![]() |
Groningse vermoeidheid en ander onjuist gebruik der Nederlandse taal #18
Hop.
|
Op de achterkant van Onze Taal staan altijd zinnen uit andere tijdschiften, kranten, reclamefolders, etc. geschreven door mensen die iets té creatief om zijn gegaan met taal. Zo stond er vandaag deze: "Regelmatig traplopen reduceert de kans op overlijden met 15%"
:cool: |
Wauw, die is gaaf :D Dan ga ik maar heeeel veel traplopen denk ik. En dan ga ik hopelijk nooit dood! :cool:
|
Goed dat ik drie hoog woon dan. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Regelmatig dagelijks traplopen reduceert de kans op overlijden met 15%" |
Maar laat die kans nu net 115% zijn!
|
Ik vind Bardt wel heel fout :(
|
Oh wauw, ik heb deze topictitel al een paar keer zien staan, maar nú pas snap ik waar het op slaat :o.
|
Citaat:
|
:D
|
Citaat:
|
'Ontroerend goed' heb ik altijd 'n leuke gevonden :D.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zapte vandaag even langs skyradio, waar ze zeiden: nooit 2x dezelfde plaat tussen 2 en 5.
Een beetje dubbelop :D |
Haha, verrek, die topictitel zie ik nu pas (y):D
|
Citaat:
|
Ben ik de enige die de TT niet begrijpt? :confused:
|
Citaat:
|
Ik zag het ook pas na een week ofzo :o
|
Ik heb het ook pas recentelijk opgemerkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Spoiler
|
Hahahaha konden jullie dat echt niet in 1 oogopslag zien?
Spoiler
|
Ik zag het wel direct, trouwens.
|
Citaat:
|
Ik zag het ook, vooral omdat we mijn vermoeidheid thuis ook altijd zo noemen :o
|
Van mijn dieptrieste provider.
Graag zou ik willen weten of je nog problemen ondervind wat betrefd het sms'en. [verhaal over dingen instellen] bovenstaande handelingen zullen ervoor zorgen dat u normaal gebruik kan maken. Dat laatste zinnetje is zijn standaard afsluitertje zie ik nu, heeft ie ook in vorige mailtjes gezet. |
"Dokter, mijn man heeft last van bromgieters en mijn borsten piepen ook."
|
Citaat:
|
Jij bent veelste goed
Jou vriendschap die zoveel voor mij betekend, die troostende woorden, altijd zo vanzelfsprekend. Maar toch is er iets wat steeds aan me knaagt, er is nooit iets wat je voor jezelf vraagt. Altijd maar aan andere denken, anderen maar vreugde willen schenken. Maar ooit gaat je dat nog opbreken, omdat je te weinig na je eigen hebt gekeken. Je kunt niet altijd er voor anderen zijn, zij moeten zelf leren los laten hun pijn. Zij moeten zelf ondervinden waar hun voor staan, en jij lieve bent veelste goed voor daar in mee te gaan. Laat los en zorg dat je eens zelf gelukkig bent, voordat er iemand komt die je vertrouwen weer schendt. :D:D:D:D:D:D:D |
Citaat:
|
Pfff, in een programma voor HBO-studenten om Nederlands te leren, staat: 'Het is neit nodig dat je elke dag afterschave gebruikt.' Neit en afterschave :facepalm:
|
afterschave, bah.
neit is een typfoudt. |
Ik typ standaard eerst 'neit' en dan moet ik dat verbeteren naar 'niet'.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ook. Komt door bij voorkeur afwisselen van links/rechts.
|
Citaat:
|
Geen Nederlands, maar wel Gronings fout:
Citaat:
|
Ligt aan de context, misschien hadden ze het over vilt. :o
|
Helaas :P
|
Martin Simek: Losbollige Italianen :cool:
|
Citaat:
|
omg een d/t fout van elmer :cool:
edit : jammer :( |
Citaat:
|
Ik zat ook al naar die zin te kijken, en ik vond geen fout! Wel zag ik 'hé die t maakt het verschil tussen 'jij vindt van de familie' en 'de familie vindt van jou''. :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |