![]() |
Profielkeuze E&M
Ik wil E&M gaan doen met M&O maar met Duits/Aardrijdskunde/biologie(om de keuze breed te houden, en het is verdomd simpel). Graag ervaringen van andere havo/vwo'ers die dit profiel hadden gekozen. Welke was het makkelijkst?? En niet te saai .....
|
Ik zou sowieso Wiskunde B erbij doen. Biologie wordt overigens echt wel een stuk lastiger dan in de onderbouw, hoor. :)
Verder ziet het eruit als een prima profiel. Kijk alleen niet naar wat het makkelijkst is, want daar ga je later echt enorme spijt van krijgen. |
Ik zit nog in de derde, maar ik heb gehoord dat als je biologie in de bovenbouw wilt doen, scheikunde ook zeker aan te raden is. Alleen biologie kan dus erg lastig worden. Dus overweeg of je dan wel wilt kiezen, tenzij je er goed in bent en het heel leuk vindt. Ik zou Duits of aardrijkskunde kiezen.
|
Ik heb biologie zonder scheikunde gedaan, en dat was prima te doen. Je hebt misschien net even wat meer tijd nodig om de scheikundige dingen te snappen, maar dat is echt geen probleem. Overigens ben ik niet goed in biologie verder.
|
Zelf heb ik ook E&M, en ik raad het dan ook aan om er ABSOLUUT GEEN Wiskunde B bij te doen. E&M heeft er standaard wiskunde A in zitten, en is in combinatie met economie ook erg fijn. Met een economisch profiel heb je meer aan Duits, aangezien Nederland veel handel voert met Duitsland (als je ook echt iets economisch wil gaan studeren hierna). Aardrijkskunde zou ik zelf niet nemen, omdat je aan dat vak het minst hebt omdat het bij weinig vervoglopleidingen wordt gevraagd. Biologie is ook wel te doen, en er worden inderdaad weleens scheikundige dingetjes gevraagd. Maar daarvoor hoef je écht geen scheikunde te kiezen.
Succes :) |
E&M heeft niet standaard wiskunde A.
|
Wiskunde B moet je alleen kiezen als je er goed in bent. Ik ken een meisje dat een E&M profiel heeft, maar met Wiskunde B, omdat ze goed is in Wiskunde B.
Ik ken ook een meisje met een E&M profiel dat biologie heeft zonder wiskunde. Ze zit nu in de zesde en het kost haar wat meer moeite om bij te blijven. Maar als je het biologie snapt en en het niet te lastig vindt, dan is dat heel goed te doen. Maar, ik snap je vraagstelling eigenlijk niet. Je vraagt om meningen van mensen die hetzelfde profiel hebben als jij, en dan vraag je 'welke was het makkelijkst'. Wat bedoel je met dat laatste? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb E&M gedaan met wiskunde B, dus het lijkt me sterk :P
|
Citaat:
Citaat:
|
Het ging meer over het feit of er wel of niet standaard wiskunde A erbij zit. Aangezien ik wis. B heb gedaan met een E&M profiel lijkt het me dus duidelijk dat er niet standaard wis. A bij E&M zit. Ik zeg niet dat er niet van afgeweken kan worden, ik geef alleen aan dat het niet standaard zo is!
|
Citaat:
|
Ik moest niks. Ik heb alleen wiskunde B gedaan ;) dus het is prima acceptabel om wiskunde B erbij te doen. Je moet alleen verplicht een vorm van wiskunde hebben!
|
Ja dat bedoelde ik ook, en je moet zeker wel wat: naar school!! Anders krijg je leerplicht op je dak.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jawel. ik bedoel je moet er eentje kiezen, sowieso een vorm van Wiskunde.
|
Ow, in dat geval wel, ja.
|
Ik zou wiskunde A doen, zoiezo, dat is beter te combineren met economie of m&o, wiskunde B is meer gericht op natuurkunde namelijk. ;)
|
Hmm, eigenlijk zou ik als ik jou was wiskunde B doen. Want onderwerpen zoals differentieren krijg je eerder bij wiskunde B en deze zijn toch wel erg belangrijk voor Economie. Ook is er de laatste tijd veel kritiek gekomen van de universiteiten dat veel Economie studenten de nodige wiskundekennis missen, omdat ze die bij wiskunde A niet krijgen. Daarnaast is het in mijn Economie klas zo dat de mensen die wiskunde B hebben veel makkelijker meekomen.
|
Citaat:
Ik zelf volg wiskunde B en merk dat ik niet achterloop met wiskundevaardigheden tov de a'ers bij economie (en over M&O hoor ik hetzelfde). Het grote verschil tussen A en B is dat je op A statistiek hebt en op B niet en dat B dieper ingaat op de meeste andere onderwerpen die A heeft en dat B dit (sneller) algebraïsch moet kunnen. Als je wiskunde B aan kan zou ik het doen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05. |