![]() |
groene smoothie
Is een groene smoothie gezond? Dus elke dag een glas in de ochtend/middag. Spinazie of Sla of een andere bladgroente met wat fruit en water, waardoor het een zoete smaak krijgt en je hebt al wat groente binnen. Denken jullie dat het gezond is ??
|
Ja, ik kan me lekkerder manieren voorstellen om groenten te eten, maar gezond is het sowieso wel.
|
Het wordt wel afgeraden om nitraatrijke groenten (de meeste slasoorten en spinazie) vaker dan 3 keer per week te eten, omdat het anders niet echt goed voor je is.
|
Wie raadt dat af, dan? Nitraat is een onschuldige stof. Zie ook het kopje "Spinazie" hier.
|
Groene groenten zijn sowieso erg gezond, dus ik zou doorgaan met je smoothies.
|
Spinazie opwarmen zou slecht zijn, maar ook dat is inmiddels achterhaald, geloof ik.
Maar zo'n smoothie lijkt me niet erg lekker :P |
het smaakt volgens vele zoet, omdat dat overheersend is. maar ik wil wel zeker weten dat het werkt, anders drink ik liever water ofso
|
Waarvoor moet het 'werken'? Om te zorgen dat je genoeg groenten binnenkrijgt werkt het wel, maar nogmaals, dan zou ik liever gewoon wat komkommer op m'n brood doen of wat snackwortels wegknabbelen. Het lekkerste aan rauwkost is nou juist de structuur, vind ik.
|
Ik vind rauwkost erg vies. Misschien met kaas en kip en wat saus maar dat is minder gezond. ik kryg denk ik 100 gram binnen bij het avondeten, en kauw het niet eens. en afvallen schijnt volgens Jesse van der Velde te werken icm groene smoothies en andere goeie tips
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |