Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Neuspiercing, laten schieten of niet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1845899)

Diamera 31-10-2011 18:18

Neuspiercing, laten schieten of niet?

Ik weet dat er een piercing en tattootopic is, maar toch lijkt het me hier beter passen.

Ik denk erover om een neuspiercing te laten zetten. Nu kun je dat 'gewoon' laten piercen, maar ook laten schieten. Schieten is minder pijnlijk heb ik gehoord, maar ook heb ik me laten vertellen dat door de grote kracht en het kleine oppervlak van het schieten je kraakbeen versplintert, en je dus met allemaal splintertjes kraakbeen en barstjes rond het gaatje in je kraakbeen blijft lopen in plaats van een klein perfect gaatje.

Is dit waar? Gebeurt dit niet altijd eigenlijk? Ik wil ook weer niet mijn kraakbeen compleet verbrijzelen...

Andijvie 31-10-2011 19:18

Ik heb 'm twee keer laten schieten ooit (na de eerste keer viel m'n knopje er op een dag uit, onvindbaar, gaatje vrijwel meteen dicht :( ) en heb er nooit problemen mee gehad. (En het is ook weer perfect dichtgegroeid toen ik er op was uitgekeken.) 't Is natuurlijk wel even gevoelig, maar ik vond het niet pijnlijk.

Lentekriebel 31-10-2011 23:59

Volgens mij kun je het tegenwoordig niet meer laten schieten. Maar goed, ik had het wel laten schieten en ik heb aan de binnenkant een bobbeltje zitten nu. Daar zie je verder niets van, maar of het goed is, weet ik niet.

Andijvie 01-11-2011 07:23

Citaat:

Lentekriebel schreef: (Bericht 32057403)
Volgens mij kun je het tegenwoordig niet meer laten schieten. Maar goed, ik had het wel laten schieten en ik heb aan de binnenkant een bobbeltje zitten nu. Daar zie je verder niets van, maar of het goed is, weet ik niet.

Dat is gewoon een beetje littekenweefsel, had ik ook bij de gaatjes in m'n oren toen die dicht waren gegroeid. Bij m'n neus heb ik 't niet, overigens. Maar 't kan geen kwaad.

Reverend 01-11-2011 09:33

Niet doen joh, ziet er niet uit.

Lusi 01-11-2011 11:56

Klinkt behoorlijk urban legend.

bambambam 01-11-2011 13:40

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32057693)
Niet doen joh, ziet er niet uit.

mee eens!

Diamera 01-11-2011 15:20

Bedankt voor jullie info, en ook voor jullie meningen! Laten schieten kan dus niet eens meer, nou dan hoef ik niet eens meer te kiezen. :)

Ik kan er in komen dat sommigen het niks vinden, omdat ik het soms ook trashy vind staan, vooral ringetjes. Maar ik vind een klein glinsterend steentje in de neusvleugel wel erg mooi, daar zat ik zelf over te denken/twijfelen. En je kunt hem er toch uithalen als je hem even niet wil dragen, of niet mag dragen. Vinden jullie zoiets ook niks?

Reverend 01-11-2011 16:19

Nope. Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik vind het erg goedkoop staan en associeer je dan snel met de sociaal zwakkere laag van nederland. Maar niets van aantrekken, yo.

Daantje_0705 01-11-2011 17:59

Ik denk wel dat als je hem eruit haalt en er niets in doet dat het erg snel dichtgroeit.

Andijvie 01-11-2011 20:37

Citaat:

Diamera schreef: (Bericht 32058876)
Bedankt voor jullie info, en ook voor jullie meningen! Laten schieten kan dus niet eens meer, nou dan hoef ik niet eens meer te kiezen. :)

Ik kan er in komen dat sommigen het niks vinden, omdat ik het soms ook trashy vind staan, vooral ringetjes. Maar ik vind een klein glinsterend steentje in de neusvleugel wel erg mooi, daar zat ik zelf over te denken/twijfelen. En je kunt hem er toch uithalen als je hem even niet wil dragen, of niet mag dragen. Vinden jullie zoiets ook niks?

Er even uithalen gaat niet echt, is mijn ervaring, het groeit echt super snel dicht. De gaatjes in mijn oren blijven nu gewoon open, maar die in m'n neus zat echt na vijf minuten al dicht toen m'n knopje er uit was gevallen en toen droeg ik dat knopje al zeker een jaar gewoon altijd.

Lorelei 02-11-2011 10:14

Citaat:

Lentekriebel schreef: (Bericht 32057403)
Volgens mij kun je het tegenwoordig niet meer laten schieten.

Dit dacht ik ook.

Lusi 02-11-2011 10:35

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 32059888)
Er even uithalen gaat niet echt, is mijn ervaring, het groeit echt super snel dicht. De gaatjes in mijn oren blijven nu gewoon open, maar die in m'n neus zat echt na vijf minuten al dicht toen m'n knopje er uit was gevallen en toen droeg ik dat knopje al zeker een jaar gewoon altijd.

Je huid is wel briljant, maar groeit niet binnen vijf minuten dicht hoor ;) Als het nog/weer open was, kon er zo'n vliesje overheen komen, om een bloeding te stelpen.

Andijvie 02-11-2011 10:41

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 32061117)
Je huid is wel briljant, maar groeit niet binnen vijf minuten dicht hoor ;) Als het nog/weer open was, kon er zo'n vliesje overheen komen, om een bloeding te stelpen.

Ik heb echt lopen poeren met dat knopje; hij ging er met geen mogelijkheid meer door. Dus kennelijk is mijn huid/neusvleugel wel zo briljant ;)

Pluis 02-11-2011 19:21

ik kende wel een meisje met een piercing in haar onderlip en als zij ging sporten en dat ding dus niet veilig in kon hebben, dan deed ze er een visdraadje doorheen om het gaatje open te houden.

pieter10 21-04-2012 18:00

ik zou hem laten piercen duurder maar mooier gaatje en minder kans op infecties(veel minder):)

Reverend 22-04-2012 12:14

Goeie kick weer.

Martiņo 22-04-2012 12:22

Bedankt voor je bijdrage en dat je het topic daarmee hoog houdt, Reverend. (y)

Ter informatie: uppen is - mits nuttig - toegestaan. Nutteloze reacties posten nog steeds niet, overigens.

Reverend 22-04-2012 13:05

En dan vervolgens zelf ook doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.