Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   help alsjeblieft met een smoes.... ;ss (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1846414)

jultjeeeeeeH 08-11-2011 00:40

help alsjeblieft met een smoes.... ;ss

Hallo allemaal,
ik ben nu 15, en ikk rook sinds ik 9 ben, maar nu pas beginnen mijn ouders het te merken, tenminste dat geloof ik..
Ik vind het zelf heel moeilijk om goede smoesjes te bedenken.. ;s
dus, ik sta open voor smoesjes..
- als ik zeg dat ik bij een vrindin was waarvan de ouders roken, moet ik daar de hele dag zijn..
- het smoesje dat ik met rooktypes omga is al 10.000 x voor gekomen,
kus, Julia

EZBlade 08-11-2011 04:28

Waarom zou je dan nog liegen? Waarschijnlijk weten ze het toch al.

Reverend 08-11-2011 11:11

Volgens mij weten ze het al lang.

Wickedd 12-11-2011 13:37

Je ouders zullen meer weten dan jij denkt. Zo is dat meestal met ouders ....

Amnesia16 12-11-2011 19:54

hoe vaak rook je? waar rook je? waar verstop je je sigaretten?

LouBega 14-11-2011 13:25

Ik denk dat het makkelijker voor jezelf en voor je ouders wordt, als je het gewoon opbiecht. Vertrouwen tegenover je ouders is toch over het algemeen wel zeer belangrijk ( en niet alleen met roken!)

Maar als je toch nog een paar smoesjes wilt weten;

Het is wel een beetje afhankelijk van de situatie, dus wanneer ze het vragen, maar deze heb ik eerder vaak gebruikt
- Thuissituatie waar gerookt wordt ( Dit is een hele goede, alleen als je deze te vaak gebruikt en je gaat daar te vaak naar toe zullen ze je ook een beetje scheef aankijken )
- Zorg ervoor dat je na het roken deo op spuit om de geur te verbergen
- Was je handen na het roken
- Kauwgom of mondspray ( Niet alleen handig voor je ouders, maar ook voor anderen)
- Niet binnen roken ( Dit ruiken ze sowieso!)
- Niet te vaak naar buiten gaan ( Dit gaat opvallen, je kunt dan beter zeggen dat je even naar een vriend of vriendin gaat)

Hoop dat je hier wat aan hebt!

steffaboy 15-11-2011 23:55

Ik haat al die smoesjes. vroeger wel gebruikt, maar nu weten me ouders het

naam ingebruik 16-11-2011 01:36

luister, als jij al 5 jaar rookt weten je ouders het allang, in het begin vast niet omdaqt ze je daar te jong voor achte.

Bicht het maar gewoon op, wat wilde ze doen dan het je verbieden maar je weet dat het niet mag. Ander zou je niet je best doen het zo geheim te houden

je bespaard je zelf een hoop verspilde energie op deze manier.

Chicka Little 17-11-2011 12:48

stoppen

maar ik denk je ouders het allang weten, zeg het eerlijk.

Leomaybe 18-11-2011 09:49

Stoppen of niet liegen, ik ben gepakt met xtc en als ik zou liegen dat het niet van mij is of dat ik het niet heb gebruikt, dan zou ze boos worden dat ik lieg! en nu kon ik er wel netjes met haar over praten enzo.

(haar) is moeders:D

Amnesia16 18-11-2011 22:42

idd beter vertellen. Ze kunnen je niet dwingen, en ik rook al vanaf begin mn 13e geloof ik. Vanaf de 1e dag dat ik rookte gelijk verteld aan mn moeder. Alhoewel had ik gezegt dat ik toen al een half jaar rookte, om te zorgen dat ik mocht roken. Eerst wel vaak gezeur ermee, maar tijd heelt!

ikbenhetmiss 21-11-2011 20:35

ik heb ook gerookt op mijn 14de maar ik was bang dat ik huisarest kreeg dus ik was zenuwachtig en toen heb ik het onder het eten vertelt

Tsaar 22-11-2011 10:58

je kan maar beter gewoon stoppen met roken. ^^

bierkoning 22-11-2011 15:20

Citaat:

Tsaar schreef: (Bericht 32119823)
je kan maar beter gewoon stoppen met roken. ^^

idd, het is niet stoer, niet lekker en je lichaam vind het ook niet fijn!
stoppen dus

girl-xx 22-11-2011 18:08

wrm ben je begonnen met roken??

