen is onbeschaafd. Dat heeft verder niets met zieligheid te maken, alleen met redelijkheid. Wat het nog abjecter maakt is het sadisme waarmee veel Nederlanders deze kwestie behandelen. Sowieso tekenend voor Nederland: iedere progressieve mening wordt afgedaan als sentiment door tuig dat er plezier uit haalt zich op politiek gebied zo 'hard' mogelijk op te stellen. |
De volgende angolees was al opgestaan;
http://www.bndestem.nl/multimedia/dy...2_2185048h.jpg Citaat:
Citaat:
|
gelukkig is het over met het Mauro nieuws.
|
Citaat:
De enige fout die de overheid heeft gemaakt is de advocaat die kansen blijven geven. Het lijkt er dus op dat de enige manier om dit soort drama's te voorkomen is om te.... ontmoedigen. Één succesje en twintig advocaten hebben weer 8 jaar werk.. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Als we de procedure al hebben versneld; (er staat me bij: 6 maanden?) dan moeten die regels gewoon worden nageleefd: oftewel; hard zijn. Het is net opvoeden... Nu worden met trucjes als studieverblijfsvergunning, pleegouders of ziekteverblijfsvergunning (ja, je kan iemand met stress natuurlijk niet wegsturen, die moet eerst 6 jaar behandeld worden..) iemand binnengehouden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Voor Angola en vooral zijn moeder is hij nu een aanwinst, dat wel. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Onder Balkenende IV hebben we al genoeg willekeur gehad qua asielzaken. |