Tsaar 23-11-2011 19:23

En trouwens, als je erover liegt en het komt uit ben je nog meer de lul, dusss.. it's up to you

Knaagdier 23-11-2011 19:25

Ikzelf vind roken lekker en sommige meiden vinden het stoer, dat weet ik uit ondervinding.

Maar roken vanaf je 9e is gewoon totaal onverantwoord....en compleet niet te vergelijken met iemand die ouder is en rookt

Em. 23-11-2011 19:31

Alsof roken op latere leeftijd zoveel minder slecht voor je is? Dat geldt voor drank, maar bij mijn weten niet voor roken. En juist van oudere kinderen/mensen zou je meer verantwoordelijkheid mogen verwachten, me dunkt.

Overigens denk ik dat het grootste deel van de meiden eerder afknapt op roken (het stinkt, het is vies, 'iedereen weet dat het slecht is, waarom doe je het dan?!' enzovoort) en misschien een enkel meisje het stoer vindt (al ken ik er geen één).

Maar ik denk inderdaad dat je ouders het al door hebben, en je het het best zelf kunt zeggen. Tenzij je dat absoluut niet wil, maar dan moet je stoppen met roken (want ook een ontzettende besparing aan geld oplevert, nog los van de langetermijnvoordelen aan gezondheid enzovoort).

Knaagdier 23-11-2011 19:34

Ach, niet rokers hakken altijd in op rokers.

Best zielig....

Ik ben akkoord dat het slecht voor je is? So what: er zijn ook dikke mensen die vet binnenstouwen.

Ik heb tenminste geen buikvet waar ik 20 jaar korter door leef.

Snap je?

Trouwens chickies diggen het

Em. 23-11-2011 19:51

Ik heb zelf gerookt, maar ik vind het gewoon stom om te zeggen dat het van jongere kinderen dommer is dan van oudere - terwijl juist óudere kinderen/jongeren beter zouden moeten beseffen dat het slecht is. Ik merk zelf ook dat hoe ouder ik word, hoe meer ik ook echt besef dat drank/roken slecht is. Terwijl ik daar toen ik 10 was niet echt druk om maakte.

En ik hoor eigenlijk meer negatieve reacties van roken is vies/slecht ect., dan dat ik nou vaak hoor van 'nou, zo'n rokende jongen is wel echt lekker!' Als je zelf rookt zal het vast een voordeel zijn, maar als je dat niet doet, schijnt het te zijn 'alsof je met een asbak tongt'. Al heb ik dat zelf dan weer niet ondervonden.

En alsof je van roken niet minder lang leeft? :S

Knaagdier 23-11-2011 19:56

Van roken leef je minder lang, akkoord.

En niet alle meiden vinden het lekker, maar veel van waar ik mee omga wel.

klooterkip 25-11-2011 16:40

Citaat:

Knaagdier schreef: (Bericht 32124934)
Ach, niet rokers hakken altijd in op rokers.

Best zielig....

Ik ben akkoord dat het slecht voor je is? So what: er zijn ook dikke mensen die vet binnenstouwen.

Ik heb tenminste geen buikvet waar ik 20 jaar korter door leef.

Snap je?

Wat maakt het uit dat er dikke mensen zijn? Dat heeft er echt niks mee te maken. Overigens is de kans een stuk groter dat je sneller doodgaat van roken dan door te veel buik vet lmao... Wat je zegt is echt totaal bullshit, je moet zelf weten of je rookt of niet, maar ga het niet goedpraten want je komt echt dom over.

DeKaasHaas 05-08-2012 05:19

Citaat:

bierkoning schreef: (Bericht 32120278)
idd, het is niet stoer, niet lekker en je lichaam vind het ook niet fijn!
stoppen dus

Het is wel lekker :P En de meeste rokers roken niet om stoerdoenerij, of zijn er zoveel slappelingetjes...

AutieBoy 05-08-2012 10:41

Citaat:

Knaagdier schreef: (Bericht 32124934)

Misschien in je vaders generatie maar ik ken meer "Chickies" die het afstotend vinden dan die denken dat je stoer bent als je rookt.

Crocodi1e 23-08-2012 17:50

Heb je toevallig een vriend/vriendin die rookt?

Mijn vriendin kan mij gewoon de schuld geven van de geur als ze zou roken :D

Zeppelin 23-08-2012 18:12

Citaat:

DeKaasHaas schreef: (Bericht 32698900)
Het is wel lekker :P

Nee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.